Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Als dit niet veel fraaier is dan origineel dan weet ik het ook niet meer ;)

20200203_184751.jpg
 
Mwa.. De oem JIS-kruiskopjes die ik heb besteld een paar jaar terug zijn tenminste nog zwart ;)
Maar daar zal jij wel een spuitbusje voor hebben denk ik :+
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
hallo allemaal,

rijd als motor van de zaak een bandit 650S uit 2006.Vroeger een gsx 650f uit 2008 gehad(ook zon bandit blok, alleen dan injectie*D) en rijdt weer zo lekker dat ik me hier weer eens meld. Eigen motor een gsx-r 750 k3. Maar das niet echt woon werk fiets.

was wel beetje nat vanochtend en vanmiddag....

meer mensen gezwommen vandaag? thijs
 
hallo allemaal,

rijd als motor van de zaak een bandit 650S uit 2006.Vroeger een gsx 650f uit 2008 gehad(ook zon bandit blok, alleen dan injectie*D) en rijdt weer zo lekker dat ik me hier weer eens meld. Eigen motor een gsx-r 750 k3. Maar das niet echt woon werk fiets.

was wel beetje nat vanochtend en vanmiddag....

meer mensen gezwommen vandaag? thijs
Welkom! Nog een foto? Ik heb dezelfde motor. Benieuwd wat je ervaringen zijn! Ik ben ook van injectie naar carb gegaan en ik mis het niet moet ik zeggen.
 
Nou zal hoop ik aan mijn motor alleen liggen, maar hij houdt wegrijden vaak even in om daarna wel alles te geven. zowel bij koud als iets warmer weer. rij deze pas sinds 1 oktober.
injectiemodel had dit zeker niet.

foto even zoeken, of nog maken :]
 
hallo allemaal,

rijd als motor van de zaak een bandit 650S uit 2006.Vroeger een gsx 650f uit 2008 gehad(ook zon bandit blok, alleen dan injectie*D) en rijdt weer zo lekker dat ik me hier weer eens meld. Eigen motor een gsx-r 750 k3. Maar das niet echt woon werk fiets.

was wel beetje nat vanochtend en vanmiddag....

meer mensen gezwommen vandaag? thijs
Hey :W

Motor van de zaak... Hoe werkt dat dan? Jouw werkgever heeft deze motor aangekocht dan? Je hoort dat niet zo vaak...
Hoeveel kiometer rijdt jij dan dagelijks?

En ja, het was best wel nat gisteren inderdaad. Heb sowieso het idee dat ik al een paar maanden in de regen rij B|
Maar er komen nu weer wat droge dagen aan! (en we denken nog maar niet aan volgende week O-))

Hierbij een foto. Wel met kuip..
Netjes! Een echte zilvergrijze leasebak ;)
 
Heeft iemand ervaring met het verwijderen van de originele stickers? De Suzuki sticker op de benzinetank dus.

Is dat goed te doen en vooral ook zonder dat er kleurverschil ontstaat?
 
Hey :W

Motor van de zaak... Hoe werkt dat dan? Jouw werkgever heeft deze motor aangekocht dan? Je hoort dat niet zo vaak...
Hoeveel kiometer rijdt jij dan dagelijks?


Netjes! Een echte zilvergrijze leasebak ;)


Het is maar 30 km enkele rit. En niet aangekocht maar waren al motoren aanwezig. Dus was makkelijk voor de baas.

Gisteren nog concertje bezocht in Amsterdam. Geen parkeerkosten👍 wel fris op terugweg . En altijd minder om op straat om te kleden zodat de motorkleding van mij en mijn vrouw in de topkoffer kan...
IMG_20200207_231546.jpg
 
De voorremmen deze keer maar weer eens een beetje aandacht gegeven. Dat schijtweer in combinatie met langdurige wegwerkzaamheden hier in de buurt zorgt er voor dat ze wat smeriger worden dan vorige winter. En ik heb zo'n hekel aan dat aanlopen als ik de tuin uitrol.. O-)

IMG_20200215_132916.jpg
 
Ik ben momenteel nog bezig met mijn rijbewijs maar toch al een beetje aan het kijken naar een motor. Ik had al gekeken naar een XJR1300 en een ZRX1100, echt kan ik ik de motor op de foto (Bandit 600s uit 2003) voor 2500 euro overnemen van een bekende van mij. De motor heeft 8k op de teller en heeft net een beurt gehad van 600 euro (waaronder 2 nieuwe banden).

Ik heb al eerder een soortgelijke vraag gesteld maar ik hoop op wat nieuwe input. Kan iemand wat vertellen over deze motor? Uiteraard ga ik 'm proefrijden zodra ik m'n rijbewijs heb maar ik ben me alvast wat aan het oriënteren natuurlijk! De bedoeling is om grotendeels woon/werk te rijden.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-02-15 at 15.06.42.jpeg
    WhatsApp Image 2020-02-15 at 15.06.42.jpeg
    222,3 KB · Weergaven: 6
Altijd fijn als je voorwiel goed vrijloopt.

Wat tanken jullie trouwens, e10 of e5? Mijn B12 rijdt goed op e10 en volgens Suzuki mag het. Maar je hoort ook veel horrorverhalen...
 
Ik ben momenteel nog bezig met mijn rijbewijs maar toch al een beetje aan het kijken naar een motor. Ik had al gekeken naar een XJR1300 en een ZRX1100, echt kan ik ik de motor op de foto (Bandit 600s uit 2003) voor 2500 euro overnemen van een bekende van mij. De motor heeft 8k op de teller en heeft net een beurt gehad van 600 euro (waaronder 2 nieuwe banden).

Ik heb al eerder een soortgelijke vraag gesteld maar ik hoop op wat nieuwe input. Kan iemand wat vertellen over deze motor? Uiteraard ga ik 'm proefrijden zodra ik m'n rijbewijs heb maar ik ben me alvast wat aan het oriënteren natuurlijk! De bedoeling is om grotendeels woon/werk te rijden.
Ik vind € 2.500 voor een '03 600cc niet heel goedkoop eerlijk gezegd. Ik betaalde een 1,5 jaar geleden hetzelfde voor een '06 1200cc. En als je naar een XJR1300 en ZRX1100 kijkt, lijkt een B6 me wat mager. Maar verder zijn het prima motoren hoor, zeker voor iemand die net z'n rijbewijs heeft.
 
Ik ben momenteel nog bezig met mijn rijbewijs maar toch al een beetje aan het kijken naar een motor. Ik had al gekeken naar een XJR1300 en een ZRX1100, echt kan ik ik de motor op de foto (Bandit 600s uit 2003) voor 2500 euro overnemen van een bekende van mij. De motor heeft 8k op de teller en heeft net een beurt gehad van 600 euro (waaronder 2 nieuwe banden).

Ik heb al eerder een soortgelijke vraag gesteld maar ik hoop op wat nieuwe input. Kan iemand wat vertellen over deze motor? Uiteraard ga ik 'm proefrijden zodra ik m'n rijbewijs heb maar ik ben me alvast wat aan het oriënteren natuurlijk! De bedoeling is om grotendeels woon/werk te rijden.
Je stelt twee keer eigenlijk dezelfde vraag... 8000km is niet veel maar 2500 is nog altijd geen extreem koopje. Kosten van de banden van die 600 afhalen en het was echt geen bijzonder beurtje dat hem uniek maakt.

Persoonlijk denk ik dat je die XJR en ZRX lekker uit je hoofd moet zetten tot je kunt rijden (en dat betekent een paar jaar ervaring), en de Bandit is een prima ding om op te beginnen. Maar goed, aangezien je twee keer dezelfde vraag stelt heb je waarschijnlijk al lang bedacht wat je echt wil, anders had je de gegeven meningen wel aangenomen zonder het nog een keer te vragen :+
 
Altijd fijn als je voorwiel goed vrijloopt.

Wat tanken jullie trouwens, e10 of e5? Mijn B12 rijdt goed op e10 en volgens Suzuki mag het. Maar je hoort ook veel horrorverhalen...
Volgens mij is het met name dat je als je de motor langere tijd stil zet je beter e5 kan tanken ivm vergommen. Maar hoor van meerdere mensen dat bandits prima op e10 rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JHW
Terug
Bovenaan Onderaan