Heren...groot nieuws..

Martijn, die voorvelg van die cr500 sm velgen past zoiezo omdat je een cr250 vork erin heb voor
achtervelg zal je ook wel redelijk makkelijk pas kunnen maken volgens mij
wel bter dat ie eindelijk weer loopt trouwens :) feli
 
fotooosss!!!!

ik heb de mijne net de deur uit gedaan.... ;( eerst eens kijken wat ik voor weinig op de kop ga tikken, maar denk niet dat het weer sm wordt.. ik rij wat vaker lange stukken als ik dacht, dus maar wat anders denk ik..

Die tweede link van baksteen klinkt ook goed.. die gast heb veul leggen!
 
En kenteken geschorst is ook lastig :-) verzekeren.. hmm.
Maar die EXEL velgen zou ik niet over na denken en direct halen als ze netjes zijn en pasbaar. breedte achter is geen probleem lijkt mij, alleen ketting uitlijning misschien..
 
ik zie het wel, heb een mailtje van die gozer gehad dat er al iemand was met interesse en dat ie me begin volgende week terug zou mailen
op 2e advertentie ook gereageerd maar nog geen mail terug. Helaas.

Ik ga hem idd met een uitdraai verzekeren. Zie wel hoe het loopt. Eerst mn rbw halen en bij verzekeringen informeren. Probeer zoveel mogelijk zwart op wit te krijgen.
Wilde Base geloof ik ook doen.
is de enige mogelijkheid.

Vraag me af in hoeverre de politie moeilijk zal doen. Die bandit van bas gaat volgens mij ver over de 25kw ...de xr met 15 pk ofzo. Misschien zijn ze dan wat toleranter ofzo. Flauwe regels allemaal. Proberen het gewoon te verpesten.
 
Flauwe regels allemaal. Proberen het gewoon te verpesten.
Waarom denk je dat die regel is ingevoerd? om je te beschermen. omdat er zoveel jonge jongens waren die met 18 jaar gelijk een 100+pk motorfiets gingen rijden en zich in de eerste de beste bocht tegen een boom aan plakten :(

met 25kw kun je ook heel leuk rijden en het is gewoon een stuk minder gevaarlijk om bijvoorbeeld 'snel' een bocht uit te accelereren op een 25kw motor dan op bij wijze van spreke een 125kw motor.

nou snap ik ook wel dat jou motor niet zo extreem veel vermogen heeft (alhoewel). maar die regeltjes zijn niet voor niets ingevoerd.

iig veel plezier op je fiets. dat gaat wel lukken denk ik. lekker gevoel he, zo'n zelf opgebouwde fiets!
 
Waarom denk je dat die regel is ingevoerd? om je te beschermen. omdat er zoveel jonge jongens waren die met 18 jaar gelijk een 100+pk motorfiets gingen rijden en zich in de eerste de beste bocht tegen een boom aan plakten :(

met 25kw kun je ook heel leuk rijden en het is gewoon een stuk minder gevaarlijk om bijvoorbeeld 'snel' een bocht uit te accelereren op een 25kw motor dan op bij wijze van spreke een 125kw motor.

nou snap ik ook wel dat jou motor niet zo extreem veel vermogen heeft (alhoewel). maar die regeltjes zijn niet voor niets ingevoerd.

iig veel plezier op je fiets. dat gaat wel lukken denk ik. lekker gevoel he, zo'n zelf opgebouwde fiets!

als ze er nou 35kw van hadden gemaakt had je meteen al wat meer keus. En komop. de meeste ongelukken komen oa door snelheid, dat mensen niet meer in kunnen grijpen.
Met een maximumsnelheid van 160kmph en 35kw vind ik het dus onzin.
En als ik hem dan begrens en met een uitdraai de boel regel, vind ik het gewoon flauw als ze er echt moeilijk over gaan doen. Ik maak me er niet kwaad om ofzo, vind het gewoon jammer.
En idd..het ombouwen geeft het meeste genot :)
 
Kan je niet voordat je de motor gaat verbouwen je motor laten begrenzen naar 25kw?
Dan hoef je hem achteraf niet meer te laten keuren... als je hem verbouwd heb...?

Of heb ik het nu mis...
 
dat zie ik nog wel.
Eerst es contact leggen met verzekering/tussenpersonen...kijken in hoeverre ik het zwart op wit kan krijgen
200 euro boete is ook het probleem niet (1x dan :) )...
 
Toch maar wel afvoeren als je tenminste terecht premie wilt betalen.
 
dat zie ik nog wel.
Eerst es contact leggen met verzekering/tussenpersonen...kijken in hoeverre ik het zwart op wit kan krijgen
200 euro boete is ook het probleem niet (1x dan :) )...
En het is ook lekker een punt op je RBW. En als je dan ook nog wordt gepakt voor bv 'zware' verkeersovertredingen dan ben je je RBW zo kwijt.
 
kost dat meteen een punt?

hmm...klinkt ook wel logisch.
Das dan best riskant...en 'zware verkeersovertreding' ..tja..mezelf kennende doe ik sowieso wel voorzichtig en rustig aan....
wordt hooguit op geluid gepakt...
maarja...ik ga eerst eens zien hoe en wat...

zolang niemand een betere oplossing heeft hou ik het bij uitdraai.
 
ik heb de mijne net de deur uit gedaan.... ;( eerst eens kijken wat ik voor weinig op de kop ga tikken, maar denk niet dat het weer sm wordt.. ik rij wat vaker lange stukken als ik dacht, dus maar wat anders denk ik..
Damn...was nog net wat te duur voor mij B|

Maar " :} " dat ie weg is. Beetje ervoor gekregen wat je in gedachten had ??
 
En het is ook lekker een punt op je RBW. En als je dan ook nog wordt gepakt voor bv 'zware' verkeersovertredingen dan ben je je RBW zo kwijt.

:? Dat is niet 1 van de dingen die een "punt" opleveren ....




Maar t gaat ook helemaal niet om die 200 Eurotjes die je eventueel van de politie zou krijgen, hoe groot is de kans dat je door de politie gecontroleerd word, als je een heel klein beetje normaal rijdt...???

De kans is groter dat je, al dan niet door eigen schuld, bij een aanrijding betrokken raakt en dan heb je wel een probleem, nl met je verzekering!!!

Hoe en wat je ook op uitdraai hebt en blauwofzwart-op-wit van eoa tussenpersoon of wat dan ook...als het geld gaat kosten geven ze "niet thuis" en ben je domweg het haasje...en dan waarschijnlijk voor heel wat meer dan die 200 euro's....

DAT is hetgeen waar je over na moet denken, niet over de politie!!
 
Er rijden verschrikkelijk veel mensen met uitdraai, heel veel maatschappijen gaan er gewoon direct mee accoord, geen probleem.
Waarom hoor ik nooit van niet betaalde schade's dan?? Ik ben er niet bang voor.
 
Er rijden verschrikkelijk veel mensen met uitdraai, heel veel maatschappijen gaan er gewoon direct mee accoord, geen probleem.
Waarom hoor ik nooit van niet betaalde schade's dan?? Ik ben er niet bang voor.
Omdat t schadebedrag misschien niet hoog genoeg was om eens goed te kijken....of onoplettendheid..of omdat er nog niet zoveel 25kwers zo "stom" zijn...Wie ben ik om op die vraag een antwoord te geven..ik weet t niet jij ook niet. Ik weet alleen dat de verzekeringsmensen die ik live "off the record" spreek allemaal zeggen dat als een dergelijke dekking op zo'n manier afgesloten word...maar dat ze bij een aanrijding absoluut NIET uit zullen keren.

Heb je al wel gehoord dat ze een aanrijding hebben gehad waarbij WEL uitgekeerd werd dan??

Ik heb wel eens een aanrijding behandeld waarbij de bestuurder van de motor niet verzekerd was, veel te hard reed en geen rijbewijs had....allemaal keurig netjes in het dossier verwerkt maar de verzekeringsmaatschapij was bijna overgegaan tot volledige uitkering van alle schade ... ??? |( |( |(

De vraag is of je de gok wil nemen dat t bij jou bij een eventuele aanrijding ook zo loopt.....

Ey, what the f*ck...ik heb een hele lijst stempeltjes...i don't care....Ga rijden en have fun. Maar mocht t fout lopen niet zielig doen ;)
 
Ey, what the f*ck...ik heb een hele lijst stempeltjes...i don't care....Ga rijden en have fun. Maar mocht t fout lopen niet zielig doen ;)

zal ik ook zeker niet doen.
Ik vind het fijn om het van jou te horen, omdat jij er toch nog redelijk wat verstand van hebt.
toch zie ik geen andere optie, en ik probeer zo veel mogelijk zwart op wit te krijgen.
als ik alles zwart op wit heb en ik zou een aanrijding krijgen, dan betaalt de verzekering uit. Daarna proberen ze de schade op mij te verhalen. Aangezien ik hun akkoord dan (waarschijnlijk) zwart op wit heb, hebben ze eigenlijk geen poot om op te staan.
dus "niet thuis geven" doen ze maar lekker als ze betaald hebben.
Ik snap de risico's, maar als ik kijk hoeveel mensen zo rijden, en hoeveel topics ik gelezen heb dat het fout is gegaan...zie ik dat Bas de enige is die gezeik heeft gehad.
Ik ga niet zeggen dat ik goed kan rijden, ik doe ook niet alsof ik goed kan rijden. Ik heb alleen nooit schade gehad met mn brommer, hoewel ik vaak in situaties heb gezeten dat het wel had kunnen gebeuren, alleen door tijdig anticiperen de boel heb kunnen ontwijken.
Zegt natuurlijk niets, maar je hebt ook figuren die 5 ongelukken in een maand hebben.

Trouwens. Ik heb een z400 staan.
Ding heeft 26kw...hoe flauw zou de verzekering gaan doen als ik daar mee rijdt?
Bedoel, als het toch om het opgegeven vermogen gaat dan zou het niet uitmaken als je zwaar gaat rijden met 25kw op je kenteken. Als het om het werkelijke vermogen gaat, dan kan ik makkelijk op die z400 rijden. Die heeft nl. nevernooitniet 26kw ...met zn 25 jaar oud en oud type carbs.
Op het kenteken staat trouwens niets....bij xr evenmin...dus vraag me af hoe de politie aan de vermogensgegevens komt....RDW?...die hebben XR op 6kw staan ofzo.
 
XR staat in de db van verzekeringen als 25> motor, dus je uitdraai is alleen al extra bewijs. nieuwe motoren zetten ze misschien op het kenteken "dit betreft een lichte motorfiets" maar op die oude niet hoor..
Ik werk zelf bij een verzekeringstussenkantoor (systeembeheer, dat wel) en die mensen vertellen mij dat het OK is, met uitdraai dus. schade's zijn netjes afgehandeld bij de gevallen die zij hebben gehad.
maar ik geloof best dat een 600ss met uitdraaitje meer risico loopt als met 25kw op kenteken.
Martijn, ik kijk eerdaags wel even in de database wat die z400 aan vermogen doet in de verzekerings database, wat was het bouwjaar ook alweer? 78?
 
tnx steven...

net even de xr gestart....en hij start zo lekker :9~ toen besloten de demper maar es op het systeem aan te sluiten..dus gewoon de buis in de demper gestoken...(heb nog een kiertje van ongeveer een cm O-) )...

scheelde iets in geluid..en ik vond het dieper/mooier....

nu maar weer naar binnen, mn zinkspray op de voorbochten houdt niet van die hitte en er kwam dus een megarookwalm vanaf...
 
steeds starten is btw ook niet goed voor het spulletje he :)
beter starten, en 50 km rijden die eerste 50 zijn het aller belangrijkste voor je zuiger en veren.
 
Ik rijd ook op uitdraai, en hij is nogsteeds netjes begrensd, tot maart volgend jaar. Het voordeel van een uidraai is dat er meestal word begrensd op de gasschuif, en dat je dus eigenlijk geen koppel enzo verliest, alleen volgas op top zal hij het wat kalmer aan doen. Dit in tegenstelling tot officiele kitjes, waarbij meestal de hele afgifte tammer word. Ik vind het echt geen probleem om 25 kw te rijden op deze manier.
Gezien de premie die ik betaal lijkt het me een beetje vreemd als ze echt moeilijk gaan doen als ze moeten uitkeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan