Buellbloke
Gedigitaliseerde lul
- 27 jan 2011
- 9.541
- 4.192
Een aantal jaar geleden kocht ik een GSX1100 EF Turbo...
Ik heb toen o.a. een nieuw uitlaatspruitstuk laten maken, een grotere collector, de aansluiting op de turbo veranderd en de aansluiting van de externe wastegate.
Ook is er toen een thunderjet in de carburateur geplaatst en dus was het tijd voor de rollenbank.
Eerste indrukken waren erg goed, de motor kwam sneller op toeren en er kon veel brandstof bij, maar halverwege de sessie bescheet de koppeling zichzelf...de Hayes convertible koppeling die toch heel wat moest kunnen hebben scheurde kapot.
Ik heb vervolgens een nieuwe korf uit een billet van übertaai aluminium laten frezen, maar kwam er niet meer aan toe om deze te monteren.
De motor liep niet meer, mijn vrouw vond dat wel prima zo, en dus verkocht ik de motor aan Robinjo, die de nieuwe koppeling monteerde en er een paar keer mee reed, maar het verder te druk had om er echt iets mee te doen.
En daar heeft hij de afgelopen 5 jaar gestaan, totdat ik 'm afgelopen week terug kocht!
Ik ga weer verder waar ik gebleven was met alle plannen voor de motor, en stap 1 was om het zadel opnieuw te laten bekleden.
Het origineel had zijn beste tijd gehad, en ik wilde het zadel roch al flink laten uithollen om mee 'in' de motor te kunnen zitten.
Foto's volgen als het zadel klaar is, en daarnaast probeer ik van tijd tot tijd als ik weer iets gedaan heb, foto's en beschrijvingen te plaatsen.
Voor nu een link naar een filmpje dat Robinjo ooit op Youtube plaatste, de motor staat er nog precies zo bij.
Ik heb toen o.a. een nieuw uitlaatspruitstuk laten maken, een grotere collector, de aansluiting op de turbo veranderd en de aansluiting van de externe wastegate.
Ook is er toen een thunderjet in de carburateur geplaatst en dus was het tijd voor de rollenbank.
Eerste indrukken waren erg goed, de motor kwam sneller op toeren en er kon veel brandstof bij, maar halverwege de sessie bescheet de koppeling zichzelf...de Hayes convertible koppeling die toch heel wat moest kunnen hebben scheurde kapot.
Ik heb vervolgens een nieuwe korf uit een billet van übertaai aluminium laten frezen, maar kwam er niet meer aan toe om deze te monteren.
De motor liep niet meer, mijn vrouw vond dat wel prima zo, en dus verkocht ik de motor aan Robinjo, die de nieuwe koppeling monteerde en er een paar keer mee reed, maar het verder te druk had om er echt iets mee te doen.
En daar heeft hij de afgelopen 5 jaar gestaan, totdat ik 'm afgelopen week terug kocht!
Ik ga weer verder waar ik gebleven was met alle plannen voor de motor, en stap 1 was om het zadel opnieuw te laten bekleden.
Het origineel had zijn beste tijd gehad, en ik wilde het zadel roch al flink laten uithollen om mee 'in' de motor te kunnen zitten.
Foto's volgen als het zadel klaar is, en daarnaast probeer ik van tijd tot tijd als ik weer iets gedaan heb, foto's en beschrijvingen te plaatsen.
Voor nu een link naar een filmpje dat Robinjo ooit op Youtube plaatste, de motor staat er nog precies zo bij.
Laatst bewerkt: