GSX 750 E/ES/EF

nou heb ik dus een 4 in 1 uitlaat. en zoals jullie zagen/zien is die pittig roestig.

vandaag dus geschuurd waar de 4 in 1 bij elkaar komen.

dus wie heeft er nog een 4 in 1 liggen die ie kwijt wil. alleen dus spruitstuk. rest heb ik[afbeelding]
[afbeelding]


:o , zo da's best veel roest :X


Succes met het opknappen
 
eh geschuurd is gescheurd. sorry.

weet iemand toevallig uit zijn hoofd wat de uitlaatpakking maat is

heb nog toevallig 4 in 1 liggen maar de uitlaat waar ze de kop ingaat is buitenmaat 43mm

en op alpha suzuki staat de maat er niet bij.

alvast mijn dank

rene
 
eh geschuurd is gescheurd. sorry.

weet iemand toevallig uit zijn hoofd wat de uitlaatpakking maat is

heb nog toevallig 4 in 1 liggen maar de uitlaat waar ze de kop ingaat is buitenmaat 43mm

en op alpha suzuki staat de maat er niet bij.

alvast mijn dank

rene

gsx750es (1985 is 41.5mm
gs750 is 44.5

ik heb dit 2 maanden geleden aan de hand gehad
 
Hoy rechtse ruitje heb ik nog en linker ook .
Mail me maar even alfaduc apestaartje zeelandnet.nl
mailadres aan elkaar met @ teken
M.v.g paul
 
nou vandaag kleppendekselpakking gehaald en uitlaatpakking.

2 tot 3 maal gekeken in de boeken. 42mm zei die en gezien ook. dus hopen maar.

(toch nog kleine hoop dat mijn uitlaatspruitstuk gaat passen of pas te maken is)

dus morgen weet ik meer. past ie of past ie niet
 
nou. mijn fantastische mooie spruitstuk die ik had liggen, paste dus niet. helaas

volgende gedaan aan de motor.

chokekabel vervangen
kleppen gesteld
klepdekselpakking vervangen
olie ververst
paar nieuwe boutjes moertjes, her en der
uitlaat gerepareerd op de brikken manier

ging om de uitlaatbocht no 4
full


mijn ex collega/collega en weer ex collega aan t werk
(werkte samen. hij weg ik weg. zelfde bedrijf weer samen werken. nu hij weer weg)
full


dus pijpje gemaakt die in de uitlaatpijp paste, oftewel pasgemaakt
full


uitlaatbocht ingeslepen en slangeklem eromheen en aangedraaidt

daarna in collector (waar de 4 samenkomen. gaatjes geboord. draad getapt en schroefjes erin gedraaidt, zodat de binnenpijp niet verschuifd
full




eenigste bling bling aan de motor
full




dat was klaar.
dus de rest gedaan, helaas geen pic's van gemaakt. wij kleppendeksel gemonteerd. 1 kleppendekselmoer ging er niet meer in. dus helicoil geplaatst.
fout dus. dachten echt alle2 dat t m6 was en is. niet dus m7

dus imbus m6 er maar in met afdichting's rubbertje en groote ring erom heen.
smoelt niet. maar boeiend. werkt

na paas nieuwe voorband, ketting/tandwielset monteren
en met hemelvaart naar monaco, de hufterproef maken.

in aug ruim 3 weken door frankrijk tuffen met t brikje
samen met andere brikjes.

eenigste wat ik dus wil is dus op zoek naar andere uitlaatbochten voor de bsm-future uitlaat.

suggesties, welkom

rene
 
Laatst bewerkt:
ik lees hier al een tijdje mee, en heb een vraagje.
zal me eerst even voor stellen
ik ben john meurs en kom uit het mooie noord holland
ben sinds kort in het bezit van een 750es uit 88
en ben er een beetje een naked van aan het maken alle kuipdelen en tank zijn al opnieuw gespoten.

nou moet ik alleen nog de voorvork keringen vervangen want deze zijn zo lek dat er bijna geen veering meer in zit.
ik heb alle onderdelen al liggen maar kan nergens vinden hoeveel olie er in de vork moet.
 
ik lees hier al een tijdje mee, en heb een vraagje.
zal me eerst even voor stellen
ik ben john meurs en kom uit het mooie noord holland
ben sinds kort in het bezit van een 750es uit 88
en ben er een beetje een naked van aan het maken alle kuipdelen en tank zijn al opnieuw gespoten.

nou moet ik alleen nog de voorvork keringen vervangen want deze zijn zo lek dat er bijna geen veering meer in zit.
ik heb alle onderdelen al liggen maar kan nergens vinden hoeveel olie er in de vork moet.


Welkom John :W en gefeliciteerd met je GSX, hier een link naar een (volgens mij incompleet, maar goed) WPH van de GSX http://www.kotinet.com/henkka/Suzuki/Suzuki GSX 750 ES Service Manual.pdf

Er moet 293 ml in elke poot, je kan een wat dikkere vorkolie nemen, dan dempen ze iets meer, ze zijn van zichzelf nogal slapjes geveerd
 
ik heb een gsx750es van `85 en daar wil ik lage clip-ons op hebben, er komt ook een `80er gs750 tank op enzo, maar nu zit ik met het feit dat dat bijzondere slangetje met de 2 `ringen` :? van het anti duiksyteem in de weg zitten.
ik heb al ergens gelezen dat dat toch niet zo lekker werkt en dat je dan beneden aan de poten 2 vlakke platen op de plek van de `apparaatjes op de poot` :? zet.
dan zou dus dat bovenste gebeuren weg moeten kunnen? moet ik dan de gaatjes die bovenin de binnenpoten zitten dichtlassen? en weet iemand hoeveel olie er dan in moet? en hoeveel lucht?
 
Welkom John :W en gefeliciteerd met je GSX, hier een link naar een (volgens mij incompleet, maar goed) WPH van de GSX http://www.kotinet.com/henkka/Suzuki/Suzuki GSX 750 ES Service Manual.pdf

Er moet 293 ml in elke poot, je kan een wat dikkere vorkolie nemen, dan dempen ze iets meer, ze zijn van zichzelf nogal slapjes geveerd



:? :? :? :?

Ik kijk net in mijn eigen WPH, daar staat 308 ml per poot, nou ja, zo'n groot verschil is het ook weer niet O-) .

Je moet eigenlijk ook de hoogte van het olieniveau meten, ingedrukte poot, bovenkant olie tot bovenkant binnenpoot. ik weet de mm nu niet, als ik er aan denk zal ik het voor je nakijken
 
Heeft iemand nog een frame uit 83 liggen, met kenteken?
 
Heeft iemand nog een frame uit 83 liggen, met kenteken?
Zo, ff oma wegsturen. Eh, waarom perse een '83-er frame??
Ik weet wel dat er mensen zijn met een frame van een ander bouwjaar. En dat zal toch ook best wel passen. Helaas heb ik mijn frame wat ik van de sloper overhad al aan iemand verkocht.
 
Zo, ff oma wegsturen. Eh, waarom perse een '83-er frame??
Ik weet wel dat er mensen zijn met een frame van een ander bouwjaar. En dat zal toch ook best wel passen. Helaas heb ik mijn frame wat ik van de sloper overhad al aan iemand verkocht.


Het hoeft niet perse een frame uit 83 te zijn, ik wil graag een belastingvrij frame met kenteken. Ik heb zelf nog twee redelijk complete uit 83 staan, echter zonder kenteken en papieren. Ik wou het keuren omzijlen.
 
weet iemand of er voor een 1985 gsx750es ook een tailriser set te krijgen is? op google kan ik voor dit model niks vinden, of zwerft er ergens een tekening zodat ik het kan na(laten)maken?
 
weet iemand of er voor een 1985 gsx750es ook een tailriser set te krijgen is? op google kan ik voor dit model niks vinden, of zwerft er ergens een tekening zodat ik het kan na(laten)maken?

Ik heb geen idee :N
 
Het hoeft niet perse een frame uit 83 te zijn, ik wil graag een belastingvrij frame met kenteken. Ik heb zelf nog twee redelijk complete uit 83 staan, echter zonder kenteken en papieren. Ik wou het keuren omzijlen.


Ik heb m'n frame met kenteken uit 83, voor de prijs van..........40 euro :+
Het is dan ook niet veel en de vorige eigenaar heeft alles wat hij zelf niet nodig had er op laten zitten ik zat echt te wachten op extra onderdelen :N

De onderdelen die er af zijn gehaald, zijn nogal lomp verwijderd, draden doorgeknipt e.d.

Maar goed, ik ga nu eerst maar eens proberen of ik het blok aan de praat kan krijgen, wie weet is hij nog goed. Dan laat ik dit blok er eerst maar in zitten.

O ja, er zitten staalomvlochten remleidingen op, dus het geld is al weer terugverdiend O-) *O*

Hier een plaatje ik heb nu alle kleuren

full
 
Ik heb m'n frame met kenteken uit 83, voor de prijs van..........40 euro :+
Het is dan ook niet veel en de vorige eigenaar heeft alles wat hij zelf niet nodig had er op laten zitten ik zat echt te wachten op extra onderdelen :N

De onderdelen die er af zijn gehaald, zijn nogal lomp verwijderd, draden doorgeknipt e.d.

Maar goed, ik ga nu eerst maar eens proberen of ik het blok aan de praat kan krijgen, wie weet is hij nog goed. Dan laat ik dit blok er eerst maar in zitten.

O ja, er zitten staalomvlochten remleidingen op, dus het geld is al weer terugverdiend O-) *O*

Hier een plaatje ik heb nu alle kleuren

[afbeelding]

Kijk da's niet verkeerd een 40 euro voor een half complete motor. Wel even een foto maken met al je motoren op een rijtje. Je kan zo in je eentje een GSX - ES meeting in scene zetten....

Van het afgelopen weekeind eens compressie gemeten aan de 2 losse blokken die ik hier nog heb liggen. Aan allebei moet worden gewerkt....dus kan ik er zeker niet zo inhangen. IS gelukkig ook niet nodig. Ik hoop dat een blok een en ander aan de kleppen mankeert, want 1 cilinder was zwaar beroerd, de rest heel behoorlijk.
 
Iemand nog een goed idee voor een flinke herrie claxon? Ik vind de huidige claxons veel te weinig herrie maken voor als er weer eens eentje zit te suffen in zo'n koekblik...
Wat kan ik het beste monteren volgens jullie??
 
Ik heb nog een Stebel Nautilus liggen, nieuw in verpakking.
Mijn ex had die op haar Bandit (zo'n zelfde althans) en dat is echt HEEL LUID:P
zie ook: Producten (GB) | Valk Motive

Voor 40 euro stuur ik hem naar je op.
 
Laatst bewerkt:
Kijk da's niet verkeerd een 40 euro voor een half complete motor. Wel even een foto maken met al je motoren op een rijtje. Je kan zo in je eentje een GSX - ES meeting in scene zetten....

Van het afgelopen weekeind eens compressie gemeten aan de 2 losse blokken die ik hier nog heb liggen. Aan allebei moet worden gewerkt....dus kan ik er zeker niet zo inhangen. IS gelukkig ook niet nodig. Ik hoop dat een blok een en ander aan de kleppen mankeert, want 1 cilinder was zwaar beroerd, de rest heel behoorlijk.


Nadat alle bassis dingen waren gemonteerd, verlopen olie erin aan een verrot blok ga ik geen goede olie verspillen , kleppen gesteld een aantal hadden wel een halve mm speling :o ..............1keer starten en direkt mooi en rond lopen *O* *O* *O*
wat een herrie zonder uitlaat O-)
Het blok blijft dus voorlopig hangen, verder opbouwen, dan kijken hoe hij rijdt

@ Tomcat, ik zou niet al te zwaar tillen bij iets te weinig compressie, de ES die ik het meest gebruik, heb ik, een hele tijd geleden eens compressie gemeten. Ik weet niet meer precies de waarden, wel dat ik er een beetje van schrok. Maar hij reed toen nog net zo goed als een anders ES met betere waardes,
Ik heb het toen gewoon genegeerd, ondertussen ben ik al heel wat kilomters verder en hij rijdt nog steeds goed.

Als claxon heb ik eens een luchthoorn er op gehad,lekker veel lawaai, maar neemt veel ruimte en kunnen slecht tegen water.
De orginele maken inderdaad wel erg weinig geluid. -O-
Misschien een van een auto, die van, volgens mij :? , een peugeot maakt veel lawaai
 
Terug
Bovenaan Onderaan