Helm op of af, als je gaat tanken .....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is een keline moeite om je helm af te doen. Ik doe het altijd. Ik heb ooit eens een gesprek met een pompbediende gehad hierover.

Deze vertelde overvallen te zijn door iemand met een helm op. Hij had bij de overval ook een aantal flinke klappen gehad. Hij vertelde dat als een motorrijder (vooral 's avonds) met zijn helm op binnen komt weer aan de overval herinneringen krijgt aan die overval. Ik moet zeggen dat ik me dat goed voor kon stellen.

Ik doe mijn helm dus gewoon even af want je weet nooit wat er bij z'n tankstation gebeurd is en het is voor ons motorrijders gewoon een kleine moeite. :Y
 
Deze discussies blijven mij verbazen.
Helm af, of gezicht duidelijk herkenbaar. Het waarom lijkt mij duidelijk, maar waarom wordt er dan niet geageerd tegen andere gezichts bedekkende dingen zoals brillen en petjes?
 
Deze vertelde overvallen te zijn door iemand met een helm op. Hij had bij de overval ook een aantal flinke klappen gehad. Hij vertelde dat als een motorrijder (vooral 's avonds) met zijn helm op binnen komt weer aan de overval herinneringen krijgt aan die overval.
En als die overvaller zwart* was? Krijgt hij dan elke keer weer die herinnering als er een zwart persoon binnen komt? Hoe gaat ie daar dan mee om?




*of roodharig of met spleetogen of whatever
 
Tsja, ik lees nu dus overal dat ik een aso ben. Ik heb een cross helm, die is dan wat opener dan een "gewone" helm. maar ik hou hem echt altijd op, behalve als ik er ook naar het toilet moet of als ik koffie neem. Het is altijd snel ff tanken en weg. En eerlijk gezegd is mij nog nooit gevraagd of ik hem af wil zetten.

Haha! Als je moet schijten gaat 'ie af, maar als je moet afrekenen niet. Wees dan ook consequent...
 
En als die overvaller zwart* was? Krijgt hij dan elke keer weer die herinnering als er een zwart persoon binnen komt? Hoe gaat ie daar dan mee om?




*of roodharig of met spleetogen of whatever

:^


ff iets anders, maar ergens ook vergelijkbaar...
Ca. 1 op de 6 vrouwen heeft te maken gehad met sexueel misbruik... ben meteen benieuwd wie er van de mannen nu uit medeleven en begrip zijn snikkel in zijn broek houdt voor de rest van z'n leven... :X
 
Nee hoor, is me al meerdere keren gebeurd. Er is nu eenmaal weinig plaats te vinden op een normale motor om een helm enigszins degelijk aan op te hangen. Hoef je niet onhandig voor te zijn.

Uiteraard zal jou dat nooit zijn overkomen......

een niet-agent niet.

dat is het beroepsrisico van de sterke arm der wet.
door al het gezuip van koffie tijdens de werkuren sta je in je vrije tijd zo te trillen dat je niks fatsoenlijk neer kunt leggen zonder een "kadenggggg" *oepsieeeeeeee*

:+
 
:^


ff iets anders, maar ergens ook vergelijkbaar...
Ca. 1 op de 6 vrouwen heeft te maken gehad met sexueel misbruik... ben meteen benieuwd wie er van de mannen nu uit medeleven en begrip zijn snikkel in zijn broek houdt voor de rest van z'n leven... :X
reken maar dat het heel lastig is om normaal met elkaar om te gaan dan :X
 
bij mij werd laatst ook gevraagd me helm af te doen.

ik wiegerde, ik zei, kost me meer tijd af en op te doen dan zo efef af te rekenen.,..
(ik zie er niet bedreigend uit met me 1.57 en staartje...)

zegt hij tegen me, tja, als het nou een Bourka was was het geen probleem!.. :X

toen brak me klomp! (en schoot uit mijn slof ja) O-)
 
Kunnen we concluderen dat iedereen die zijn/haar helm op heeft ook geen enkel probleem met Boerka's heeft? Of ook maar met je helm op op de foto in je rijbewijs?
 
reken maar dat het heel lastig is om normaal met elkaar om te gaan dan :X

Yep... zeker in het begin...
Het is dus een kwestie van geduld, vertrouwen krijgen enz...
Maar uiteindelijk zal het in de meeste gevallen toch redelijk goedkomen...

Dus voor een pompbediende geldt hetzelfde... het kost tijd, maar deze moet ook leren dat niet iedereen met een helm op een overvaller is. Ik begrijp zijn angst, maar hij zal zich er toch ooit overheen moeten zetten...
 
Yep... zeker in het begin...
Het is dus een kwestie van geduld, vertrouwen krijgen enz...
Maar uiteindelijk zal het in de meeste gevallen toch redelijk goedkomen...

Dus voor een pompbediende geldt hetzelfde... het kost tijd, maar deze moet ook leren dat niet iedereen met een helm op een overvaller is. Ik begrijp zijn angst, maar hij zal zich er toch ooit overheen moeten zetten...
Zo is't :Y


Wen er maar aan!!, da's een heel stuk makkelijker dan dat "wij" helemaal onze helm af moeten zetten.
 
Laatst bewerkt:
Kunnen we concluderen dat iedereen die zijn/haar helm op heeft ook geen enkel probleem met Boerka's heeft? Of ook maar met je helm op op de foto in je rijbewijs?

verzin een motorgeloof waarin staat de de oppermotorgod het verbied dat er een foto van je word gemaakt zonder helm omdat anders je motorrijdersgeest gestolen word en je als je dood gaat in de hemel harley moet rijden :P
 
Zo is't :Y


Wen er maar aan!!, da's een heel stuk makkelijker dan dat "wij" helemaal onze helm af moeten zetten.

Tja... het klinkt lekker lomp als je het zo zegt...
Maar... hoe zit het met iemand die overvallen wordt door een gemaskerd iemand? Nooit meer carnaval vieren zeker??? En wat denk je hoe rotjes klinken voor iemand die een overval meemaakte waarbij geschoten is?

Je kan hier wel met oneliners lullig gaan doen, alsof we te beroerd zijn een helm af te zetten. Maar het leven gaat overal gewoon door, niet alleen bij die pomphouder en dan ga ik me toch echt afvragen wanneer jij wel met iets rekening houdt en wanneer niet...
Iemand met straatvrees (na bijv. een overval) moet uiteindelijk weer de straat op...
 
Yep... zeker in het begin...
Het is dus een kwestie van geduld, vertrouwen krijgen enz...
Maar uiteindelijk zal het in de meeste gevallen toch redelijk goedkomen...

Dus voor een pompbediende geldt hetzelfde... het kost tijd, maar deze moet ook leren dat niet iedereen met een helm op een overvaller is. Ik begrijp zijn angst, maar hij zal zich er toch ooit overheen moeten zetten...

Daarom is het ook gewoon een deel respect en fatsoen om die helm af te doen. Een voorbeeld over carnaval slaat als een tang op een varken, dat zijn slechts een aantal dagen in het jaar. Als er hartje zomer een clown het tankstation binnen komt lopen ben jij al extra op je hoede. Motorrijders zijn er in veel grotere aantallen, doe dat ding ff af of ga gewoon bij een ombemande pomp tanken. Ga anders met je reet in de auto (vies woord) zitten dan heb je helemaal geen probleem bij het tankstation :P

En over rotjes.. dat is ook maar 2 dagen in het jaar, die redenering slaat gewoon nergens op.
 
Laatst bewerkt:
Tja... het klinkt lekker lomp als je het zo zegt...
Maar... hoe zit het met iemand die overvallen wordt door een gemaskerd iemand? Nooit meer carnaval vieren zeker??? En wat denk je hoe rotjes klinken voor iemand die een overval meemaakte waarbij geschoten is?

Je kan hier wel met oneliners lullig gaan doen, alsof we te beroerd zijn een helm af te zetten. Maar het leven gaat overal gewoon door, niet alleen bij die pomphouder en dan ga ik me toch echt afvragen wanneer jij wel met iets rekening houdt en wanneer niet...
Iemand met straatvrees (na bijv. een overval) moet uiteindelijk weer de straat op...
Voor mij is het een kwestie van fatsoen. Net alsdat ik niet met een zonnebril op iemand zal aanspreken.
Zeker als je dan ook nog weet dat anderen het als onprettig ervaren lijkt het mij een kleine moeite.

Misschien doe ik weer andere dingen uit onnozelheid waar anderen zich aan ergeren of storen. Dan ben ik wel bereid me daar aan aan te passen als dat zo simpel kan als 10 seconden spenderen aan een helm op/af doen.

Dit soort discussies zijn prima omdat niet iedereen erbij stil staat wat voor effect zoiets simpels heeft.
Helaas lijkt het wel te veel werk om toch ff die helm af te doen of gaan we dom lullen over privecy, rechten enz enz.

:N
 
wat is eigenlijk het probleem van ff je helm afzetten behalve dat het 2 minuten extra tijdkost :? Tis toch maar een hele kleine moeite om dat ff te doen...

Lijkt mij gewoon beleefd om dat te doen, niks meer niks minder.
 
Laatst bewerkt:
Tja... het klinkt lekker lomp als je het zo zegt...
Maar... hoe zit het met iemand die overvallen wordt door een gemaskerd iemand? Nooit meer carnaval vieren zeker??? En wat denk je hoe rotjes klinken voor iemand die een overval meemaakte waarbij geschoten is?

Je kan hier wel met oneliners lullig gaan doen, .......
Ik hoop voor je dat je (net al ik) nooit ervaren hebt hoe het voelt om een pistool op je slaap te hebben die wordt vastgehouden door een zenuwachtige junk.


Ik heb wel gezien wat dat met mensen doet en geloof me, die mensen ha jij niet in hun gezicht vertellen dat ze "er maar overheen moeten groeien" ;)
 
Het heeft volgens mij meer te maken met weigeren toe te geven aan de wensen van anderen als ik het hier zo lees. Een soort egoïsme.
En dan van die dooddoeners van ' er overheen zetten', 'als iemand eens misbruikt is, moeten we dan ook maar onze leuters binnen houden' zijn totaal van andere orde en eigenlijk enigzins lachwekkend om te lezen.

Als je moet pinnen en je bent met de motor, loop je dan ook gewoon met je helm op een bankgebouw binnen? Als je bij een bekende/vriend/familie even snel wat af gaat geven en je bent met de motor, laat je dan ook je helm op als je weet dat je slechts een minuutje daar stopt?
 
Daarom is het ook gewoon een deel respect en fatsoen om die helm af te doen. Een voorbeeld over carnaval slaat als een tang op een varken, dat zijn slechts een aantal dagen in het jaar. Als er hartje zomer een clown het tankstation binnen komt lopen ben jij al extra op je hoede. Motorrijders zijn er in veel grotere aantallen, doe dat ding ff af of ga gewoon bij een ombemande pomp tanken. Ga anders met je reet in de auto (vies woord) zitten dan heb je helemaal geen probleem bij het tankstation :P

En over rotjes.. dat is ook maar 2 dagen in het jaar, die redenering slaat gewoon nergens op.

Rotjes gaan het hele jaar door af hoor... dus het slaat wel degelijk ergens op...
En verkleedfeestjes gaan ook het hele jaar door...

Gaat er gewoon om dat voor elk zielig verhaal wel wat te bedenken is...
Als je in de winter met je koude klauwen bij de pomp komt, je kop half ingepakt hebt, dan kan ik me voorstellen dat je de helm ophoudt.. als je daar als pomphouder niet tegen kunt, dan moet je niet aan de pomp gaan zitten...

Iemand die normaal aan komt rijden, zijn motor aftankt, niet zenuwachtig om zich heen kijkt, lijkt nou niet direct op een overvaller eejjj... dus hoef je ook niet meteen te schrikken. Als er een aan komt knallen en zijn bike bij de deur zet (met draaiende motor) en naar binnen rent.. ja, dan zou ik ook schrikken... ;)

Overigens... zelf heb ik een systeemhelm en meestal tank ik bij een onbemande pomp...
 
iedereen die bewust sociaal(politiek correct) wil zijn aan de systeemhelm dan.....
hele gelaat is zichtbaar , maar dan heb je weer mensen die hun helmmuts niet af willen doen.
O-)
 
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de door TS beschreven motorrijder op een aparte manier door het leven gaat.
 
Gaat er gewoon om dat voor elk zielig verhaal wel wat te bedenken is...
Als je in de winter met je koude klauwen bij de pomp komt, je kop half ingepakt hebt, dan kan ik me voorstellen dat je de helm ophoudt.. als je daar als pomphouder niet tegen kunt, dan moet je niet aan de pomp gaan zitten...
In mijn ogen een omgekeerde wereld.
We slaan soms een beetje door met onze wil op te leggen aan anderen.
 
:^


ff iets anders, maar ergens ook vergelijkbaar...
Ca. 1 op de 6 vrouwen heeft te maken gehad met sexueel misbruik... ben meteen benieuwd wie er van de mannen nu uit medeleven en begrip zijn snikkel in zijn broek houdt voor de rest van z'n leven... :X


:+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan