Nee niet verplicht stellen. Want hoe lang blijft het gratis?
Mijn motor gaat elk jaar heen voor een beurt; dan kijken ze ook alles eventjes na (remmerij enzo). Is toch genoeg?
Ja, maar dat gebeurt ook vaak genoeg niet.
Ja, maar dat gebeurt ook vaak genoeg niet.
Welk probleem zou hiermee opgelost worden?Naar aanleiding van een ander topic wat weer afglijdt van onderwerp naar apk-discussie.
Een veel gehoord argument, in de discussie over apk op motorfietsen is, geldklopperij over de rug van de motorrijder.
Maar stel dat de APK nu onafhankelijk en gratis zou zijn, wie is er dan voor of tegen?
Welk probleem zou hiermee opgelost worden?
Tegen, ben nog nooit voor een reparatie of onderhoud bij een zaak geweest.
Altijd met originele uitlaten gereden.
Kun je ook even open zijn over je eventueel eigenbelang?
Ik meen me te herinneren dat je een eigen zaak hebt?
Anders laat sommige dingen liever onbespreekbaar, en begin er niet over.
Het is al ruimschoots aangetoond dat het geen effect heeft op de veiligheid, investeer liever in opleiding en training.
Als jij er behoefte aan hebt ga dan gewoon naar een motorzaak en laat jouw motor keuren.
Dit is het enige punt waarvoor ik misschien nog wel eens lid wil worden van de MAG.
Pleur op APK en pleur op EU.
Nee, het gaat erom dat het feitelijk aangetoond kan worden (blijkt gewoon uit de cijfers) dat de apk onzin is. Er is geen reden tot apk, het lost dus niks op. Nutteloze en overbodige regelgeving. Daar hebben we al genoeg van in dit land dus hoeft echt niet wat bij.Op zich probeer ik geen probleem op te lossen. Het gaat mij meer om het feit wat bij motorrijders/bezitters de meeste weerstand opbouwt.
Ik wil ook niet meer betalen, en ik weet, al is het eerst gratis (wat niet kan)..., ja duidelijk.
Bijna iedereen is het wel eens over het gedoe met een telefoon onder het rijden, een borrel, niet verzekeren, enzovoorts…. , maar zodra iemand met een ondeugdelijke motor onderweg is, dan is dat zo’n klein percentage……..
Wanneer het nu voor de kentekenhouder gratis zou zijn, ben je dan bang voor de tijd die er in steekt? Want eigenlijk heb je ja niets te vrezen, want je hebt alles voor elkaar. Of ben je bang dat er toch iets niet deugd aan de motor?
voel je niet persoonlijk aangevallen, ben even advocaat van de duivel
Ik denk persoonlijk dat er een groep is, waarvoor de keuring zeer zinvol kan zijn.
Pleur op APK en pleur op EU.
Het lijkt me verstandig om als dit soort topic's gestart worden ze dan ook direct op slot te doen, ter bescherming van de Nederlandse motorrijder en zijn/haar portemonnee.
Zo denk ik er ook over.op dezelfde manier als met auto's? Das wel kut trouwens, want ik heb heel geen zin om toevallig in de pekelperiode naar de apk te moeten :|