Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Ik zou een andere tank zoeken. Tankcure is prima, maar ik gok even dat het staal van je tank nogal dun is geworden
Ik denk dat vooral hoekje van onder is bij het zadel. Verder ziet hij er netjes uit van binnen (voor zover ik nu kan zien) en heeft hij amper roest. Ga binnenkort nog eens met een endoscoop kijken.
 
Hoeveel millimeter is de inlaat van je carburateurs? Wil van die individuele luchtfiltertjes erop zetten, ik dacht zelf 50mm? Maar op internet staar 52 en ook 54mm.

Iemand die deze filtertjes er al op heeft zitten?

En weet iemand waar de kleurcode op je motor staat?
 
Hoeveel millimeter is de inlaat van je carburateurs? Wil van die individuele luchtfiltertjes erop zetten, ik dacht zelf 50mm? Maar op internet staar 52 en ook 54mm.
Tip van de dag: doe het niet. Motor gaat er alleen maar schijt door lopen. Luchtfilterbox heeft meer functie dan alleen maar zorgen dat de lucht schoon is.
 
Goedemiddag! Ik zie door de slangen het bos niet meer van mijn bandit 600n 2001. 8)7Jullie weten dit vast wel. ;)

Waar gaan alle slangen heen die rechts achter uit de tank komen? Zijn dat allemaal overloop/ontluchtingsslangen en waarom zit er een t-stuk op? Zie bijgevoegde foto. Ik kon hier zo 1,2,3 niks over vinden in het wph.

Hetzelfde geldt voor de slangen genummerd 18 op de andere afbeelding. Waar horen deze ook alweer op aangesloten te worden? Of zijn dit ook ontluchtingsslangen en waar hang je deze? :+

Door omstandigheden zit er wat tijd tussen het demonteren en nu dus monteren. Thanks alvast voor het meedenken, wordt gewaardeerd!
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2023-10-23 at 11.57.22.jpeg
    WhatsApp Image 2023-10-23 at 11.57.22.jpeg
    89,7 KB · Weergaven: 2
  • Scherm­afbeelding 2023-10-23 om 12.06.54.png
    Scherm­afbeelding 2023-10-23 om 12.06.54.png
    43 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Goedemiddag! Ik zie door de slangen het bos niet meer van mijn bandit 600n 2001. 8)7Jullie weten dit vast wel. ;)

Waar gaan alle slangen heen die rechts achter uit de tank komen? Zijn dat allemaal overloop/ontluchtingsslangen en waarom zit er een t-stuk op? Zie bijgevoegde foto. Ik kon hier zo 1,2,3 niks over vinden in het wph.

Hetzelfde geldt voor de slangen genummerd 18 op de andere afbeelding. Waar horen deze ook alweer op aangesloten te worden? Of zijn dit ook ontluchtingsslangen en waar hang je deze? :+

Door omstandigheden zit er wat tijd tussen het demonteren en nu dus monteren. Thanks alvast voor het meedenken, wordt gewaardeerd!
Somebody plz? O-)
 
Bij de 1200 heb ik maar 1 overloop slang vanaf de tank. 2 vanaf de carbs dit is nr18. Deze schieten bij mij langs de luchtfilterbak naar beneden.

Hoe dit bij me 600mk1 zat durf ik niet meer te zeggen.

Jij hebt het model vanaf 2000 mk2 zo te zien?
Dat verklaard misschien die 2 slangen vanaf de tank
 
Kijk eens in het werkplaatshandboek. Daar zou het wel in moeten staan
Yes heb ik gedaan. Maar in het wph kan ik er niks over vinden.
Bij de 1200 heb ik maar 1 overloop slang vanaf de tank. 2 vanaf de carbs dit is nr18. Deze schieten bij mij langs de luchtfilterbak naar beneden.

Hoe dit bij me 600mk1 zat durf ik niet meer te zeggen.

Jij hebt het model vanaf 2000 mk2 zo te zien?
Dat verklaard misschien die 2 slangen vanaf de tank
Thanks! de 'nummer 18' slangen meen ik inderdaad ook te herinneren dat ze langs de luchtfilter naar beneden liepen.
 
Heb jij nog een brandstofkraan onder op je tank?
Daarvan gaat bij mij 1 slang voor vacuum naar de carbs.
1 slang met benzine uiteraard.

Verder 1 los overloopslangetje vanaf me tank voor als je te fanatiek je tank aan het vullen bent net over de grens in Bels.

Anders even een fotootje van hoe het er onder je tank uitziet.
 
Heb jij nog een brandstofkraan onder op je tank?
Daarvan gaat bij mij 1 slang voor vacuum naar de carbs.
1 slang met benzine uiteraard.

Verder 1 los overloopslangetje vanaf me tank voor als je te fanatiek je tank aan het vullen bent net over de grens in Bels.

Anders even een fotootje van hoe het er onder je tank uitziet.
Ik vind maar geen tijd om dit 'project' af te maken helaas. 😭 Maar volgens mij ga ik er wel uitkomen. Toevallig nog wel twee foto's van de onderkant van mijn tank:
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2023-11-20 at 15.52.29.jpeg
    WhatsApp Image 2023-11-20 at 15.52.29.jpeg
    226,9 KB · Weergaven: 1
  • WhatsApp Image 2023-11-20 at 15.52.28.jpeg
    WhatsApp Image 2023-11-20 at 15.52.28.jpeg
    212,9 KB · Weergaven: 2
Zijn er nog (blauwe) Banditrijders die ik blij kan maken met een kuipruitje? Is over na verkoop van mijn eigen Bandit en mag weg voor verzendkosten. Bij interesse graag PB. Heeft gezeten op een GSF650 bouwjaar 2007.
1685305-bd2d37fbf1e37b627c557d9a96b60107.jpg
 
Na al een hele poos hier mee gelezen en gespiekt te hebben ben ik sinds afgelopen week trotse eigenaar van een Bandit 1200s uit 1998. Mijn voorkeur ging uit naar een 1200N maar deze stond in de buurt voor een nette prijs met de nodige mods (scheelt mij weer een hoop) Voor nu gaat alleen het kuipje er nog af om hem zelf naked te maken. Dus mocht iemand nog een lamp en lamporen hebben liggen let me now. Na een aantal jaar geen motor gereden te hebben is dit toch wel een genot om op te rijden wat een soepele machiene is het. Bekijk bijlage 1929339

ombouwen bedrading naar N . Lampeoren kopen bij alie express en koplamp N scoren of ook bij Alie eentje kopen zo`n helder glas staat heel gaaf.
 

ombouwen bedrading naar N . Lampeoren kopen bij alie express en koplamp N scoren of ook bij Alie eentje kopen zo`n helder glas staat heel gaaf.

Toch ook eens overwegen.
De hoofdreden voor mij is minder herrie aan mijn hoofd (en ja, ik heb al oordopjes en een windblocker en diverse ruitjes geprobeerd, maar als ik effe ga staan, dan is het wel stil).
 
Laatst bewerkt:

ombouwen bedrading naar N . Lampeoren kopen bij alie express en koplamp N scoren of ook bij Alie eentje kopen zo`n helder glas staat heel gaaf.
Ombouwen is idd al gebeurd. Lamp oren en originele bandit lamp hier op de sloop gekocht voor 3 tientjes. Enige wat ik er nog op moet zetten zijn voor knipperlichten maar nog niks naar mijn smaak gevonden🤣
 
Ik ben sinds gister eigenaar van een Bandit 600 uit 1996.
Tijdens de aankoop kwam ik achter een aantal zaken, beetje wobbelend niet strak gevoel bij insturen bochten. (net of de voorkant wat los hangt van de achterkant)
En enorm trillen van de voorkant als je rond de 100kmh rijd en je hand los laat van het stuur. Als je hem dan weer vast pakt is het weer weg.
(het balhoofd voelde gewoon goed, op de bok kan je het stuur heel mooi vrij bewegen zonder dat je ergens iets stroefs voelt)

Volgens de verkoper kon het nog wel eens zo zijn dat de banden (Bridgestone) nog vanaf de fabriek hier op zaten. Ik kon zo 123 geen nummer op de band vinden om te kijken van welke maand/jaar die was. Staat dit misschien niet op oudere banden?

Anyway ik heb de handleiding er bij gepakt en de banden maten die daar in staan zijn: Front: 110/70-17 Rear: 150/70-17
Nu is de motor van 1996 en is dus al 28 jaar oud. En is er dus ook al 28 jaar ervaring door mensen wat de beste bandenmaat voor deze motor is. Vaak lees ik dat je gewoon de voorgeschreven maat moet nemen. Is dat nog steeds zo?
Mijn vorige motor was een Kawasaki zzr 600 en daar had ik michelin pilot road 2 banden om liggen. maar inmiddels is er ook al een 3 en een 4...
Nu ben ik nog een relatieve beginner die zijn motor niet plat durft te gooien dus ik zal je kantjes er niet vanaf rijden maar welke merken/modellen zijn een beetje een goede aanschaf. Zowel goed rubber als ook prijs/prestatie gericht...?
Ik weet dat deze vraag al 100 keer gesteld is maar ik kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.


Edit: en misschien een rare vraag maar is het raar als je zelf online banden aanschaft en dan een motor garage vraagt of ze die willen monteren?
 
Oude (versleten/vierkante) banden kunnen wel heel vervelend stuurgedrag veroorzaken. Ook is de bandenspanning controleren wel eens iets wat mensen vergeten. Zeker net bij aanschaf. Daarbij is inderdaad de voorgeschreven bandenmaat meestal het beste. In ieder geval wel als je de motor gaat gebruiken waarvoor die bedoelt is. Dus geen bijzonder verbouw-projecten met 400 PK of dergelijke. :P

Ik had op mijn cb500 deze banden en bevielen erg goed. Altijd grip, maar staat natuurlijk niet veel vermogen op.
1708952694396.png


Verder zou ik bijv. hier lezen wat de ervaringen zijn van bepaalde banden. Maar leuk, heb je een foto?
 
Ik ben sinds gister eigenaar van een Bandit 600 uit 1996.
Tijdens de aankoop kwam ik achter een aantal zaken, beetje wobbelend niet strak gevoel bij insturen bochten. (net of de voorkant wat los hangt van de achterkant)
En enorm trillen van de voorkant als je rond de 100kmh rijd en je hand los laat van het stuur. Als je hem dan weer vast pakt is het weer weg.
(het balhoofd voelde gewoon goed, op de bok kan je het stuur heel mooi vrij bewegen zonder dat je ergens iets stroefs voelt)

Volgens de verkoper kon het nog wel eens zo zijn dat de banden (Bridgestone) nog vanaf de fabriek hier op zaten. Ik kon zo 123 geen nummer op de band vinden om te kijken van welke maand/jaar die was. Staat dit misschien niet op oudere banden?

Anyway ik heb de handleiding er bij gepakt en de banden maten die daar in staan zijn: Front: 110/70-17 Rear: 150/70-17
Nu is de motor van 1996 en is dus al 28 jaar oud. En is er dus ook al 28 jaar ervaring door mensen wat de beste bandenmaat voor deze motor is. Vaak lees ik dat je gewoon de voorgeschreven maat moet nemen. Is dat nog steeds zo?
Mijn vorige motor was een Kawasaki zzr 600 en daar had ik michelin pilot road 2 banden om liggen. maar inmiddels is er ook al een 3 en een 4...
Nu ben ik nog een relatieve beginner die zijn motor niet plat durft te gooien dus ik zal je kantjes er niet vanaf rijden maar welke merken/modellen zijn een beetje een goede aanschaf. Zowel goed rubber als ook prijs/prestatie gericht...?
Ik weet dat deze vraag al 100 keer gesteld is maar ik kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.


Edit: en misschien een rare vraag maar is het raar als je zelf online banden aanschaft en dan een motor garage vraagt of ze die willen monteren?
Gefeliciteerd met de aankoop!

DOT codes werden in de jaren 90 ook al gebruikt, dus er zou wel een datum op moeten staan: DOT code: check de productiedatum van je band
Maak anders even een paar foto's, dan kunnen we met je meekijken.
Verder zou ik inderdaad ook gewoon de voorgeschreven bandenmaat nemen.
 
Ik ben sinds gister eigenaar van een Bandit 600 uit 1996.
Tijdens de aankoop kwam ik achter een aantal zaken, beetje wobbelend niet strak gevoel bij insturen bochten. (net of de voorkant wat los hangt van de achterkant)
En enorm trillen van de voorkant als je rond de 100kmh rijd en je hand los laat van het stuur. Als je hem dan weer vast pakt is het weer weg.
(het balhoofd voelde gewoon goed, op de bok kan je het stuur heel mooi vrij bewegen zonder dat je ergens iets stroefs voelt)

Volgens de verkoper kon het nog wel eens zo zijn dat de banden (Bridgestone) nog vanaf de fabriek hier op zaten. Ik kon zo 123 geen nummer op de band vinden om te kijken van welke maand/jaar die was. Staat dit misschien niet op oudere banden?

Anyway ik heb de handleiding er bij gepakt en de banden maten die daar in staan zijn: Front: 110/70-17 Rear: 150/70-17
Nu is de motor van 1996 en is dus al 28 jaar oud. En is er dus ook al 28 jaar ervaring door mensen wat de beste bandenmaat voor deze motor is. Vaak lees ik dat je gewoon de voorgeschreven maat moet nemen. Is dat nog steeds zo?
Mijn vorige motor was een Kawasaki zzr 600 en daar had ik michelin pilot road 2 banden om liggen. maar inmiddels is er ook al een 3 en een 4...
Nu ben ik nog een relatieve beginner die zijn motor niet plat durft te gooien dus ik zal je kantjes er niet vanaf rijden maar welke merken/modellen zijn een beetje een goede aanschaf. Zowel goed rubber als ook prijs/prestatie gericht...?
Ik weet dat deze vraag al 100 keer gesteld is maar ik kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.


Edit: en misschien een rare vraag maar is het raar als je zelf online banden aanschaft en dan een motor garage vraagt of ze die willen monteren?
Kan zeker door banden komen, maar zitten er nog stuurgewichten aan de uiteinden van het stuur? Die kunnen ook nog wel flink schelen.
En balhoofd niet alleen controleren op 'rotatie', maar juist op speling in de rijrichting, dus bij je vooras pakken op de bok en naar voren en achter bewegen.
Check ook of er geen speling op je achterbrug of wiellagers zit als je echt het gevoel hebt dat er iets niet lekker zit.
 
Even een vraag aan de kenners hier.
Mijn buurman heeft een Bandit 1200 met een probleem in de derde versnelling.
In de derde versnelling maakt de bak een hoop lawaai een bonkend geluid. Hij schakelt nu dus altijd van zijn twee naar vier maar dat is niet altijd handig.
Als ik het geluid zo hoor denk ik dat er een schakelvork krom is of zo en niet aan afgebroken tanden.
(Ik heb eens een dr650 gehad met een afgebroken tand en die sloeg duidelijk door)
Is dit een bekend probleem bij een Bandit 1200 en hie is dit mogelijk op te lossen?
 
Laatst bewerkt:
Kan zeker door banden komen, maar zitten er nog stuurgewichten aan de uiteinden van het stuur? Die kunnen ook nog wel flink schelen.
En balhoofd niet alleen controleren op 'rotatie', maar juist op speling in de rijrichting, dus bij je vooras pakken op de bok en naar voren en achter bewegen.
Check ook of er geen speling op je achterbrug of wiellagers zit als je echt het gevoel hebt dat er iets niet lekker zit.
Nee er zitten geen stuurgewichten aan.
Ik had op de bok even aan het wiel getrokken ook in de rijrichting inderdaad. en voelde eigenlijk geen speling maar of ik er hard genoeg aan geduwd en getrokken had weet ik niet.
 
Nee er zitten geen stuurgewichten aan.
Ik had op de bok even aan het wiel getrokken ook in de rijrichting inderdaad. en voelde eigenlijk geen speling maar of ik er hard genoeg aan geduwd en getrokken had weet ik niet.
Stuurgewichten kunnen echt veel doen kan ik uit ervaring zeggen, iets met eigen-frequentie :)
Je kunt hem ook met het voor wiel tegen de muur aan zetten en flink duwen en voelen, maar op de bok moet je speling makelijk kunnen voelen.

Verder is een standaard bandit wel erg zacht afgeveerd, dat voelt ook wel wat instabiel aan in bochten. Anders gewoon even ergens laten checken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan