Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Heb dit ook eens gehad met mijn eerste blade. Bleek mijn ketting te zijn. Versleten. Na vervanging met tandwielen geen probleem meer gehad.



Ketting zit inderdaad op het einde van zijn latijn, kan nog 1 streepje stellen. Verder zit deze ketting er 6000 km op dus wel vrij snel voor een nieuwe .
Lager en tandwiel drager zijn 1000km geleden vervangen toen er een nieuwe achterband op ging.

Ga er een nieuwe ketting voor bestellen kijken of het dan weg is.
 
Lijkt me stug dat het aan een ketting ligt die er maar net 6000 km onder zit, zo snel gaat dat toch niet? Ik had al eens met een nieuwe ketting dat ie nog maar 1 streepje had om te stellen, maar als ik een schakel er tussenuit haalde, ging het ‘m al niet meer worden…
 
Het uitvallen zou kunnen komen door de schakelaar van je zijstandaard. Als die activeert tijdens het rijden gebeurt precies dat. Als hij sluiting zou maken of een losse accupool, valt ook je dash uit.
 
ja ik ook het is een DID ketting dus zou wel okay moeten zijn, wel een buitenslaper mijn motor en rijdt ook wel veel door de regen, verder krijgt die wel veel op z'n donder maar vind het idd wel vrij snel voor een nieuwe ketting. Elke 500km gesmeerd met motul c2 en elke 1000 km schoongemaakt.
 
Het uitvallen zou kunnen komen door de schakelaar van je zijstandaard. Als die activeert tijdens het rijden gebeurt precies dat. Als hij sluiting zou maken of een losse accupool, valt ook je dash uit.
Nope, was onder het rijden want anders haal ik de 188 niet. Of het zou moeten dat de jiffy met een schok omlaag gaat en weer terugklapt. Maar ook dat kon niet want reed op een strakke asfaltweg. Zou anders ook dan niet 188 rijden. Dash bleef aan dus losse accupool was het ook niet. Had dat anders ook gezien bij wisselen standaard achterlicht. Heb nog niet schakelaars links en rechts op hey stuur los gehad, dus nog geen idee. Mogelijk dat daar een sluiting in zit bij de dodemansknop? Of anders in de bedrading ergens. Blanke draden door smelten bij de uitlaat die elkaar raken?
 
Das zeker snel........Hoewel nog 1 streepje stellen niets zegt , wel hoeveel streepjes je in die 6000 km al hebt gehad.
Nieuwe ketting is meestal vrij snel een keer stellen en dan een hele tijd niet. Als je daarna een paar keer weer moet stellen in korte tijd dan s ie aardig versleten. althans dat is mijn ervaring.
Ligt de ketting niet te strak ?
Veel in de regen rijden is funest, kettingvet is zo weg dan. Dan zou ik na iedere regenrit smeren.
 
Ik wel. Als je fiets naar links afgebeeld staat zie ik bij jou de uitlaat en de rem ook links zitten. Als mijn fiets naar links afgebeeld staat is mijn uitlaat en rem rechts (aan de andere kant) en zie ik op mijn foto de ketting en het achtertandwiel. Bij jouw foto kan dat komen als je een negatief andersom afdrukt, maar denk dat jij de foto met je mobiel hebt gemaakt. Dus vraagteken.

Als jij op de fiets rijdt, heb jij dan links je uitlaat, je schakelpook rechts en je rempedaal links? Als ik inzoom zie ik namelijk je rem, remleiding en schijf, niet je schakelpook. Zie op het blok ook niet je dynamohuis om wat meer te noemen.

Zie verschil met mijn foto.
 

Bijlagen

  • IMG_20210610_110640.jpg
    171,7 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Naja ,ik kon er niet van slapen
Ik dacht stel die vraag gewoon,en ja ik snap als je vanaf de andere kant dezelfde foto neemt dat die er dan anders opstaat.
Vergeef mij mijn domheid
 
Die fiets van jou is niet goed hoor Har Demper zit niet links, letters staan niet spiegelbeeld, ik zou er ff naar laten kijken….
 
Je hebt helemaal gelijk Harrie, ik had de foto gespiegeld zodat het weer klopte en in mijn bericht geplaatst en helemaal niet in de gaten dat het de verkeerde foto was