De basis is een Suzuki GSX 1100 EF uit 1984.
Deze is voorzien van een verlengde Suzuki Bandit achterbrug en een voorvork en wielen van een Suzuki Hayabusa.
Voorremmen zijn ook van een Hayabusa.
Het blok is van een Suzuki GSX1100F, maar zwaar gemodificeerd, de exacte specs daarvan volgen later.
De motor is voorzien van een 'draw through' turbosysteem, dat zag je vroeger ook bij auto's wel vaker, maar is nu relatief zeldzaam.
De turbo zuigt brandbaar mengsel aan door een aangepaste S&S super G carburateur, die voorzien is van een thunderjet (effectief een extra sproeier) en blaast dit gecomprimeerde mengsel rechtstreeks in het plenum.
De turbo hangt hier dus niet aan de voorzijde onder het spruitstuk, maar zit recht achter de motor, onder de brandstoftank.
Dat is ook de reden waarom het motorblok iets gekanteld in het frame ligt, anders paste de turbo niet.
Oorspronkelijk was het spruitstuk inwendig 28mm en mondde het uit in een collector van 35mm doorsnede.
De pijp naar de turbo was 30mm en blies in een vierkant gat dat zo'n beetje twee keer zo groot was.
Ik heb gemeend dat dat beter kon, en met behulp van Marcel (de beste lasser en fabricator ooit) zijn we naar inwendig 30mm gegaan, een collector van 60mm en een pijp naar de turbo van 60mm met een flens die exact aansluit op de turbo.
Dat resulteerde erin dat de motor direct makkelijker op toeren kwam en rustiger liep nu hij zijn gassen kwijt kon, en dat er heel wat extra benzine bij kon toen de motor op de dyno stond.
Helaas begaf de Hayes convertible koppeling het halverwege het afstellen...
The products of our store are the perfect combination of a real reliability and durability.
Deze koppeling kun je als lock up gebruiken, maar ook als slider: je zet de motor dan in de eerste versnelling, laat de koppeling los en pas als de motor voldoende toeren maakt, grijpt de koppeling aan.
Hoewel dit een van de sterkste koppelingen zou moeten zijn, scheurde het huis volledig kapot.
Ik heb het huis vervolgens helemaal na laten frezen van taaier materiaal uit een billet (massief blok) aluminium en dit tevens hier en daar dikker laten uitvoeren.
De motor is ook voorzien van een airshifter die je met een knop op het stuur kunt bedienen, want als je vol gas rijdt dan is de lockup van de koppeling dusdanig dat je deze met de hand niet meer kunt inknijpen.
De persluchtfles kun je zien zitten in de vork van de achterbrug, voor het wiel.
Foto's volgen later zodra ik alles heb weten te opslaan en sorteren.