Harley Davidson WLA

wel een knappe...
full
 
niet origineel wla ,...maar burger-uitvoering van gemaakt
 
Oud onderwerp> oude motor: moet kunnen.

Rij nu zelf ook 10 jaar op een WLA en moet zeggen dat het geweldige motorfietsen zijn, tuurlijk moet je weleens wat sleutelen, moet je met een moderne fiets ook.
Brandstofverbruik valt ook wel mee, haal er 1:17-1:18 mee.

Goedkope exemplaren zullen moeilijk te vinden zijn een dan nog moet die helemaal uit elkaar om er een betrouwbare motor van te maken.
Het rammelt, het vibreert,het lekt olie, het stinkt,maar dat is nu waarschijnlijk zijn charme,heb je er eenmaal op gereden, dan raak je verslaafd en wil je niet anders meer.
Je kunt dit soort motoren ook gewoon buiten in stortbuien laten staan, daarna is het starten en gewoon weg rijden(wel even de remmen droog rijden).

Heb er ook wel het een en ander van op mijn website staan:
rudyhadee-index

Ook die van mij was een versleuteld exemplaar, heeft inderdaad het nodige gekost om het in de huidige staat te krijgen.
 
Onze WLA (ons als in: gezamelijk project van een oom en mezelf) haal ik nog wel eens op bij m'n oom voor een rit.
Leuke fiets, maar tis niets voor de lange afstand.
Tuurlijk: er zijn er die met dat ding om de zoveel tijd naar Normandië rijden (Keep Them Rolling), maar da's aan mij niet besteed.

Ik zit al enige tijd (een jaartje of 15) in de Japse viertakt driecilinders.
Mocht ik ooit (weer) voor een H-D gaan, dan wordt het óf een Ironhead waar ik de flex inzet ( caféracers kunnen ook op basis van een V-twin erg mooi zijn, en dan bedoel ik géén Buell...) óf het grote zusje van de Lib; de UL en dan het liefst een U(L)A....de legerversie.
Helaas...die zijn erg zeldzaam (alleen gebruikt door de US Coast Guard destijds) en dus $$$...
Kun je natuurlijk een gewone UL van een marineblauw jasje voorzien, maar da's niet echt...
 
ja leuk hè ? ,....hebben we dezelfde smaak ,....ik wil ook nog een keertje een café-racer in elkaar timmeren van een ironhead 8-)
 
Vier jaar later...een hoop gebeurd.
Pappa geworden van Connor, 40 geworden en dus een 'old fart'.
En tegen al mijn eerder genoemde adviezen naar een ander tóch weer aan een WLA-project begonnen afgelopen juli.

Sterker nog: een oostblokker die voor 65% compleet was en totaal verscheizt...daar ga je met je goeie voornemens...

Zit intussen een hoop geld in, maar komende zomer klaar voor de RDW en de open weg na járen wegkniezen in een donker russisch schuurtje.

Zo kan het leven soms raar lopen niet?

Oompje ook blij dat ik niet telkens zijn/onze '42er uit zijn garage trek, kan ik straks op mijn eigen '44 er..
 
:+ Hehe, en dit alles tegen je eigen advies in. Goed voor je, lekker sleutelen. :]

Ik heb juist een paar maanden geleden een WLA blok en nog wat losse onderdelen verkocht. Daarvoor heb ik toen dit topic ook nog ff zitten doorlezen. En ik vroeg/vraag me af of je zn oostblokker ook kan herkennen?

WLA blok verkocht maar een sportster blok uit '57 gehouden *D die gaat t worden zodra ik er meer tijd voor heb. _O- :W
 
Vier jaar later...een hoop gebeurd.
Pappa geworden van Connor, 40 geworden en dus een 'old fart'.
En tegen al mijn eerder genoemde adviezen naar een ander tóch weer aan een WLA-project begonnen afgelopen juli.

Sterker nog: een oostblokker die voor 65% compleet was en totaal verscheizt...daar ga je met je goeie voornemens...

Zit intussen een hoop geld in, maar komende zomer klaar voor de RDW en de open weg na járen wegkniezen in een donker russisch schuurtje.

Zo kan het leven soms raar lopen niet?

Oompje ook blij dat ik niet telkens zijn/onze '42er uit zijn garage trek, kan ik straks op mijn eigen '44 er..

Foto ? ;)
 
Ik kan met zekerheid zeggen dat alle ongerestaureerde en praktisch originele WLA's die nu aangeboden worden russen zijn.
De grieken zijn allang opgekocht in de nineties en intussen gerestaureerd, dus alles wat rest is hoogstwaarschijnlijk russisch van oorsprong.
ik weet ook wel dat er nog een paar type I uit China zouden moeten zijn, maar de vraag is eerder: zijn ze er nog?

Ruim een derde van de totale productie is naar Rusland verscheept destijds, en hoewel er wat op de zeebodem liggen is er genoeg in Murmansk aangekomen.
De meeste russische WLA's zijn van het type V, VI of VII (bouwjaar '43 > '45).
Zie ook -> click 'n read
 
Laatst bewerkt:
Nee Ralf; de 850 blijft...

Triples maken gewoon een te mooi geluid.
De Japchop is verkocht, de Caféracert volgt nog (hopelijk).

;)
 
-> klik

Ik kan met zekerheid zeggen dat alle ongerestaureerde en praktisch originele WLA's die nu aangeboden worden russen zijn.
De grieken zijn allang opgekocht in de nineties en intussen gerestaureerd, dus alles wat rest is hoogstwaarschijnlijk russisch van oorsprong.
ik weet ook wel dat er nog een paar type I uit China zouden moeten zijn, maar de vraag is eerder: zijn ze er nog?

Ruim een derde van de totale productie is naar Rusland verscheept destijds, en hoewel er wat op de zeebodem liggen is er genoeg in Murmansk aangekomen.
De meeste russische WLA's zijn van het type V, VI of VII (bouwjaar '44 en '45).
Zie ook -> click 'n read


Mooi. *D

http://motorvitamine.eu/www.motorvitamine/index.php?topic=105.0
 
Iedereen die poogt (veel) meer vermogen uit een WL blok te halen komt al snel bedrogen uit; daar leent zo'n zijklepper zich niet echt voor zonder heel fanatieke en specialistische ingrepen.
Bovendien zijn zijkleppers door hun ingebouwde fout al thermische patiënten..
Dat gaat je zoveel geld kosten dat je veel beter meteen naar een blok kunt uitkijken waar meer potentie in zit: kopkleppers dus.

Zijkleppers zijn laagtoerige werkpaarden, gemaakt voor lange dagen zwoegen.
Kopkleppers zijn de renpaarden; even brullen en dan weer terug naar de stal.
 
Laatst bewerkt:
Geen Harley , Maar ik rij dagelijks op mijn bmw R-71 zijklepper.
Zolang je niet kilometers volgas rijd is hij niet kapot te krijgen.
(dan praat ik niet over die russishe zijkleppers)
 
Zie jij nog wel eens een zijklepper hele dagen zwoegen tegenwoordig ?

Moet je eens bij een dagje in Holten komen kijken op Koninginnedag, of welke andere klassiekrace dan ook: diverse zijkleppers die hard moeten werken voor hun kost.
Iemand hier in de buurt rijdt ook dagelijks (okee...bijna dagelijks) met een Ural M72 (denk ik?), da's toch ook een zijkleppert.
 
Intussen zijn we bíjna klaar voor een RDW-afspraakje...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan