Het 2009 modellen preview topic

Dames...! ff goed lezen... er staat R6S. Dus niet de normale R6. Dit net zoals de CBR600F tegenover de CBR600RR.

Waarschijnlijk heeft Yamaha nog veel van dat soort frames/kuipwerk/etc liggen... (Het model is overduidelijk afkomstig van de r6 van 2003/2004). Andere geometrie, iets andere injectie erin en klaar is Jeffry de Vries...

...Ik zou graag willen dat Yamaha weer een R7 zou maken (150/160pk) als concurrent voor de GSX750R... Of een gave V-twin of - durf ik het te zeggen? - een V4 racer!)
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft Honda net een test achter de rug met ABS-CBS. Maar wanneer dat mainstream wordt??

Voor mij hoeft dat CBS niet zo... (maar ik moet wel zeggen dat ik er nog niet mee gereden heb, dus het is een beetje een vooroordeel)
 
In 2009 wordt de Triumph Daytona 675 licht gewijzigd. Andere, bredere topkuip. Andere koplampen en luchtinlaat. Nieuwe remmen en voorvering.

675_2009_front.jpg


675_2009_side.jpg
 
deze roddel is toch net weer even wat anders gefototjopt
de vfr 1000 voor 2009 uiteraard.
VFR1000.jpg

ik las trouwens net in motor magazine dat ze in het volgende nummer aandacht gaan besteden aan de "honda vfr1000 v5 2009"
zou het dan toch echt waar zijn ..... :? :? :?
 
De 2009 Yamaha R1
full

bron: Motorfreaks

Zou dit definitief zijn?
het is nogal een mix van de nieuwe VFR 1000, de R6 en de Hornet.



wat me trouwens opvalt is dat de kappen aan de zijkant van de nieuwste Supersports steeds kleiner worden. Bij deze R1 dus maar ook bijv. bij de nieuwe Aprillia RCV4.
 
Laatst bewerkt:
De 2009 Yamaha R1
[afbeelding]
bron: Motorfreaks

Zou dit definitief zijn?
het is nogal een mix van de nieuwe VFR 1000, de R6 en de Hornet.



wat me trouwens opvalt is dat de kappen aan de zijkant van de nieuwste Supersports steeds kleiner worden. Bij deze R1 dus maar ook bijv. bij de nieuwe Aprillia RCV4.


wat een hok :r

die kuipdelen worden kleiner ja :Y , als je meer snufjes krijgt voor hetzelfde geld moeten ze ergens besparen he B|

zit niet veel verschil meer tussen een fz1 en een r1 in :N
 
De 2009 Yamaha R1
[afbeelding]
bron: Motorfreaks

Zou dit definitief zijn?
het is nogal een mix van de nieuwe VFR 1000, de R6 en de Hornet.



wat me trouwens opvalt is dat de kappen aan de zijkant van de nieuwste Supersports steeds kleiner worden. Bij deze R1 dus maar ook bijv. bij de nieuwe Aprillia RCV4.
Vette Naked!

Er valt weinig kuipwerk meer te slopen
 
hmmm ze hebben het over 200pk... traction control...

Ik ben benieuwd... maar vwb het design: ik denk dat de neus veel stomper word (zoals de firebraak) en er zal iets meer kuipwerk overblijven dan bovenstaande voorbeeld, want het uitstekende motorblok werkt een goede aerodynamica tegen... (althans dat denk ik)

@Yamaha : maak eens een r7 met 160pk om het gat tussen de r6 en de r1 op te vullen... die r6 komt maar niet boven de 130pk en met de r1 verlaat je binnenkort de dampkring als je hem in zijn één zet...
 
De 2009 Yamaha R1
[afbeelding]
bron: Motorfreaks

Zou dit definitief zijn?
het is nogal een mix van de nieuwe VFR 1000, de R6 en de Hornet.



wat me trouwens opvalt is dat de kappen aan de zijkant van de nieuwste Supersports steeds kleiner worden. Bij deze R1 dus maar ook bijv. bij de nieuwe Aprillia RCV4.
Die is oud, circuleerde 4 maanden geleden ook al. Een grote nep, zie de hugger over het achterwiel maar eens. Klopt niet. ;)
 
Ja, de Yamaha R7 bestond. Dit superbike-homologatie-model was inderdaad heel even te koop, maar was te exclusief en daarom te duur. En verder liep 'ie standaard erg slecht (je had de fabriekskit nodig om hem een beetje goed te laten lopen. En de fabriekskit was voor Jan-met-de-pet niet te betalen)

Toch wel één van de mooiste R's ooit... :}

Yamaha%20R7%20%205.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nieuw gerucht: De BMW 675 supersport...
BMW will probably introduce a 675cc, three-cylinder sportbike to complement the 1000cc four-cylinder S1000 superbike it announced a few weeks ago. Rumours are rife that some US bike dealers have also started taking bookings for the bike on their websites. We cannot located the web location though.
The Triumph Daytona is the other 675 triple available in the market apart from the crop of Japanese 600s. The rumored BMW 675, if it becomes a reality will see production in the next two years.
bron: Men . Mind . Machines: New BMW 675 triple to complement the S1000?
en http://www.motorcycledaily.com/15may08_bmw675triple.htm
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan