Haperige CB250RS

Petter B

Rookie
14 apr 2015
16
0
Geleen
Hallo, even voorstellen. Ik ben Petter B, 62 jr, onlangs een CB250RS (13KW) gekocht in Duitsland, ingevoerd en een Haynes handleiding gekocht. De Honda loopt prima stationair in koude toestand. Echter, als de CB opgewarmd is, dan rijdt hij nog steeds prima, maar loopt stationair haperig, er lekken dan vonken langs de bougiemantel en slaat stationair af. Ik heb al carburateurmengsel proberen af te stellen en bougie gecontroleerd. Luchtfilter is okee. Valse lucht ben ik nog niet uit. Wat nu?
 
Hoi Petter B., welkom :)

Sowieso zorgen voor een nieuwe bougiekabel, die is zo gaar als wat en geeft dus allerlei storingen, vervangen dat ding en hij loopt weer als een spreekwoordelijke ti.t!
 
:^

Bougiekabels maar ook zeker de doppen vervangen, die doppen kunnen scheuren waardoor de vonk naar het blok kan slaan en je dus in de cilinder geen vonk meer krijgt.
Als het probleem daar niet mee op is gelost ook de bougies zelf vervangen, het kan zijn dat die zijn doorgeslagen en dan krijg je ook geen goede vonk meer.
 
Bedankt voor reacties Red Force en Suzuha TR1. Ik ga aan de slag. Bougie was al vervangen. Als ik de partslist bekijk, zie ik dat de bougiekabel een geheel vormt met de bobine (toch?) en daarom eerst maar eens de juiste bougiedop bestellen. Of past iedere bougiedop?
 
Handigst is om die onderdelen even bij een motorzaak te kopen, daar weten ze precies wat je nodig hebt zodat je niet onnodig onderdelen aanschaft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan