Helmhouder voor op de tank

Wat vindt u van dit product?

  • Lijkt mij leuk gratis bij een nieuwe helm.

    Stemmen: 23 15,8%
  • Ik zou rond de 30€ er voor geven, inclusief slot.

    Stemmen: 13 8,9%
  • Ik zou rond de 50€ er voor geven, inclusief slot.

    Stemmen: 5 3,4%
  • Ik zou rond de 70€ er voor geven, inclusief slot.

    Stemmen: 1 0,7%
  • Ik hoef hem niet.

    Stemmen: 104 71,2%

  • Totaal aantal stemmers
    146
ik vind het wel handig, voor als je in de zomer ff een ijsje oid wil halen :P

maar waarom zou je het ding in de rugzak willen doen?
als i eenmaal op de tank zit dan kan i tijdens het rijden daar toch ook blijven zitten? moet je alleen het slotje ff in de buddyseat doen

ik zou er wel 20 a 30,- aan uit willen geven. ding mag gerust van plastic zijn, is er neem ik aan alleen voor als houder. het slot zorgt er voor dat i niet gejat word
 
IK vind het idee best goed.

Omdat het een gadget voor erbij is zou ik er tussen de 20 en 30 euro voor willen betalen.
Ik vind het ook wel een goed idee, maar dan moet het wel zijn om een extra helm te vervoeren. Niet om m'n helm op te bergen, dan issie een beetje overbodig. Dus mocht er iets komen in deze trend dat ik een extra helm rijdend kan vervoeren dan heb ik er ook wel een paar euro voor over. Maar dan niet met magneten, want dat gaat zo lastig met een kunststof tankcover.
 
Ik vind het ook wel een goed idee, maar dan moet het wel zijn om een extra helm te vervoeren. Niet om m'n helm op te bergen, dan issie een beetje overbodig. Dus mocht er iets komen in deze trend dat ik een extra helm rijdend kan vervoeren dan heb ik er ook wel een paar euro voor over. Maar dan niet met magneten, want dat gaat zo lastig met een kunststof tankcover.

gast, dat is er toch al en minder omslachtig en makkelijker mee te nemen:
wederom:


full
 
en het kan zoveel eenvoudiger he


SH%2053-113__1.jpg


sh%2053-113__2.jpg


om maar te zwijgen over goedkoper.

Verder zou ik jouw idee (no offence) om een heleboel redenen hierboven al genoemd niet gebruiken.
 
Knap bedacht Fuzy
in combinatie met een slot kan het handig zijn
voor korte stops is het denk ik wel een gedoe
 
Ik ben weer terug! Ik had al een keer de berichten snel doorgelezen. Ik zal vanavond proberen alle vragen en aanmerkingen te beantwoorden.
Ik ga alle aanmerkingen noteren. Inmiddels, kan ik helaas niet veel meer veranderen aan mijn ontwerp. Maar zo kan ik wel nog aangeven waar de zwakke punten zitten.
Heel erg bedankt voor alle reactie! Ik vind het heel leuk en leerzaam. :Y
Hoe werkt dat slotje eraan dan? Hoe zorg je ervoor dat je helm niet gejat wordt?

Overigens lijkt het me wel een oplossing om een 2de helm ergens mee naartoe te nemen, dat lukt me altijd vrij lastig.
Je lust het koordje door het gat van de houder, de integraalhelm en stuur/kroonplaat.

Het is niet het dikste koord, ik weet niet hoe moeilijk het is om het door te knippen. Het zit erop zodat je in iedere geval de helm niet zomaar mee kan nemen. Verder, zijn alle sloten te breken. Het moet natuurlijk niet met een tang door te knippen zijn.

Ik moet bekennen dat er nog veel verbeterpunten op de houder zitten. Maar ja, ik had maar een beperkt tijdspan om aan te werken.




De houder maak ik, 'in opdracht van een bedrijf' die met staaldraad en buizen werken. Zij zoeken eigenlijk nog een andere markt dan waar ze nu inzitten. De houder is van staaldraad omdat ik wil dat het product aantrekkelijk wordt voor het bedrijf. Zij willen natuurlijk liever niet gelijk investeren in nieuwe machines voor een nieuwe productlijn in een nieuwe markt. Zij proberen (logisch) niet al te grote risico's te nemen.
 
Laatst bewerkt:
Als je nou aan de achterste 2 pootjes (aan de kant van de buddy) een klein oogje op laat lassen, dan kan je de helm met 2 spinners (of 3, 1 aan de kant van het balhoofd) vastzetten, en dan kan je wel gewoon een helm meenemen.

Tevens zou ik er 3 moeren op laten lassen, dan kan je er bijv. een plaat op monteren, en kan je hem direct gebruiken als camera houder.

Maakt het geheel vele malen praktischer, en dan voldoe je aan de vraag om een helm mee te kunnen nemen naar een op te halen passagier (en dan zou ik ook interesse hebben O-)).

full
 
Laatst bewerkt:
Leuk idee :)

Ik heb er zelf geen behoefte aan, maar misschien vindt iemand anders het wel heel handig.

[me="Pommel"]kan twee helmen kwijt in de topkoffer.[/me]
 
De BSA-castrator is weer terug?

:N

Als je dan toch IO (Delft zo te zien ;) ) doet, verzin dan even hoe je je helm veiliger aan (dus niet om) je spiegel kan hangen.
Zo kan je makkelijk tanken zonder dat je helm op straat keilt omdat je m toch op je zadel gezet hebt.
Uiteraard mag het wel een beetje design zijn, dan verkoopt 't ook beter.
 
Ik denk dat er teveel verschil in speigels zit om daar een universeel iets voor te maken, sportmotoren en zwaardere toer-/cruisemotoren vallen daar al mee af.
 
Ik denk dat, zoals velen hier, ik dit niet praktisch vind voor waar jij het voor bedoelt hebt. Ik laat zowieso niet graag mn helm achter bij mn motor. Misschien gaat t regenen en heb je een zeiknatte helm, of is er een of andere grappenmaker die zn drankje, ijsje of weet ik wat voor viezigheid in je helm achter laat. Ik heb in ieder geval al meerdere keren meegemaakt dat mijn motor bevuild was met het een of ander toen ik terug kwam.

Waar mij het wel heel handig voor lijkt is idd om een 2e helm mee te vervoeren als je bijvoorbeeld iemand op moet halen. Zo n netje is leuk maar op mijn motor kan ik die met geen mogelijkheid ergens aan bevestigen. Ik vraag me dan wel af hoe goed de helm dan vast zou zitten met deze constructie.

Een beetje afhankelijk van welke materialen er gebruikt worden en hoe duurzaam het eruit zal zien zou ik er max €30 voor over hebben denk ik indien het voor mijn doeleinde geschikt zou zijn.
 
Bedankt voor de feedback! :Y


Waar moet ie opgeborgen worden?
  • Rugzak kan gevaarlijk zijn.
  • Ergens op de motor heeft voorkeur.
Er komt waarschijnlijk een beschermingskokertje over de houder. (net een bril)

Lastig, het is een gedoe om het te pakken.
Ja, klopt voor het gebruik ervan zou het mooier zijn, als het erop zou kunnen blijven. Dat was eerst ook de bedoeling. Maar ik heb besloten om het eraf haalbaar te maken. Anders zit ik met het mogelijke onveiligheid van de houder tijdens het rijden en bij vallen.

Past niet op alle motoren.
Helaas is dat zo. Het is ook zo goed als onmogelijk om een ontwerp op alle motoren passend te krijgen. Maar dan zouden er misschien 2 of 3 verschillende soorten komen in plaats van een heel erg verstelbaar te maken.

2e helm meenemen.
Het zit niet in mijn programma van eisen en wensen (PVE). Deze heb ik opgesteld en steeds aangepast, nadat ik heb geobserveerd bij Scheveningen. Daar heb ik gemerkt dat de meest problemen door de onhandige helmen werden veroorzaakt. (het andere probleem was sloot vergeten). Zodoende ben ik dus begonnen met het maken van deze helmhouder. 2e helm meenemen zou ik in de PVE kunnen zetten, om meerwaarde te geven aan het product. Maar dan zijn waarschijnlijk de zuignappen weer niet voldoende om dat veilig te doen. Verder weet ik ook niet of het echt veilig is om zo’n helm op je tank te vervoeren. Ik zou het liever achterop vervoeren. Ik zal het dus blijven afraden om het voor helm vervoer te gebruiken.
Ik had het trouwens getest in combinatie van een bagagenet. Maar ik had het niet gedaan als ik bang was voor krassen.

Jethelm
Ik heb een keuze gemaakt om die uit te sluiten omdat het anders nog moeilijker wordt....
En dat kost dus nog meer tijd om het uit te werken. Die tijd had ik voor deze opdracht helaas niet.

Bagagenet
Bagagenet is heel veelzijdig maar het is niet diefstalveilig. Hoewel ik heb gehoord dat iemand heeft eentje gemaakt met een slot erop. Wat ik zelf ben tegengekomen met het bagagenet is dat tijdens het rijden heeft de verf van mijn plastic bodywork gewreven. En dat is niet de bedoeling. :X

Zuigknappen, maken krasjes.
Daar kan men gelijk in hebben. En dat zou jammer zijn, want ze dienen niet alleen voor stevigheid maar ook om de tank te beschermen. Verder heb ik geen persoonlijke ervaring mee.

Le posers
Och! Jullie zitten altijd dwars :X :+
Maar het klopt het is niet voor iedereen. Ik ben heel erg blij met de 30% die er wel wat in het ontwerp zien, ook al is het nog niet helemaal netjes uitgewerkt en het is maar een prototype.

Tankdop
Hier heb ik wel aan gedacht. Maar ik dacht dat het mee zal vallen. Omdat de helm niet al te lang op de houder hoort te zitten.

Patent
Patent is duur en moeilijk te beschermen.



hahaha ik ga helemaal los hier misschien moet ik ook maar eens I.D. gaan studeren _O-
:Y doen, het is een leuke studie! (helaas zijn niet alle onderwerpen zo leuk)
@ TS
Op zich een lovenswaardig initiatief.
Creatief zoeken naar een oplossing voor bestaande problemen.
Jammer genoeg ga je er niet veel succes mee hebben omdat het te omslachtig is, het het visueel aspect van de motor drastisch wijzigt, en omdat er veel simpelere alternatieven zijn.
Wie een toermotor heeft, heeft veelal koffers om de helm in te steken.Zitten de koffers vol dan is er veelal ook geen plaats op de tank meer (tankzak).
Wie een blingbling bike heeft, wil zeker GEEN zo'n rekje op zen tank.
Alle anderen gaan hun helm dragen, of vastmaken aan het stuur / spiegel / duogrepen met een fietsslot.

Goed initiatief dat ook goed uitgewerkt is (lakken in matzwart? ) maar te weinig afzetmogelijkheden heeft om in grotere aantallen te produceren vrees ik ...
Anyway, toch een interessant en alternatief studieobject
:W
:^ man ik heb ook aan al die dingen gedacht! Jij hebt goed over dat bericht nagedacht. :Y
Ik kan helaas niet iedere motorrijder tevreden stellen. Motorrijders zijn heel verschillend individueels. De enige waar wij over uit zijn, is dat iedereen ronde wielen wil hebben :+
IK vind het idee best goed.
Vooral dat een helm altijd ergens hangt te bungelen naast de motor of op de grond.
Ik gebruik een kabeltje (van louis) met een klein hangslotje of een langere kabel van een pc monitor als het 2 helmen zijn.
Eerst hing ik een helm aan mijn stuur.
Nu vaak de helm(en) op de buddy en met de kabel aan de handgrepen van de koffers.
http://picasaweb.google.nl/lh/photo...authkey=Gv1sRgCLGM4suMjqaI-QE&feat=directlink

Maar zo'n simpel opvouwbaar rekje op de tank is wel praktisch.
Zeker als het onverwacht gaat regenen blijft ie van binnen droog.
Omdat het een gadget voor erbij is zou ik er tussen de 20 en 30 euro voor willen betalen.
Dat was een van de problemen die ik wou oplossen.
en het kan zoveel eenvoudiger he


[afbeelding]

[afbeelding]

om maar te zwijgen over goedkoper.

Verder zou ik jouw idee (no offence) om een heleboel redenen hierboven al genoemd niet gebruiken.
Tijdens het zoeken naar bestaande producten ben ik deze ook tegen gekomen. Ik vond het ook prachtig hoe simpel het was :Y .
Helaas volgens mij is het met een sleutel 10 weer vanaf te schroeven.
 
De BSA-castrator is weer terug?

:N

Als je dan toch IO (Delft zo te zien ;) ) doet, verzin dan even hoe je je helm veiliger aan (dus niet om) je spiegel kan hangen.
Zo kan je makkelijk tanken zonder dat je helm op straat keilt omdat je m toch op je zadel gezet hebt.
Uiteraard mag het wel een beetje design zijn, dan verkoopt 't ook beter.
Ik denk dat er teveel verschil in speigels zit om daar een universeel iets voor te maken, sportmotoren en zwaardere toer-/cruisemotoren vallen daar al mee af.
:^ maar voor sport/tourmotoren zou het misschien wel een ideaal oplossing zijn. Ik heb zelf een naked motor. Dat gaf ook een beetje invloed op wat ik kon maken/testen.
 
De houder maak ik, in opdracht van een bedrijf die met staaldraad en buizen werken. Zij zoeken eigenlijk nog een andere markt dan waar ze nu inzitten. De houder is van staaldraad omdat ik wil dat het product aantrekkelijk wordt voor het bedrijf. Zij willen natuurlijk liever niet gelijk investeren in nieuwe machines voor een nieuwe productlijn in een nieuwe markt. Zij proberen (logisch) niet al te grote risico's te nemen.

Eerlijk gezegd vind ik het (ook) een beetje 'n omgekeerde wereld: je maakt een product in de hoop dat het een probleem van consumenten zal oplossen....
Je kunt, mijns inziens, beter bekijken in hoeverre het 'opbergen' van een helm nu echt een probleem is, en dan een oplossing daarvoor verzinnen.
Kennelijk is het 'opberg'-probleem niet zo'n heel groot probleem, maar ook weer niet nihil.

Maar ALS je dan een oplossing verzint, zou het mijns inziens niet van draadstaal moeten zijn, maar iets (veel) degelijkers... iets waarin je makkelijk & snel je helm vastzet op je motor.... en dan zoek je DAARNA naar een bedrijf dat het kan maken....
[of ben ik nu zo dom...]

Heb je zelf problemen met je helm opbergen?
 
en het kan zoveel eenvoudiger he


[afbeelding]

[afbeelding]

om maar te zwijgen over goedkoper.

Verder zou ik jouw idee (no offence) om een heleboel redenen hierboven al genoemd niet gebruiken.
Maar dan ligt ie lekker over de tank te krassen, dat was juist het idee achter dit ontwerp (toch)?

Wat jij doet is alsnog omslachtig. Ik doe mijn buddy open, klik mijn helm dicht en stop de helmsluiting onder de buddy en klik de buddy weer op slot. Precies hetzelfde als wat jij post maar dan zonder extra sleutels en lelijk verchroomd ding op je stuur.

Goed, als je bij mij het bandje doorknipt heb je 'm wel... dat dan weer wel.
 
Naar mijn mening een totaal overbodig product. Als ik even m'n helm kwijt wil hang ik hem aan een van m'n spiegels, en ik heb zo ook nog wel eens een dun kabelslotje door het kingedeelte gedaan en m'n helm zonder problemen de hele middag op de motor laten zitten (bij het strand).

Moet ik een helm meenemen dat gaat die in de topkoffer of met een netje op de buddy.
 
Tijdens het zoeken naar bestaande producten ben ik deze ook tegen gekomen. Ik vond het ook prachtig hoe simpel het was :Y .
Helaas volgens mij is het met een sleutel 10 weer vanaf te schroeven.

Heb je toch gereedschap nodig.
Die van jou neem je met een kniptang ook mee.

Ideaal !! Waar koop je dat?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Hond...6420618QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

zelf even naar een goedkopere versie zoeken misschien?


Maar dan ligt ie lekker over de tank te krassen, dat was juist het idee achter dit ontwerp (toch)?

Wat jij doet is alsnog omslachtig. Ik doe mijn buddy open, klik mijn helm dicht en stop de helmsluiting onder de buddy en klik de buddy weer op slot. Precies hetzelfde als wat jij post maar dan zonder extra sleutels en lelijk verchroomd ding op je stuur.

Goed, als je bij mij het bandje doorknipt heb je 'm wel... dat dan weer wel.

Hij zit hier aan de koppelingshendel. Bovendien zit het metaal daar vast, en komt dan de kunststof helm tegen je tank. Als je dat voorzichtig doet is er niks aan de hand.

Jouw optie heeft niet iedereen (ik heb bijvoorbeeld geen buddygeval.

Dat verchroomde kun je ook weer spuiten ;) Of op een andere plek vastmaken
 
Laatst bewerkt:
Hij zit hier aan de koppelingshendel. Bovendien zit het metaal daar vast, en komt dan de kunststof helm tegen je tank. Als je dat voorzichtig doet is er niks aan de hand.

Jouw optie heeft niet iedereen (ik heb bijvoorbeeld geen buddygeval.

Dat verchroomde kun je ook weer spuiten ;) Of op een andere plek vastmaken

Dat is waar!

Maar goed zoals eerder gezegd, ik gooi 'm zelf door het kabelslot met een vuilniszak eroverheen. Werkt ook als een zonnetje!
 
Dat is waar!

Maar goed zoals eerder gezegd, ik gooi 'm zelf door het kabelslot met een vuilniszak eroverheen. Werkt ook als een zonnetje!

ja, zo heeft iedereen een oplossing die voor hem werkt.

Toen ik deze tegen kwam vond ik het wel mooi, maar ik heb 'm meestal toch op m'n kop, of ik neem 'm mee. Dus ik zit niet eens met dat probleem :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan