Gran Premio de Jerez 22-24 april 2016

Geen deuk ,......weet je wel wat een sterk veld het is in de Moto3 , is ff wat anders als de RBR cup , en bij het team zijn ze juist goed te spreken over Bo en het gaat echt wel goed komen met onze hollandse koele kikker ....dat is zijn voordeel. :Y

ja,ik weet hoe sterk het veld is,maar dan nog vind ik ZO VER naar achteren teleurstellend.
toch top materiaal,dus daar achterin zou niet mogen.
maar inderdaad,hij heeft nog tijd.
seizoen is pas begonnen.
 
ja,ik weet hoe sterk het veld is,maar dan nog vind ik ZO VER naar achteren teleurstellend.
toch top materiaal,dus daar achterin zou niet mogen.
maar inderdaad,hij heeft nog tijd.
seizoen is pas begonnen.

Kijk naar Danny Kent en Miguel Oliviera. Vorig jaar raceten ze voor de titel in de Moto3. In de Moto2 is het hopen op puntjes en zien dat je de grindbak vermijdt: het is ze vandaag allebei niet gelukt. Kijk ook naar de andere Red Bull Rookies die nu in de Moto3 op de grid staan en je ziet dat er niks bijzonders gebeurt. Tito Rabat rijdt in de MotoGP nu ook voor spek en bonen rond.

De overstap van de ene categorie naar de andere is blijkbaar echt superzwaar geworden. De enige uitzondering is als je, net als Bulega, al een jaar lang op praktisch hetzelfde materiaal rijdt!
 
Kijk naar Danny Kent en Miguel Oliviera. Vorig jaar raceten ze voor de titel in de Moto3. In de Moto2 is het hopen op puntjes en zien dat je de grindbak vermijdt: het is ze vandaag allebei niet gelukt. Kijk ook naar de andere Red Bull Rookies die nu in de Moto3 op de grid staan en je ziet dat er niks bijzonders gebeurt. Tito Rabat rijdt in de MotoGP nu ook voor spek en bonen rond.

De overstap van de ene categorie naar de andere is blijkbaar echt superzwaar geworden. De enige uitzondering is als je, net als Bulega, al een jaar lang op praktisch hetzelfde materiaal rijdt!

Het is meer omdat het een topteam is waar Bo voor rijdt en dat zijn teamgenoot wel vooraan mee doet. Vergelijk met een Rabat gaat dan ook een beetje mank (moto2 volg ik niet). Daarbij lijkt mij de stap tussen moto 4 en moto 2 (of van moto 3 naar motogp) groter dan van RBR naar moto3 of zit ik hier weer eens helemaal mis?

Vind het ook opvallend hoe het nu gaat, niemand verwacht constant in de top 15 maar hij zit er tot nog toe behoorlijk naast. Ben benieuwd hoe hij zich ontwikkeld en hoe hij er in de 2e helft van het seizoen voor staat. Hoop op het beste!
 
Het is meer omdat het een topteam is waar Bo voor rijdt en dat zijn teamgenoot wel vooraan mee doet. Vergelijk met een Rabat gaat dan ook een beetje mank (moto2 volg ik niet). Daarbij lijkt mij de stap tussen moto 4 en moto 2 (of van moto 3 naar motogp) groter dan van RBR naar moto3 of zit ik hier weer eens helemaal mis?

Vind het ook opvallend hoe het nu gaat, niemand verwacht constant in de top 15 maar hij zit er tot nog toe behoorlijk naast. Ben benieuwd hoe hij zich ontwikkeld en hoe hij er in de 2e helft van het seizoen voor staat. Hoop op het beste!

Zoals iemand hier vandaag al beschreef: Kijk eens terug naar de resultaten van Brad Binder in zijn eerste seizoen bij dit team. Dan heb je vergelijkingsmateriaal en een antwoord op de vraag.

Of Bo dezelfde leercurve heeft, zullen we toch echt af moeten wachten. Misschien duurt het allemaal wat langer dan we met zijn allen hopen. Geef hem gewoon dit seizoen de tijd. Als zijn team dat kan, dan moeten wij dat zeker kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Voor een vergelijking, op deze pagina de resultaten van Bo zijn teammaatje:
Brad Binder - Wikipedia Brad zit al in zijn 5e Moto3 jaar en werd 21ste overall in zijn eerste jaar in 2012.
 
Laatst bewerkt:
Het is meer omdat het een topteam is waar Bo voor rijdt en dat zijn teamgenoot wel vooraan mee doet. Vergelijk met een Rabat gaat dan ook een beetje mank (moto2 volg ik niet). Daarbij lijkt mij de stap tussen moto 4 en moto 2 (of van moto 3 naar motogp) groter dan van RBR naar moto3 of zit ik hier weer eens helemaal mis?

Vind het ook opvallend hoe het nu gaat, niemand verwacht constant in de top 15 maar hij zit er tot nog toe behoorlijk naast. Ben benieuwd hoe hij zich ontwikkeld en hoe hij er in de 2e helft van het seizoen voor staat. Hoop op het beste!

Hoe gaat Rabat's vergelijking mank? Hij heeft een volbloed MotoGP Honda. 't Is niet alleen dat-ie het niet redt met de fabrieksmachines van dit jaar, hij houdt haast niemand bij. De Aprilia's niet, de GP14 Ducati's niet, de Tech3 Yamaha's niet. Hetzelfde geldt voor de andere jongens die voor het eerst over fabrieksmateriaal beschikken. De overstappen zijn gigantisch.

De overstap van RBR naar Moto3 is groter dan hij lijkt, omdat de RBR niet met fabrieks-Moto3 motoren rijden maar met minder geavanceerde varianten. Alleen in het CEV rijden de topteams met Moto3 WK-materiaal (of beter zelfs). Eén keer raden waar Bulega vandaan komt, en Bo niet.

En inderdaad: vergelijk met andere Moto3 rookies en je ziet dezelfde resultaten bij anderen.

Wat Bo ons misschien ook moet doen realiseren, is dat jongens als Bryan Schouten en Scott Deroue nog niet zo rampzalig presteerden als we indertijd dachten. Okay, supersterk was het ook niet, maar een extra jaar hadden ze goed kunnen gebruiken. Gelukkig heeft Bo die tijd. Snel is-ie, dat is zeker: dit seizoen is waarschijnlijk het eerste seizoen in jaren dat-ie voor punten in plaats van podiums moet vechten...
 
Hoe gaat Rabat's vergelijking mank? Hij heeft een volbloed MotoGP Honda. 't Is niet alleen dat-ie het niet redt met de fabrieksmachines van dit jaar, hij houdt haast niemand bij. De Aprilia's niet, de GP14 Ducati's niet, de Tech3 Yamaha's niet. Hetzelfde geldt voor de andere jongens die voor het eerst over fabrieksmateriaal beschikken. De overstappen zijn gigantisch.

De overstap van RBR naar Moto3 is groter dan hij lijkt, omdat de RBR niet met fabrieks-Moto3 motoren rijden maar met minder geavanceerde varianten. Alleen in het CEV rijden de topteams met Moto3 WK-materiaal (of beter zelfs). Eén keer raden waar Bulega vandaan komt, en Bo niet.

In hoeverre is die fiets van Rabat fabrieksmateriaal dan? Dacht dat het een klanten Honda was.

Maar goed, schijnbaar is de stap toch wel flink groter van RBR naar Moto 3 dan ik dacht. Het zijn toch beide opgevoerde brommers, niet waar :p
 
Laatst bewerkt:
Laten we ook niet vergeten dat de Red Bull Rookies Cup sinds 2007 bestaat en dat het in al die jaren nog nooit een Cup-winnaar is gelukt om wereldkampioen 125cc GP/Moto3 te worden. Johann Zarco, Cup-winnaar uit 2007 werd vorig jaar, na acht seizoenen gelijktijdig met Danny Kent (nummer 2 uit het Cup seizoen 2010) wereldkampioen.

De beste 'training grounds' is nog altijd het CEV, en zeker als je vanuit daar zoals een Bulega wordt opgepikt in een team dat op materiaal en met mensen werkt waar je het in het wereldkampioenschap ook mee mag doen.

Ik vind Bo's resultaten niet goed en niet slecht. Eerlijk gezegd maakt het mij niet zo uit waar hij finisht dit seizoen, alhoewel ik zeker bij elk resultaat in de punten zal juichen. Als hij elke GP maar begrijpt waar hij tijd goed had kunnen maken en waar hij op kan bouwen, en zolang Ajo tevreden is met zijn mentaliteit - en dat lijkt uit diverse interviews wel goed te zitten - dan vrees ik niet voor Bo's zitje volgend seizoen.

Als Binder zijn werk goed doet, kampioen wordt en naar de Moto2 verkast wordt Bo hopelijk eerste rijder in het team en komt er een zitje vrij, hoeft hij dus nog minder voor zijn zitje uit te kijken. :)

Heerlijke race van Rossi overigens!
 
Mooie Moto3 race, Binder was echt bovenmenselijk. Man van de dag voor mij.
Moto2 was een beetje saai. Ben geen fan van Lowes, maar hij is wel leuk om naar te kijken. Dik verdiende overwinning. Zarco toch nog 5de dankzij veel valpartijen voor hem.

MotoGP was op zich saai, maar wel genoten van Rossi. Die man blijft een fenomeen.
Marquez met het koppie gereden, volgende keer beter.
Lorenzo gewoon goed, maar man man wat een interview achteraf. Hij heeft gewoon het zelfvertrouwen van een afgekeurde vuilnisman, dat is duidelijk. Daardoor probeert hij te rechtvaardigen waarom hij niet gewonnen heeft. Heeft ie helemaal niet nodig. Gewoon aangeven dat de rest sneller was (net als Marquez) en je wonden likken binnen het team. Ik snap niet dat je fan van die man kan zijn als persoon, van een afstandje dan (lees: TV).
Maar goed, ieder zijn ding.

Eervolle vermelding: Laverty, weer top tien op een Ducati GP14.2.
 
In hoeverre is die fiets van Rabat fabrieksmateriaal dan? Dacht dat het een klanten Honda was.

Maar goed, schijnbaar is de stap toch wel flink groter van RBR naar Moto 3 dan ik dacht. Het zijn toch beide opgevoerde brommers, niet waar :p

Met het afschaffen van de Open class is iedere Honda een volle RCV met - meen ik - seamless shift gearbox. Een klantenfiets, ja, maar geen afgeknepen meuk zoals waar de achterhoede vorig jaar mee reed.
 
The doctor has given Lorenzo a taste of his own medicine :y

Perfect gecontroleerde wedstrijd van Vale! Saaie race, maar heerlijk resultaat.

En dan Lorenzo achteraf... Man man man ik dacht dat ik al geen sympathie meer voor hem had, maar na z'n interview vlak na de race en z'n zure gedoe voor en op het podium... Wat een stakker eerste klas. Al wordt hij nog 20 x kampioen, het zal altijd een zure loser blijven. Om te kotsen.
 
ja ja marques gaat zijn verstand gebruiken en dan wordt hij moeilijk te verslaan ben ik bang(hij heeft vorig jaar geleerd dat je ook kampioen kan worden door podiums te halen en geen dnf's)
 
Dit jaar worden Franco Uncini en Alex Criville in de Hall of Fame opgenomen. Het heeft er nu toch alle schijn van dat alle 500cc/MotoGP wereldkampioenen opgenomen gaan worden in de Hall of Fame. Na opname van deze twee zijn alleen KR jr (2000), Luchinelli (81), Hocking (61), Liberati (57), Masetti (50, 52) en Graham (49) niet opgenomen. Tja...
 
Terug
Bovenaan Onderaan