het algemene Helmen vraag topic

Ok dan, ik heb een nieuwe helm gekocht maat 58/59 (L).

Als ik mijn hoofd meet dan kom ik op 59/5.

Ik heb de helm een half uur gedragen, gaat soepel op en af, wangen zitten prima, geen knelpunten, enkel een lichte rode afdruk van de vorm van het schuim op mijn voorhoofd (enkel in kleur, geen indruk).

De eerstvolgende maat is 60/61 (XL).

Ik zit dus een beetje tussen twee helmmaten in...

Een helm zal, eenmaal ingedragen nog iets losser worden, dus zit nu te twijfelen of ik de L gewoon zal houden of dat ik de XL zal kopen, waarbij ik een beetje bang ben dat deze straks misschien te los zal gaan zitten...

Wat zouden jullie doen?
 
Ok dan, ik heb een nieuwe helm gekocht maat 58/59 (L).

Als ik mijn hoofd meet dan kom ik op 59/5.

Ik heb de helm een half uur gedragen, gaat soepel op en af, wangen zitten prima, geen knelpunten, enkel een lichte rode afdruk van de vorm van het schuim op mijn voorhoofd (enkel in kleur, geen indruk).

De eerstvolgende maat is 60/61 (XL).

Ik zit dus een beetje tussen twee helmmaten in...

Een helm zal, eenmaal ingedragen nog iets losser worden, dus zit nu te twijfelen of ik de L gewoon zal houden of dat ik de XL zal kopen, waarbij ik een beetje bang ben dat deze straks misschien te los zal gaan zitten...

Wat zouden jullie doen?
Als de L strak zit, maar niet zeer doet of irriteert...dan lekker gaan voor de L
 
ik heb net een nolan helm gekocht , wat is jullie mening daar over? of is dat er ook een die totaal uitgekotst wordt omdat hij geen 600 euro kost ? 🤣 🤣
 
Een helm zal, eenmaal ingedragen nog iets losser worden, dus zit nu te twijfelen of ik de L gewoon zal houden of dat ik de XL zal kopen, waarbij ik een beetje bang ben dat deze straks misschien te los zal gaan zitten...

Wat zouden jullie doen?
De L houden, na een aantal uren dragen zal hij wat comfortabeler gaan zitten.

Het laatste wat je wil is een helm die te los zit en bij 130 kilometer per uur gaat verschuiven en je zicht belemmert 😱.

Ik heb zelf overigens de fout gemaakt een te krappe helm te kopen (LS2 Valiant systeemhelm maat M).
Tijdens lessen en examen gedragen maar daarna vrij snel doorgeschoven naar mijn vrouw.
Zelf een nieuwe helm (Scorpion Exo Tech Solid maat L) gekocht en heel tevreden mee👍🏻.
IMG_20230310_090119.jpg
Screenshot_20230226_225717_com.opera.browser_edit_836542495683286.jpg
 
ik heb net een nolan helm gekocht , wat is jullie mening daar over? of is dat er ook een die totaal uitgekotst wordt omdat hij geen 600 euro kost ? 🤣 🤣
Ik heb de Nolan N103 gehad en de N104, evo en absolute. Ik heb ook gekeken naar de N100-5 maar of de pasvorm is verandert, of mijn hoofd 😅 want die zit mij niet goed dus zit er tegenwoordig een ander merk op m`n hoofd.

Alleen ga ik mijn vingers niet meer branden aan het n-com systeem, die gaven bij mij steevast de geest na een jaartje.
 
dan heb je wel een veeel te grote helm als hij zover zou draaien dat het zicht belemmert wordt
Ik bedoel ook meer dat hij zo los zit dat hij naar beneden zakt, voor je ogen.
Kan vrij snel gebeuren bij hoge snelheden 🙄.
Niet van links naar rechts, dan is-ie wellicht 2 maten te groot 😁
 
De L houden, na een aantal uren dragen zal hij wat comfortabeler gaan zitten.

Het laatste wat je wil is een helm die te los zit en bij 130 kilometer per uur gaat verschuiven en je zicht belemmert 😱.

Ik heb zelf overigens de fout gemaakt een te krappe helm te kopen (LS2 Valiant systeemhelm maat M).
Tijdens lessen en examen gedragen maar daarna vrij snel doorgeschoven naar mijn vrouw.
Zelf een nieuwe helm (Scorpion Exo Tech Solid maat L) gekocht en heel tevreden mee👍🏻. Bekijk bijlage 1856085Bekijk bijlage 1856088
Is een crosshelm, dus de 130 zal niet al te vaak gehaald worden, maar inderdaad: een te losse helm is kut.

Ik heb er niet mee gereden maar gewoon als een volslagen debiel een half uurtje tv mee gekeken, puur om te kijken of er knelling of drukpunten op zouden treden, maar niets van dat alles.

Ik hoor mijn vrouw hier overigens nog lachen.
 
ik heb net een nolan helm gekocht , wat is jullie mening daar over? of is dat er ook een die totaal uitgekotst wordt omdat hij geen 600 euro kost ? 🤣 🤣
Ik rij al jaren met Nolan naar volle tevredenheid. Nu overgestapt naar LS2, had hier gevraagd naar bevindingen maar geen reactie op gehad.
 
Ik rij al jaren met Nolan naar volle tevredenheid. Nu overgestapt naar LS2, had hier gevraagd naar bevindingen maar geen reactie op gehad.
Ik heb ook jaren Nolan/X-Lite en tussendoor met Airoh gereden naar tevredenheid en sinds twee jaar heb ik LS2.
Met de eerste ging ik gelijk total down op Zandvoort.
En later op de dag merkte ik dat de Airoh begon te klapperen op het rechte stuk. :o
De LS2 FF327 was dus een stuk beter.

Ik heb eerst een goedkope LS2 gekocht van rond de honderd euro.
Deze beviel helemaal niet, mager draagcomfort en snel beslaan.
Maar wisselde wel bij dagelijkse ritten met de Airoh.
Een koper van mijn motor bracht deze door mij uitgeleende LS2 niet meer terug.
Nou ja, hij beviel toch niet. :+

Nu weer een duurder model, ook de FF327, maar van glasfiber naar carbon.
Een topding qua comfort en aerodynamica.
En dat voor een relatief klein prijsje. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan