GSX 750 E/ES/EF

En als je op de link klik, zou je die foto’s moeten zien?
Ja dat werkt. Ik doelde meer op foto's van je verbouwing van de 750 ES.
(ik heb zelf ook een 750 ES en een compleet zadel en meerdere spatborden over)
Maar verbouwingsprojecten zijn altijd erg leuk.
 
Op dit moment, al sinds een jaartje eigenlijk, staat ie er zo bij. Ik ben er nog niet uit hoe ik het deel met de accu ga bedekken.
73FBE7E1-E14E-487A-BB39-43B6224AE0E1.jpeg
 
Hallo iedereen,

Het moment heeft vandaag plaats gevonden, ik heb mijn motor opgehaald. De tank ziet er van binnen schoon uit, dus binnenkort wat benzine erin en proberen te starten. Het is een oudje uit 1985 en heeft helaas een lange tijd stil gestaan, buiten niet te zien gelukkig haha, bedoeling is rijdende maken en langzaamaan opknappen.

Ik hoop de nodige informatie te zullen vinden en eventueel tips waar ik onderdelen kan kopen of wat de upgrades zijn voor easy money.

Owja ik ben 33 jaar, man en woon in Hellevoetsluis. Alle hulp is welkom.

IMG_20200215_100228.jpg

IMG_20200215_100237.jpg

IMG_20200215_100244.jpg
 
Vraagje zijn de carburateurs schoon en dan bedoel ik niet van buiten.

Bedenk dat benzine vergomd en daarmee sproeiers verstopt.

Dit topic ga ik wel volgen ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: musQ
Vraagje zijn de carburateurs schoon en dan bedoel ik niet van buiten.

Bedenk dat benzine vergomd en daarmee sproeiers verstopt.

men dit ga ik wel volgen ;)

Heb de motor even weten laten draaien met spuitjes deo. Sloeg goed aan. Dus wil nog een litertje euro 98 erin kiepen en kijken wat ie doet. Als ie een minuutje of 5 gedraaid heeft dan geloof ik het wel.

Mocht dat niet lukken dan zal ik als eerste de carbs moeten schoonmaken. Weet wel dat de vorige eigenaar de carbs schoon heeft gemaakt en vlak daarna heeft de motor niet meer gedraaid. De carbs zal ik sws schoonmaken hoor👍🏻.

Voelde ook dat ik achter geen remdruk heb, dus dat moet ik ook nakijken. Voorste en achterste remklauwen wil ik reviseren, als iemand een adres heeft? Desnoods adres voor een revisie setje.
 
Carbs eerst aftappen en dan eens vullen met blanke lampolie. Nachtje laten weken en dan aftappen. Dan nog eens een poging met benzine doen. Lampolie lost veel meuk op zonder dat het erg agressief is voor de rest.
Remrevisie setjes gewoon bij de suzuki dealer kopen. Maar lang niet altijd heb je nieuwe rubbers nodig als je ze voorzichtig en goed schoonmaakt en met ate remmenvet in elkaar zet.
 
  • Leuk
Waarderingen: musQ
Carbs eerst aftappen en dan eens vullen met blanke lampolie. Nachtje laten weken en dan aftappen. Dan nog eens een poging met benzine doen. Lampolie lost veel meuk op zonder dat het erg agressief is voor de rest.
Remrevisie setjes gewoon bij de suzuki dealer kopen. Maar lang niet altijd heb je nieuwe rubbers nodig als je ze voorzichtig en goed schoonmaakt en met ate remmenvet in elkaar zet.
Super dankjewel voor de tips 👍🏻
 
Carbs eerst aftappen en dan eens vullen met blanke lampolie. Nachtje laten weken en dan aftappen. Dan nog eens een poging met benzine doen. Lampolie lost veel meuk op zonder dat het erg agressief is voor de rest.
Remrevisie setjes gewoon bij de suzuki dealer kopen. Maar lang niet altijd heb je nieuwe rubbers nodig als je ze voorzichtig en goed schoonmaakt en met ate remmenvet in elkaar zet.

Lampolie doet wel rubbers aanzienlijk zwellen
 
wie weet wat de breedte is van de achterbrug waar hij schaniert aan het frame , dit om eventueel een andere achterbrug in te bouwen
 
Mogelijk weet iemand anders dat zo. Anders moet ik dat even aan een losse achterbrug meten. Die ligt in de garage. En de garage is niet direct aan huis.
Kortom komen hier geen andere reacties dan ga ik dat voor je meten.
 
wie weet wat de breedte is van de achterbrug waar hij schaniert aan het frame , dit om eventueel een andere achterbrug in te bouwen
Eerst maar eens even langs de garage gereden vandaag om m'n belofte in te lossen. Zie bijgaand:
20200226_210732[1].jpg

ik meet dus 222 mm. Maar daar komen nog stalen eindkappen overheen, zie bijgaande afbeelding van cmsnl:
suzuki-gsx750-1984-ee-rear-swinging-arm-model-e_bigsue0154fig73_12f1.gif

Het zou nog mooier zijn om een frame aan de binnenkant te meten. Maar dat gaat zo ff niet 123. En een los frame heb ik niet meer.
 
Ik gok op binnenkant frame 22,5cm ,maar met jou gemeten maat kan ik tenminste naar een andere brug kijken ,thx
 
Laatst bewerkt:
IMG_20200301_192945.jpg


De carburateurs los gehaald en begonnen met schoonmaken. Alleen zag wel dat 1 vlotternaald niet helemaal lekker is. Weten jullie waar ik onderdelen en eventueel nieuwe pakking kan bestellen?

Ook wil ik openluchtfilters monteren, iemand ervaring met een dynojet kit?
 
Heb net mijn set (en dat zijn zichtbaar echt dezelfde) voor mijn Yamaha YX600 schoongemaakt. Zie dat deze set veeeel schoner is dan toen ik begon aan de carbs. Zelf heb ik alleen bij Technirub nieuwe rubbertjes besteld voor de verbindingsstukken tussen de carbs, rubbers bij vlotterzetting en de ringetjes bij de mengselschroef.

En een tip, kijk even op Mikuni BS (CV) Carburetor Rebuild Tutorial

Vlotternaalden zijn meestal wel verkrijgbaar bij Louis of Roukema.

En voor vieze carbfoto's (dan zie je dat jouw carbs niet echt vuil zijn) 500 Euro challenge 2021 Yamaha YX600 Radian
 
  • Leuk
Waarderingen: musQ
Dat is een bekend aanzicht🤣🤣🤣. Door tijdgebrek nog steeds niet klaar met de carbs, ze zijn wel schoon en vlotternaald is vervangen.

Nu alleen de vlotters zelf afstellen. Weet iemand hoe hoog ze moeten staan? Zag ergens op YouTube een filmpje en de man zei dat ze op 21,25 mm moeten staan. Klopt dat?

Want dan kan ik de boel in elkaar zetten en op de motor monteren en starten😃. Kan ik daarna met de remmen beginnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tice
Terug
Bovenaan Onderaan