gsx1100 ombouw

uit elkaar:

opbouw07kj2.jpg


opbouw09gk6.jpg


aflassen, en weer in elkaar.. op anderhalf punt na hangt het blok er nu helemaal in vast.. achter zit ie met een 12mm as, en een 17mm achteras, das dik zat denk k.. (en natuurlijk aan de voorkant nog op 4 plaatsen..)

steuntjes14as2.jpg


steuntjes15wd3.jpg


opbouw10rg3.jpg


opbouw13yu1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Respect hoor wat je allemaal doet!De ophangingen zien er in ieder geval sterk zat uit!
Wou het een beetje lassen die dikke platen op die dunne buisjes van het frame? :W
 
Hoi Ralph!

Dat ziet er goed uit, zeg! Complimenten... *O*
Op de derde foto, naast die grote moer. Zie ik daar een scheur in de plaat? :?
Niet vergeten het slijpsel weg te halen, voor dat het gaat regenen....
Anders is het ruzie in de keet? :(
Hoe krijg je het blok erin en eruit?

Ga zo door, jong _O-
 
Elektrisch gelast ja, gaat heel goed hoor.. Je moet gewoon opletten dat je bij t lassen gewoon zoveel mogelijk metaal vanuit t dikke staal naar de buisjes vloeit, maar toch ervoor zorgt dat je wel goed de buisjes penetreert (gats wat een woord)

@ Hapo, dat is geen scheur, dat is n ongespoten stukje staal, even bijtippen morgen :)
Het blok gaat er als volgt uit: alle steunen eraf, de plaatjes die tussen frame en blok zitten (onderop) eraf, frame en blok op zn kant (dat kan ook eerder) dan de carterpan eraf, en dan til je zo het frame eraf zonder je rug te verrekken, andersom idemdito :)
 
Aha Ralph ,dus hier zit je :W
Ziet er goed uit allemaal ,ga je topic in de gaten houden *D

En bedankt Joeltje (denk ik tenminste) :?

Gr
Ed :W
 
mijn dank voor de complimenten is groot :)

waar ruimte is zal ik het frame nog wel wat versterken, maar ik vraag me stellig af hoe nodig dat gaat zijn.. hooguit bij de veer-bevestiging lijkt het me nodig, de rest van het frame haalt zn stevigheid uit het blok lijkt me?
 
mijn dank voor de complimenten is groot :)

waar ruimte is zal ik het frame nog wel wat versterken, maar ik vraag me stellig af hoe nodig dat gaat zijn.. hooguit bij de veer-bevestiging lijkt het me nodig, de rest van het frame haalt zn stevigheid uit het blok lijkt me?

Probeer het blok zoveel mogelijk passend te krijgen ,dus wienig rubber montagepunten maken en de gaten niet overmaats boren ,maar dezelfde maat als de bout welke erdoorheen moet.
Ze(met de fabricage) willen nog wel eens bijvoorbeeld 10,5 of 11,0 mm boren als er een 10,0 mm bout doorheen moet ,dit helpt niet aan een stijf frame.
Succes
 
Edjek,
je schreef:
Probeer het blok zoveel mogelijk passend te krijgen ,dus wienig rubber montagepunten maken en de gaten niet overmaats boren ,maar dezelfde maat als de bout welke erdoorheen moet.
Ze(met de fabricage) willen nog wel eens bijvoorbeeld 10,5 of 11,0 mm boren als er een 10,0 mm bout doorheen moet ,dit helpt niet aan een stijf frame.
Succes


Met alle respekt, hoor.
Maar, de gaten net zo groot boren als de buitendiameter vd bouten gaat niet werken.
Dan past het blok nooit, zeker niet na het lassen. Dit is geen kritiek naar RaffelGS toe.
Speling moet, zeker een halve mm.
Of je moet de gaten doorboren bij montage...
Ik denk ook dat het blok bijdraagt aan de stijfheid, wat je wel kunt doen is een driehoek lassen pal boven de inlaatrubbers en daar waar het zadelrubber zit.
 
Erg gaaf project, ga ik zeker volgen!

Heb ook nog een vraag, kan je kleppendeksel er wel af als het blok in het frame zit?
 
dat kan er net wel/net niet af.. dus ik denk dat dan enkele punten gelost moeten worden zodat ie iets zakt..

in eerste instantie boor ik gewoon 10mm als ik 10mm nodig heb, past t mooi, ook na t lassen, dan laat ik het zo.. wringt t? dan word het mondjesmaat groter.. dat is ook pas op 1 puntje nodig geweest, de rest past mooi..

verder hou ik gewoon de montage punten aan zoals t blok ook inde fj zit.. dus 2 punten zijn in rubbers als ik t goed heb.. zo zij het :) frame verstevigen doe ik wel als ie eenmaal de eerste keer helemaal in elkaar zit, en ie dan uit elkaar gaat voor coaten e.d.. dan weet ik waar ik ruimte heb..

echt leuk dat er meegedacht word!
 
Edjek,
je schreef:
Probeer het blok zoveel mogelijk passend te krijgen ,dus wienig rubber montagepunten maken en de gaten niet overmaats boren ,maar dezelfde maat als de bout welke erdoorheen moet.
Ze(met de fabricage) willen nog wel eens bijvoorbeeld 10,5 of 11,0 mm boren als er een 10,0 mm bout doorheen moet ,dit helpt niet aan een stijf frame.
Succes


Met alle respekt, hoor.
Maar, de gaten net zo groot boren als de buitendiameter vd bouten gaat niet werken.
Dan past het blok nooit, zeker niet na het lassen. Dit is geen kritiek naar RaffelGS toe.
Speling moet, zeker een halve mm.
Of je moet de gaten doorboren bij montage...
Ik denk ook dat het blok bijdraagt aan de stijfheid, wat je wel kunt doen is een driehoek lassen pal boven de inlaatrubbers en daar waar het zadelrubber zit.

Ik maak m'n beugels altijd klaar ,boor daarna het 10 mm gat ,monteer het op het blok (goed vastzetten),en daarna vastlassen.
is nog nooit iets krom getrokken en heb het blok er al een paar keer uit moeten halen(ook bij vorige projecten)
Is wel zo,dat het blok niet (veel) speling meer heeft in het frame,dus montage is niet makkelijk ,maar het past tot nog toe altijd wel.
Bel Bakker framebouw maar op ,zal hetzelfde zeggen ,geen toleranties in de boutgaten.
succes Ralph
Gr
Ed :W
 
voorlopig even niet.. geldboom is weer leeg :( En ik kan wel weer even vooruit sowieso.. Een dezer dagen hoop ik de oliekoelradiatordinges van de fj1200 binnen te hebben, dan kan ik die een plaatsje gaan geven.. Voorvelg komt binnen, maar zonder vork kan ik daar nog niet zo heel veel mee ennn dan natuurlijk deze uitlaatjes..
 
Hee Transformer,

je had toch mooi uitlaatbochten en een collectorgekocht voor een prikkie?
Nou, waar zijn ze dan? :? Ik zie niks en ik heb m'n bril wel op! ;)
Bedankt voor het doosje...

:W
 
gewonnen op ebay; uitlaatbochten voor 6E en uitlaatcollectorbox voor 7E (het 10 voudige ervan is de gangbare prijs ervoor..)

b2c4_1.JPG


b3ec_1.JPG
 
Ralph,

zo gepolijst gekocht, scheelt me weer een hoop werk hihi?
Ja, zo kan ik het ook!! _O-
Het ziet er goed, zeg. Mazzelpikkie...
:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan