gsx1100 ombouw

jawel jawel, weer wat moois binnen! Dit maal mn uitlaten.. Ik had nog een heel klein beetje bedenkingen over het formaat en de kleur, maar nu zeker niet meer.. te mooi en eens een keer iets heel anders..

pict2712mv2.jpg


pict2713by1.jpg


pict2711tu7.jpg


pict2709mv4.jpg
 
Da's lekker zeg :9~ ,ziet er goed uit man ,klassiek tintje door deze uitlaten ondanks dat ze zo goed als nieuw zijn :)
Gr
Ed :W
 
Er komt een mooie gloed vanaf! Zijn ze van titanium gemaakt of RVS?
Kun je wel bepalen aan het gewicht, denk ik.
Het is in ieder geval prachtig!! *O*

:W
 
ze zijn flink zwaar, dus ik denk RVS.. laat ik het hopen, want er zal een en ander aan de bochten gelast moeten worden..
 
vandaag eens begonnen aan de ophanging voor de uitlaten.. Toevallig had ik nog voorgemaakte steuntjes liggen. Die had ik eigenlijk voor de 550 gemaakt, maar heb later besloten ze toch aan bijrijderssteuntjes te maken..

vind ze wel mooi zitten zo.. Hoger haalden ze de hele lijn uit de motor, en lager zag t veel te chopper uit..

Ik denk dat de kleur ook wel mooi uitpakt in combinatie met de gouden dikke usd voorvork


1507071436kc0.jpg


1507071437sp2.jpg


1507071438gx1.jpg
 
Je kunt deze dempers vrij makkelijk inkorten en er wat meer herrie uithalen,dat is bekent?Heb het een tijd terug ook voor iemand gedaan,stond stukken beter en een hele kekkere sound!
Gr.Gerard
 
Gerard, vertel vertel! Op zich is er niks mis met de lengte vind ik (beetje lastig te zien op deze foto, maar kon niet goed opzij komen voor n goede foto..) Maar mocht ik uiteindelijk het geluid niks vinden, of toch de uitlaten ivm pedalen e.d naar achter moeten zetten dan zullen ze ingekort worden..

het is wel echt een samenraapsel aan het worden _O-
- suzuki gsx1100 frame
- suzuki gsxr 750 achterbrug en achterveer
- suzuki gs550e tank
- suzuki gs550t zijkappen en achterkap
- kawasaki z1000 uitlaten en voorwiel
- kawasaki zx6r achterwiel
- yamaha r1 voorvork
- yamaha fj1200 blok
- yamaha xjr1300 uitlaatcollectorbox

De meeste grote onderdelen heb ik nu dan wel, ben alleen benieuwd welk merk de spatborden worden _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat je de uitlaten korter moet maken, maar dat kun je het beste later bepalen. Wel denk ik, dat die steuntjes gaan afscheuren!
De driehoek is welliswaar sterk, maar naar binnen en buiten toe zijn ze te slap.
Ik had ze van buis gemaakt met een iets kleinere buitendiameter als van het frame en bij de uitlaatzijde een oor van plaatstaal aangelast.
Dat kan ik mis hebben, hoor!
Dat de uitlaten iets vaar buiten steken, staat mooi! Houden zo! *D
Maar dat is mijn mening natuurlijk... ;)

:W
 
deze steuntjes zijn ook maar tijdelijk, maar ze pasten eventjes precies, het word idd 15mm buis denk ik, dit las ik dan gewoon mooi erop als ie weer uit elkaar ligt.

Dat ze naar buiten steken is op de foto een beetje vertekend beeld, of je hebt bijzonder goede ogen, want het is over het geheel een verloop van 1cm ofzo. Is inderdaad wel mooi, en praktischer mbt de voetsteunen

even n foto van opzij maken.. dan hebben we een beter idee van de lijnen van de motor
 
Ik vind het perfect zo! *O* Niks aan doen...
Zitje, dempers en achterwiel liggen precies in een lijn, als of zo bedoeld is gemaakt!
full

Beginnersgeluk? ;)
 
dat is wel toeval ja.. Of althans, ik heb er niet zo op gelet.. Ik bind gewoon alles vast met stroomdraad, ga 2 meter achteruit op de grond zitten staren een minuut of 5 lang, verhang wat, of gooi het allemaal los en begin opnieuw en dat dan meestal n keer of 5-10 haha.. Zodra ik er een goed gevoel bij heb (geen idee waar ik op let) dan maak ik een eerste vaste constructie..

Ik begin het langzaam te leren geloof ik haha
 
HAPO heeft weer voor wat updates gezorgd.. 1 van de problemen waar ik tegenaanliep was dat de as-gaten van mn achterwiel kleiner waren dan de achterbrug en toebehoren(uitlijn-bussen, remklauwhouder etc) en daardoor paste de as niet meer. Dit was niet op te lossen door lagers in mn wiel te zetten met een groter as-gat want die maat bestaat niet.

Dus, een dunnere as laten draaien met vulbussen erop..

hij is nog niet af (draad erop etc)

maar serieus, aanschouw:

achteras11003no1.jpg


achteras11004sv7.jpg


achteras11005wj9.jpg


achteras11006ry0.jpg
 
eerst in t huis van mn ene broer klussen, toen de kadett van mn andere broer helemaal gelast, dit weekend gewerkt, nu komt er een weekje voor me eigen denk ik :-)
 
heeee, ook hier?

Jah hoor, ik word regelmatig genoemd in zijn topic hoor ;) Ben zn kleine broertje..

Een update zit er morgen aan te komen mits de postbode komt terwijl ik thuis ben!
 
Jippie jippie, pakkjetjes!

Allereerst deze; mn versgedraaide/gefreesde/gelaste achteras & vulbussen (en een zak afstopboutjes voor t coaten van mn frame, en 2 bussen ontvetter)

0108071111zg7.jpg


gelijk de as in mn achterwiel gepropt, en mn brug fatsoenlijk in mn frame gezet, hierdoor kon ik es gaan kijken hoe mn veer gaat komen, zo komt ie dus ongeveer: (wel ietsie steviger, denk wat meer ty-wrappies ofzo, ik bedenk nog wel wat :+ :+ )

0108071235tw8.jpg


enn dan pakket 2; mn collectorbox & bochten, moet wel een en ander aan aangepast enzo worden, maar dat is niet eens zo bijzonder veel..

0108071356gh4.jpg


Ik kan dus weer heel ff verder *D
 
het enige dat eigenlijk moet gebeuren is n stukje van de uitlaatbochten af, en dan de aansluiting van de dempers moet in n andere hoek, en een iets andere diameter (sowieso zijn ze een beetje gedeukt en ooit relatief slecht gerepareerd) Gelukkig heb ik nog een mooi stuk pijp liggen van 45mm en die is precies goed ervoor..

one down, three to go:


0108071615zs7.jpg
 
Hehe, kun je eindelijk verder!! *O*
Nu ikke nog... '(
Mooie uitlaat, hoor. *D En die ga jij verkloten? :? Zonde... :+
Ben benieuwd wat je er van bakt en braadt.
:W
 
Als alles toch kapot moet, dan weet ik wel een snellere manier.
Wil je suggesties? Ik heb een rijke fantasie...
 
Omdat ik niet het frame heb wat bij het blok hoort zal ik wat aanpassingen aan de uitlaatbochten moeten maken, zo moeten ze horizontaal 3 cm korter, en verticaal 3cm langer.. (misschien ook omdat ze stiekem van een xjr1300 zijn..)

dus, stukjes aan de ene kant eruit, en die aan de andere kant erin.. Morgenmiddag begin ik aan de 2 uiteindes van de collector en dan heb ik hopelijk mn uitlaatsysteem klaar.

p1030251fo7.jpg


p1030253ys5.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan