Lady_Di
MF veteraan
straks krijg je hetzelfde als in Duitsland - kan je elk jaar voorde keuring de originele demper er weer even opzetten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ben ik ook achter gekomen, maar ook 'grote' bedrijven maken er vaak een potje van.Ik wil niet betalen voor iets wat onzinnig is. Apk voor motoren dus, zelfs al is het gratis (wat onmogelijk is)
En motorport staat voor mij gelijk aan kwikfit, daar kom ik ook niet.
Het lijkt me verstandig om als dit soort topic's gestart worden ze dan ook direct op slot te doen, ter bescherming van de Nederlandse motorrijder en zijn/haar portemonnee.
Zoiets heet een rijbewijs, maar als dat niet geregeld ververst wordt kunnen daar ook gebreken ontstaan. Een periodieke herhaling van de theorie zou niemand kwaad doen.
jazeker, laten we vooral mensen niet de kans geven om hun mening te geven. Stel je toch eens voor dat het gepeupel zelf een mening krijgt en het gaat ventileren. Ik stel voor dat we het hele motor-forum.nl gaan opdoeken zodat gevaarlijke gedachten over een APK voor motoren geen voet aan grond kunnen krijgen.
Hoe bedoel je soepel en tolerant?Als je een ongekeurde demper hebt, dan moet je er sowieso niet mee willen rijden. Snap goed met alle overlast ze er in het buitenland streng ok zijn. Wij zijn hier gewoon heel erg soepel en tolerant.
Nou hoeveel mensen krijgen daar in nl een bekeuring voor? In Duitsland is het gewoon bijna direct raak als je zonder db killer of iets anders gaat rijden, in Oostenrijk nog erger.Hoe bedoel je soepel en tolerant?
Ondeugdelijk bevestigde uitlaat € 140.00
Overschrijding geluidsniveau - tot 4 db (A) € 280.00
Overschrijding geluidsniveau - vanaf 4 db(A) € 420.00
Hoe bedoel je soepel en tolerant?
Ondeugdelijk bevestigde uitlaat € 140.00
Overschrijding geluidsniveau - tot 4 db (A) € 280.00
Overschrijding geluidsniveau - vanaf 4 db(A) € 420.00
Nou hoeveel mensen krijgen daar in nl een bekeuring voor? In Duitsland is het gewoon bijna direct raak als je zonder db killer of iets anders gaat rijden, in Oostenrijk nog erger.
Dat hier de bekeuringen totaal uit proportie zijn is al langer bekend, de pakkans is alleen bijna nihiel. Daar belt en appt iedereen gewoon vrolijk door in de auto.
straks krijg je hetzelfde als in Duitsland - kan je elk jaar voorde keuring de originele demper er weer even opzetten
Nou hoeveel mensen krijgen daar in nl een bekeuring voor? In Duitsland is het gewoon bijna direct raak als je zonder db killer of iets anders gaat rijden, in Oostenrijk nog erger.
Dat hier de bekeuringen totaal uit proportie zijn is al langer bekend, de pakkans is alleen bijna nihiel. Daar belt en appt iedereen gewoon vrolijk door in de auto.
Voor de echte overlast wel, hobby is prima maar dat het nu voor ons allemaal verpest wordt met afsluitingen en gedoe, je ziet het rond de Ruhrsee. Toen ik 8 jaar geleden begon met motorrijden was dat nog heel leuk en lekker rijden, paar gasten die daar reden die dachten ze Rossi waren. En dat is zo uit de hand gelopen tot waar we nu staan.Is het dan niet beter om beter te handhaven? -> zie motorverbod dijk bij lopik.
Voor de echte overlast wel, hobby is prima maar dat het nu voor ons allemaal verpest wordt met afsluitingen en gedoe, je ziet het rond de Ruhrsee. Toen ik 8 jaar geleden begon met motorrijden was dat nog heel leuk en lekker rijden, paar gasten die daar reden die dachten ze Rossi waren. En dat is zo uit de hand gelopen tot waar we nu staan.
Maar goed, hoe willen ze dat doen? Ik zie amper politie op straat of op de weg...
Die afsluiting in het weekend is daar al langer. Ik kreeg er 20 jaar geleden een bon.Voor de echte overlast wel, hobby is prima maar dat het nu voor ons allemaal verpest wordt met afsluitingen en gedoe, je ziet het rond de Ruhrsee. Toen ik 8 jaar geleden begon met motorrijden was dat nog heel leuk en lekker rijden, paar gasten die daar reden die dachten ze Rossi waren. En dat is zo uit de hand gelopen tot waar we nu staan.
Maar goed, hoe willen ze dat doen? Ik zie amper politie op straat of op de weg...
Herkenbaar merk ook dat dit voor mij 1 van de redenen is dat ik minder rij.Mja voor sommige eikels op de weg en 2-3x in de week moeten uitwijken omdat er weer een op de telefoon bezig is?
Ik vind het verkeer de afgelopen 4-5 jaar er niet beter op geworden...
Ik moet eerlijk toegeven, heb op "voor" gestemd.
Komt omdat de poll betreffende GRATIS APK is.
Maar idd, dat is een droom.
Maar verder, ik ben geen vragende partij voor APK (jaarlijkse technische keuring heet dat bij ons, en gebeurt in een onafhankelijk station,waar ze best streng zijn).
Maar als het er komt, het zij zo, weer een factuurtje meer dat vadertje staat mij terugbetaald het jaar erop.
Als er "nen garagist" bij is, dan zijn ze idd veel minder streng.Onzin natuurlijk. Streng voor Jan Modaal ja, maar ik ben toch ook al eens met een vrachtwagen van de firma moeten gaan, stond de monteur van de garage aan het keuringsstation klaar om met de keurmeester de even mee te lopen. Vrachtwagen deugde voor geen meter, van slechte remmen tot scheuren in het chassis en lekkende uitlaat, maar ik was nog nooit zo rap aan de andere kant buiten met een groene kaart. Remmentestbank ben ik gewoon overheen moeten rijden zonder te stoppen, dus dan weet je het wel.
En dat zijn geen uitzonderingen.
Hoe waren je schijven, hadden die geen schade ondervonden van het ijzer op ijzer rijden?daarnaast bleken de remblokken voor ook tegen het ijzer aan te zitten.
ik heb natuurlijk gelijk na thuiskomst de band vervangen en ook de remblokken voor. en ook de remolie gelijk ververst.
Nou hoeveel mensen krijgen daar in nl een bekeuring voor? In Duitsland is het gewoon bijna direct raak als je zonder db killer of iets anders gaat rijden, in Oostenrijk nog erger.
Dat hier de bekeuringen totaal uit proportie zijn is al langer bekend, de pakkans is alleen bijna nihiel. Daar belt en appt iedereen gewoon vrolijk door in de auto.
Even terug naar nut en noodzaak.
Hoeveel ongelukken gebeuren er jaarlijks door ondeugdelijke motorfietsen? Is dat het waard om tienduizenden mensen jaarlijks langs te laten komen en een paar tientjes af te laten tikken?
Zelfs als het "gratis" is, wat een enorme verspilling van tijd en energie.
En dat allemaal om dat er twee keer per jaar iemand op MF voorbij komt met een vastzittende achterrem. Bovag/RAI heeft hier kennelijk ook al een lobby
Zelf sleutelen is lang niet altijd een garantie voor goed onderhoud. Zie ook de meeste techniek topics.