Tandwiel troubles continue, ook bij het nieuwe tandwiel. Dus geen testrit voorlopig. Zelfs wanneer de ketting de bijgewerkte tanden meeneemt, komt het strak te staan. We hebben nog geprobeerd met een andere ketting. Misschien bestellen we ergens een blank tandwiel en laten deze bij VVM afmaken.
Nog even de foto's van de 'fouten'. In totaal 17 tanden zoals deze.
Overal waar een witte markering zit.
Na het vijlen; (wat dus geen effect had)
Random koppeling afstel informatie voor een Sachs 125.
De luchtfilterdoos is nagespoeld met kokend water en is van binnen mooi schoon. Met de gasbrander heet gemaakt om te zorgen dat al het water verdampt. Daarna met antiroest zowel de binnen als buitenkant gespoten. Daarna met 400 schuren en spuiten.
Gemonteerd vanaf de uitlaatkant. Het is even puzzelen om de driehoek er in te krijgen. De uitlaat eraf, doos erin, daarna pas het aansluitrubber ertussen wurmen, terwijl iemand de doos omhoog houdt.
Afwerking met doorvoerrubbers
ziet er mooi 'af' uit.
https://www.jmpbonderdelen.nl/assortiment-doorvoerrubbers-klein-180-delig.html
Doorvoer uit het stuur (knipperlichten). Met krimpkousje.
Binnenzijde achterspatbord.
Testlasjes om de kentekenplaat te repareren.
Zoals je ziet ging dat niet zo goed.. De roest en verf werkten ook niet mee, ondanks de staalborstel. Dus een nieuwe maken van een plaat staal uit de afvalbak op school. (volgens mij de achterkant van PC).
Op maat knippen en met de kantbank het randje erin.
Eerst gaatjes erin. Vervolgens 2 blokjes hout van een groot gat voorzien, en met een heleboel klemmen, een bankschroef en een balneushamer de bolling erin gemaakt.
Uiteindelijk afwerken met het balneushamertje zelf.
De hoekjes afgerond, montagegaten, klaar voor primer en verf.
Eindresultaat