GSX 750 E/ES/EF

Ik zou al meteen interesse tonen voor een werkende tellereenheid (dashboard)

De keuze is gevallen omdat ik nog 2 motoren heb. En met de GSX erbij is het al krap met mijn studentenloon. Een zuinig autootje erbij maakt het mij ook makkelijker, want geef toe, een oudere moto heeft soms zijn kuren. De mijne is betrouwbaar, maar als ie langer stilstaat dan 10 dagen, dan duurt het even voor hij start.

Yep, alles kost geld, hoe meer je hebt, hoe meer 't kost. maar je hebt gelijk hoor! Beter een auto en een motor. Kan je ook nog eens ergens heen met zulk lekker weer als vandaag (ahum!) Gelukkig ontbeert het ons hier in Nederland nog steeds niet aan luxe. Ook ik aanbid mijn auto met slecht weer. He trouwens! Toen ik studeerde had ik alleen een oude Kreidler om me te vervoeren en..oja! ....een hele hele hele lange gele limosine met chauffeur enzo
 
Trouwens! Misschien heb ik toch nog wel wat leuks te melden namelijk: Ik heb de kappen, tank, kuip en kont van de nieuwe onderdelen GSX tijdelijk overgezet op de andere. Deze waren wel in erg goede staat dus wil ik ook zo houden als reserva...vind de kleuren mooier enzo maar........de oude tank/kuip/kont/kappen ondergaan straks met betere temperaturen een metamorfose om zodoende uiteindelijk op mijn motor te belanden. Deze ga ik namelijk camo spuiten! Ik ga flink creatief zijn met diverse camokleuren/mallen knippen etc.
 
Hé Foxxxx, kijk dat is toch wel fraai zo.
Dus de wit met blauwe heb je erbij gekocht?
Leuk man!! :Y
Ben benieuwd wat je straks allemaal gaat doen met de camo!
 
Laatst bewerkt:
Yep de wit met blauwe tomcat! loopt ook goed maar heb 'm deels al gestript nu.

Vandaag zou ik richting werk gaan toen ik bij het uit de schuur rijden bemerkte dat ik geen druk meer op mijn remhendel had.
Geen lekkage te zien, genoeg olie erin. Zou het remzuiger bovenin kunnen zijn begreep ik van een kennis. Maar vroeg me af voor ik er aan begin: iemand al eens zo iets gehad met z'n GSX?

Foxxxxx
 
Dat is echt vaag! Ineens geen remdruk zonder lekkage, dan zou er dus inwendige lekkage langs de afdichting van de hoofdremcilinder moeten zijn. Maar dat krijg je toch niet zomaar ineens lijkt me? Wellicht even op het technische forum vragen.....
Maar je hebt nu tenmisnte wel een reserve denk ik zo. Alleen weer kliederen met remvloeistof :(
 
Laatst bewerkt:
Dat is echt vaag! Ineens geen remdruk zonder lekkage, dan zou er dus inwendige lekkage langs de afdichting van de hoofdremcilinder moeten zijn. Maar dat krijg je toch niet zomaar ineens lijkt me? Wellicht even op het technische forum vragen.....
Maar je hebt nu tenmisnte wel een reserve denk ik zo. Alleen weer kliederen met remvloeistof :(
Opgelost! Nog wel een poging gewaagt met ontluchten maar mocht niet baten. leek even druk op te bouwen maar na 1 minuut weer ff knijpen en het was al weer minder. Kloonmotor heeft dus weer een onderdeel gedoneerd en deze is met succes geadapteerd door de GSX. Kan me niet herinneren dat ik eerder zo goed kon remmen!! Er was waarschijnlijk al langer wat niet in orde! Vandaag weer heerlijk gescheurd op m'n bike dus!
 
Kijk dat is mooi. Heb je die andere motor in ieder geval niet voor niets gekocht. Eigenlijk wel even de defecte hoofdremcilinder uit elkaar halen om te zien wat er nu precies mee aan de hand was.....
Groeten.
 
Tsja, we hadden je nog zó gewaerschouwd............ })
Maare als je lekker warm en droog door de regen rijdt niet denk ik. Maar straks als het lekker weer wordt of als je in de file staat................
Dan pak je toch de kwalijkzakie :)


Maar ... liefste ...

Je trilde op je benen en beefde bij elke bocht, maar je trok ons erdoor. Aan het rood licht verspreidde je je trouw parfum dat je dagelijks droeg. Soms wat veel, zodat ik wist dat je in de buurt was. Jouw eerste versnelling was een echte krachtpatser en elke ochtend toen ik je wekte liet je eerste ochtendgeuren los... Hmmmm L'Odeur ... Je werd kribbig als ik je een tweetal weken niet had verwend. Je had je kuren, maar dat duurde geen uren. Je lachte en ronkte altijd gezond, ook al stonk je uit je mond.
Ik schonk je vliegen, jij gaf mij vertrouwen. Ik zou nooit tegen je liegen, maar je werd mij te veel. Mijn portemonnee werd geel. Drie dames als jij onderhouden is geen taak voor een student als mij.
Ik mis je, mijn rode draak. Maar nu geef ik je mijn koude kaak!
 
zo na tijdje weggeweest hier op t forum (gezondheids redenen) weer even een kleine update.

zo wat viel dat tegen zeg. oke kan ook niet anders verwachten voor dat geld. afijn wel genoten in de winter van de bike tot half januari. en altijd starten lopen. alleen op een gegeven moment weer verlichtings problemen. geen achterlicht en stadslicht en geen dashboard verlichting. en linker knipperlicht deed t dan weer wel en dan weer niet (ach hoort zo toch).

dus gister weer even lekker bezig geweest en kwam tot de conclusie dat pekel echt wel slecht is voor de motor. dus paar dingetjes gedaan

kuipje verwijders enz enz en dan kom je dit allemaal tegen. he mopper niet, ze is uit 87. ik uit 70 en zie er ook niet meer al te nieuw uit, heb ook zo mijn littekens ;-)
full

tja in iedergeval de knipper doet t weer, gaat aan en uit.

verder nogal roestig
full

full

na wat oorlog met de nieuwe telefoon i.v.m. de camera geen foto's van de verlichtings prob. wel opgelost, wil zeggen stroom direct van contactslot weggenomen en in een loshangend draadje met stekkertje geplaatst, en als ik nu contact aan doe gaat de verlichting branden (stads) kan nog wel dim en grootlicht regelen.

daarna even de boel een beetje schoongemaakt en de kuip weer fatsoenlijk gemonteerd
full


toen begonnen aan de velgen schoonmaken. nu op t moment even t ergste eraf gepoetst moet nog schoner. of toch iets anders??
full

full



in iedergeval ze staat er weer waardig bij
full
 
Laatst bewerkt:
zo thing's to do list

kleppen stellen
kleppendekselpakking
beurtje (olie,luchtfilter,bougie's remvloeist vervangen.)
remblokken zien er goed uit, maar vind m slecht remmen. (upgrade)
toch 3 spaaks monteren of niet. voor dus dan naar 17 in plaats 16 inch, moet kunnen i.v.m. hoogte voorspatterd
ze wordt zowiezo helemaal uit elkaar getrokken en opnieuw gespoten. incl frame en blok (wel in deze kleurstelling

heb wel ff rondgeneust op t net.
deze gaat me ff net te ver, wel mooi gedaan
full

full

full

full


verder nog een paar leuke gsx750
full

full


maar mijn favo is toch wel deze. blijft ze toch nog herkenbaar
full
 
Laatst bewerkt:
zo na tijdje weggeweest hier op t forum (gezondheids redenen) weer even een kleine update.

veel poetsen enzo


Zo daar ben je ijverig geweest, ziet er weer goed uit
wat kan zo'n ding roesten :o

Mooie plaatjes gevonden van de GSX


Ik hoop dat het met de gezondheid goed gaat
 
@ molgsx; Als ik het zo bekijk heb je nog de originele remleidingen, als je die vervangt remt ze al stukken beter (al blijft 't natuurlijk een ouwe fiets)

Vraagje; Ik wil de carburateurs schoonmaken, en overweeg een ultrasoonbadje te kopen maar... welke afmeting? Iemand ervaring?
 
zo thing's to do list

kleppen stellen
kleppendekselpakking
beurtje (olie,luchtfilter,bougie's remvloeist vervangen.)
remblokken zien er goed uit, maar vind m slecht remmen. (upgrade)
toch 3 spaaks monteren of niet. voor dus dan naar 17 in plaats 16 inch, moet kunnen i.v.m. hoogte voorspatterd
ze wordt zowiezo helemaal uit elkaar getrokken en opnieuw gespoten. incl frame en blok (wel in deze kleurstelling

heb wel ff rondgeneust op t net.
deze gaat me ff net te ver, wel mooi gedaan[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

verder nog een paar leuke gsx750
[afbeelding]
[afbeelding]

maar mijn favo is toch wel deze. blijft ze toch nog herkenbaar[afbeelding]

oef wat een werk zeg, de eerste van de foto's! Ziet er wel respectabel uit! Het blok blijft ook echt mooi he! Jij gaat met je optische tuning je mooie blok toch niet verbergen achter dat stukje kunststof wat je er nu weer voor gemonteerd hebt?
 
alleen de topkuip komt weer terug, daarom wordt t motorblok ook gespoten.
zoek alleen dus nog t vogende.

dashboardje. in iedergeval de buitenkant.(mag beetje stuk zijn repareer ik dan weer wel met de oude)
de 2 zijkapjes onder de topkuip (die kleine smalle dan)
en dan de zwarte binnenkant binnen in de topkuip. rechts is goed alleen links is kapot.

en weet niet wat ik met t stuur aan moet. vind die hoge clip-ons 3xniks

en als ik m inkort achter moet ik ff kijken hoe en wat en waar ik m doorzaag enz enz wil wel t origineel systeem om zadel los te krijgen zeg maar.
maar da's gewoon doen.
bij de brix (weet ff z'n naam niet) hebben ze t ook gedaan, en er huist hier ook iemand die t met een 1100 gedaan heeft.


maar eerst een shadow schuren/plamuren spuiten. stelt niet zoveel voor tankie voor en achterspatterd
dan een gs 500 van m'n ex ook helemaal incl frame enz enz (mooi oevenproject)
en heel eerlijk geld moet ook binnenkomen toch. zit nu in ziektewet, nog wel 100% uitbetaald maar leefde en deed leuke dingen van de beun. (heb ik voorlopig iets meer tijd voor, alleen niet bij de baas in de hal. kan ik ook gelijk daar weer aan t werk)
 
alleen de topkuip komt weer terug, daarom wordt t motorblok ook gespoten.
zoek alleen dus nog t vogende.

dashboardje. in iedergeval de buitenkant.(mag beetje stuk zijn repareer ik dan weer wel met de oude)
de 2 zijkapjes onder de topkuip (die kleine smalle dan)
en dan de zwarte binnenkant binnen in de topkuip. rechts is goed alleen links is kapot.

en weet niet wat ik met t stuur aan moet. vind die hoge clip-ons 3xniks

en als ik m inkort achter moet ik ff kijken hoe en wat en waar ik m doorzaag enz enz wil wel t origineel systeem om zadel los te krijgen zeg maar.
maar da's gewoon doen.
bij de brix (weet ff z'n naam niet) hebben ze t ook gedaan, en er huist hier ook iemand die t met een 1100 gedaan heeft.


maar eerst een shadow schuren/plamuren spuiten. stelt niet zoveel voor tankie voor en achterspatterd
dan een gs 500 van m'n ex ook helemaal incl frame enz enz (mooi oevenproject)
en heel eerlijk geld moet ook binnenkomen toch. zit nu in ziektewet, nog wel 100% uitbetaald maar leefde en deed leuke dingen van de beun. (heb ik voorlopig iets meer tijd voor, alleen niet bij de baas in de hal. kan ik ook gelijk daar weer aan t werk)


zurp11
 
@ molgsx; Als ik het zo bekijk heb je nog de originele remleidingen, als je die vervangt remt ze al stukken beter (al blijft 't natuurlijk een ouwe fiets)

Vraagje; Ik wil de carburateurs schoonmaken, en overweeg een ultrasoonbadje te kopen maar... welke afmeting? Iemand ervaring?


Ik zou Martell eens vragen, die heeft nog niet zo lang geleden zo'n badje aangeschaft
 
Hallo allemaal,

Vandaag nieuwe motor gekocht, Bandit 1200 S uit 2002, oftewel er moet ruimte in de garage komen ;o)

Hierbij bied ik mijn GSX 750 ES uit 1988 aan. Hij heeft recentelijk:
Nieuwe (originele) handvatten, (feb 2010)
Nieuwe koppelingskabel, (feb 2010)
Nieuwe banden, (okt 2010)
Nieuwe ketting, (okt 2010)
Nieuwe tandwielen (voor en achter), (okt 2010)
Nieuwe accu, (feb 2011)
Nieuwe bougies, (feb 2011)
Nieuw oliefilter, (mrt 2011)
en Grote winterbeurt gekregen, (nov 2010)
Alle reparaties zijn uitgevoerd door MotoPort Express Heerenveen.


KM stand is ca 47.000, hij is verder niet aangepast alleen zijn door de vorige eigenaar extra gaten geboord in de uitlaat voor een "ruiger" geluid. Oftwel zoals Tomcat op pagina 20 zegt: "Ziet er op de foto wel uit als een nieuwe!"

Gezien alle nieuwe onderdelen zoals boven vermeld is de motor zeker klaar om een seizoen of drie zonder grote onkosten te kunnen berijden.

Vraagprijs €1250

Ik zie graag jullie reactie tegemoet.


full
 
Hoi Amazing DJ,

Wellicht moet je ff een verkoop topic starten. Een paar foto's erbij en dit verhaal. Natuurlijk ook vermelden waar de motor te bezichtigen is.
Succes!
 
vraagje

gister weer ff voor t eerst een lange rit gereden. na een tijdje lekker rijden. nah laten we em maar eens verder opentrekken dat gas.

begint ie bij de 170 in te houden. (alsof de benzine op is en overgezet naar reserve) en ook weer inhouden bij 160 a 170 (en lag echt niet aan de inhoud van de tank die was zo goed als vol)

en de toerentellert schoot in 1 keer naar de 12000 toeren. maar dat was alleen dus de teller toeren bleven mooi gelijkmatig oplopen
 
Terug
Bovenaan Onderaan