ZelfDat ga ik inderdaad nog eens doen
Vandaag een stukje gereden en gemerkt dat het ding echt een keer goed afgesteld moet worden. De ketting maakt een knarsend geluid, niet constant maar ritmisch alsof er een slag in een tandwiel zit of zo...
En verder een hoop gepruttel en geknal. Bougies vervangen, kleppen en carbs stellen kan geen kwaad.
Waar laten jullie dit soort dingen doen? Zijn er Suzuki specialisten die bij voorkeur geen hoofdprijzen vragen....?
Toch bedankt, je how to heeft me geholpen het probleem te achterhalenIk ben een beetje laat geloof ik, maar je kunt er inderdaad donder op zeggen dat je een GSX-R koppeling erin hebt. Gemonteerd door een prutser, dat wel. Maar toch leuk
Willen is het niet echt.. ik heb er de ruimte niet echt voor om het goed aan te pakken (kleine, overvolle schuur..) nadat ik klaar ben met verbouwen zal er wel ruimte zijn maar daar wil ik niet op wachten, wil voorjaar en zomer lekker kunnen rijdenZelfBandits zijn ideaal om zelf te prutsen/leren. Mocht je dat niet willen, je hoeft niet echt een Suzuki specialist op te zoeken - elke monteur met wat ervaring met carburateurs zal dat wel kunnen
€ 18,11 21%OFF | Motorcycle Starter Engine Cover Crankcase for Suzuki Gsf1200 Bandit 1996-2005 Gsf 1200
Heb vaak genoeg buiten in de tuin grote beurt gedaanWillen is het niet echt.. ik heb er de ruimte niet echt voor om het goed aan te pakken (kleine, overvolle schuur..) nadat ik klaar ben met verbouwen zal er wel ruimte zijn maar daar wil ik niet op wachten, wil voorjaar en zomer lekker kunnen rijden
Ali is topMocht @Bronco niet op Ali willen bestellen... kijk eens op Ebay kleinanzeigen, daar worden regelmatig onderdelen aangeboden. Marktplaats x2 qua aanbod...
Motorradteile & Zubehör | eBay Kleinanzeigen
eBay Kleinanzeigen: Motorradteile & Zubehör günstig kaufen oder privat verkaufen - Jetzt in Renningen finden oder inserieren! eBay Kleinanzeigen - Kostenlos. Einfach. Lokal.www.ebay-kleinanzeigen.de
Toch bedankt, je how to heeft me geholpen het probleem te achterhalenVraag me wel af hoe lang het spul er al in zit en of er altijd zo mee is gereden, zonder het plaatje op de slave cilinder en met korte bandit push rod... Het plaatje was volledig weg gesleten, inbusjes met 2 kleine stukjes staal zaten er nog netjes in Vind de koppeling nog niet fijn voelen. Hij werkt en slipt niet maar hij grijpt met warme motor wel pas laat aan. Kan de koppeling 2/3 los laten zonder dat er iets noemenswaardigs gebeurt.
Willen is het niet echt.. ik heb er de ruimte niet echt voor om het goed aan te pakken (kleine, overvolle schuur..) nadat ik klaar ben met verbouwen zal er wel ruimte zijn maar daar wil ik niet op wachten, wil voorjaar en zomer lekker kunnen rijden
gewoon de dealer in de buurt die japanse motoren doen. als je roept welke regio zit dan zijn er hier vast mensen met garage-ervaring in die regio.Dat ga ik inderdaad nog eens doen
Vandaag een stukje gereden en gemerkt dat het ding echt een keer goed afgesteld moet worden. De ketting maakt een knarsend geluid, niet constant maar ritmisch alsof er een slag in een tandwiel zit of zo...
En verder een hoop gepruttel en geknal. Bougies vervangen, kleppen en carbs stellen kan geen kwaad.
Waar laten jullie dit soort dingen doen? Zijn er Suzuki specialisten die bij voorkeur geen hoofdprijzen vragen....?
allright, die stelknop is voor de "rebound". weet ff niet meer of 1 de hardste of de zachtste stand is, draai m ff naar 4 en je voelt t snel genoegIk woon in de Bollenstreek : )
Liefst laat ik hem ook op een dyno afstellen zodat alle parameters zichtbaar zijn en goed afgesteld kan worden. Anders blijft het maar 'op gevoel' en wordt het waarschijnlijk veel trial en error op de weg terwijl het op een testbank in 1 keer goed geregeld kan worden.
Er zitten open filters (K&N) op dus zal moeten zoeken naar iemand die daarmee overweg kan omdat dit niet zo makkelijk is?
Vering is volgens mij standaard B12. Zit een gele Suzuki sticker op, kan aan de onderkant met een stelknop een paar standen instellen (1-4 volgens mij, staat nu op 1. Andere standen nog niet geprobeerd).
Vind hem vrij hard en stuiterig. Drempels ben ik geneigd vrij veel af te remmen omdat ik er anders teveel overheen stuiter. In bochten voelt het zenuwachtig. De oude banden dragen ook niet bij aan een goed gevoel, die zijn van 2012 dus moeten heel nodig vervangen worden. Vorige week al onbedoeld een 'drift' gemaakt, gelukkig goed afgelopen maar schrok er wel even van
Met optrekken zakt de achterkant juist niet in. Vorige week reed een vriend van mij erop en viel me juist op dat de achterkant van de motor een stukje omhoog komt als je gas geeft. Alsof het achterwiel onder de motor door wil rijden als het ware.
Pas wel op met je ketting als die te strak staat op sommige punten, helemaal met die gekke brug en de hoek die hij maakt. Als je ketting strak komt te staan tijdens rijden of inveren dan help je zo je lager in je blok naar zn grootje en dat wil je echt niet.Dat ga ik inderdaad nog eens doen
Vandaag een stukje gereden en gemerkt dat het ding echt een keer goed afgesteld moet worden. De ketting maakt een knarsend geluid, niet constant maar ritmisch alsof er een slag in een tandwiel zit of zo...
En verder een hoop gepruttel en geknal. Bougies vervangen, kleppen en carbs stellen kan geen kwaad.
Waar laten jullie dit soort dingen doen? Zijn er Suzuki specialisten die bij voorkeur geen hoofdprijzen vragen....?
Jeroen is goed, ben ik zelf ook wel eens geweest. Gewoon even beginnen met een run en kijken wat hij ervan zegt.Uithoorn inderdaad. Als zijn afstelkunsten maar beter zijn dan zijn website
Heb voor scooters veel carbs afgesteld maar dat is alweer een tijd geleden en dan gaat het om vrij simpele techniek 2 takt met 1 carb...
Thx voor je advies. Als het origineel blijkt te zijn dan laat ik het inderdaad maar zoKan ik dat zelf nog ergens duidelijk aan zien?
Ik weet niet hoe handig je bent, maar het is wellicht een idee om eens te kijken of er geen vervuiling aanwezig is, welke sproeierbezetting er in zit, hoe je naalden en staan hoe je pilot screws ingesteld staan. Op de gok zou je eens kunnen proberen om de naalden iets hoger te zetten en de pilot screws iets verder open te zetten want stationair en bij weinig last klinkt het als te arm, helemaal als het met koud weer allemaal niet lekker wil.Ik ga een paar dingen zelf nog even fixen (voornamelijk vering en ketting) en dan rij ik binnenkort een keer naar Jeroen. Run kost 60,-. Daarna kan bepaald worden of en wat er aan de motor gedaan moet worden...
Er is genoeg aan het ding gesleuteld dus of er originele sproeiers in zitten betwijfel ik maar hij is niet goed afgesteld in ieder geval. Stapvoets bokken en erg onrustig, gas voelt niet echt lekker fel zoals het volgens mij wel hoort te zijn, lage snelheid (50kmh) ploft hij wat, decel ploft het ook maar dat zal misschien normaal zijn? Vorige week met 5 graden een rondje gereden maar dat vond ie helemaal niet leuk. Moest echt goed opwarmen voordat ik een beetje lekker door kon rijden.
zo zijn weGa vanavond wel even pielen
Nogmaals dank voor alle hulp, echt super!
Sluit ik me ook bij aan… maar goede kans dat hij de andere kant op doorslaat als het weer verbetert. Pods krijg je eigenlijk maar voor 1 temperatuur goed, met een marge van een graad of 5 aan beide zijden. Als hij bij 20 graden afgesteld is loopt hij nu gewoon klote.Ik weet niet hoe handig je bent, maar het is wellicht een idee om eens te kijken of er geen vervuiling aanwezig is, welke sproeierbezetting er in zit, hoe je naalden en staan hoe je pilot screws ingesteld staan. Op de gok zou je eens kunnen proberen om de naalden iets hoger te zetten en de pilot screws iets verder open te zetten want stationair en bij weinig last klinkt het als te arm, helemaal als het met koud weer allemaal niet lekker wil.
Dan zit je met je basis-run wellicht al iets beter en zit je sneller aan een goede afstelling (en je wilt ook niet testen vuile carbs)
Choke heb ik geprobeerd vorige week toen hij inhield. Kon het gas vol open houden maar gebeurde weinig... Filters afplakken kan ik eens proberenen anders even spelen met de choke, als het daar ook beter van wordt een klein beetje (20% ofzo?) erop laten staan. zoals WouterT al zegt klinkt het of die wat te arm staat.
wat je OOK kan proberen is de filters voor de helft afplakken met tape, kijken of het daar beter van wordt. kost niks en is zo gedaan
op warme dagen loopt hij wat beter maar nog altijd het gevoel dat het beter moet kunnen... maar misschien hoort het erbij met die pods.Sluit ik me ook bij aan… maar goede kans dat hij de andere kant op doorslaat als het weer verbetert. Pods krijg je eigenlijk maar voor 1 temperatuur goed, met een marge van een graad of 5 aan beide zijden. Als hij bij 20 graden afgesteld is loopt hij nu gewoon klote.
Nog iets waar ze niet mee om kunnen gaan: zijwind. Ze staan vet, maar praktisch gezien slaat het echt nergens op.
Die Delboy kan er ook wat van zeg... wat een hok met al die kettingen
Wannabe Harley Davidson Road Glide Ultra
Of teveel naar Delboy's Garage gekeken ben ik bang