Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Tikken is alleen bij een te ruimen speling. Bij een te kleine speling hoor je niks.
Maar als het volgens het boekje pas bij 24000 moet zou in gewoon wachten
 
In de openingspost van het forum staat een overzicht met wat goede tutorials die Unruled onder andere heeft geschreven. Die voor de schokbrekers is hier te vinden.

Daar staat dat de K1/2/5/6 schokbrekers allemaal passen. Die van de K7 past dus ook. Let dus wel even op het verschil in lengte tussen de verschillende typen. Lees het even goed door m.b.t de overige tips afhankelijk van de 600 of 1200.
Vanaf hier ook de vragen en antwoorden die ik onlangs heb gesteld over het onderwerp ;)

Ik denk al jaren over het upgraden van de vering, dit jaar toch maar eens aan beginnen. Ik heb ook een K7/K8 op het oog, maar ik ben ook van plan om de voorvering te upgraden d.m.v. progressieve veren en dikkere olie.
heeft iemand ervaring alleen met het wisselen van de schokbreker achter? volgens mij wordt de zachtere vering van voor dan extra benadrukt....
 
Hoi mensen. Ik heb inmiddels al een maand mijn nieuwe bandit naar volle tevredenheid. Er staat nu 19500 km op de teller. Ik weet alleen niet of de vorige eigenaar de kleppen heeft gesteld. Ik denk het wel want ik lijk wat pakking te zien bij de Halve maantjes op de deksel. Wat denken jullie is het wenselijk om nog te wachten tot de 24000 km beurt (over 4000 km)of dit nu al te doen? Ik hoor geen gekke dingen .
Ik wist niet dat dit uberhaupt moet gebeuren "preventief".. ik dacht zodra hij niet meer lekker loopt en het lijkt me dat het na 24 dkm nog wel zeker lekker moet lopen.. correct me if i'm wrong. Ik heb zelf ook pas een bandit en deze had 24dkm op de teller en werd mij verteld dat de 24dkm beurt heeft gehad maar geen id of de kleppen zijn gesteld. Hij loopt lekker dus het hoeft voor mij nog niet.

Zal ik nu wel heel wat anders te horen krijgen..🤣🤣😂🤣🤣😂🤣🤣
 
Er is niks preventief aan, het is gewoon onderhoud. Net als olie en filters wisselen. De boel werkt het beste als je het bijhoudt, maar dat betekent niet dat het niet werkt als je wat overslaat.
 
Hoi mensen. Ik heb inmiddels al een maand mijn nieuwe bandit naar volle tevredenheid. Er staat nu 19500 km op de teller. Ik weet alleen niet of de vorige eigenaar de kleppen heeft gesteld. Ik denk het wel want ik lijk wat pakking te zien bij de Halve maantjes op de deksel. Wat denken jullie is het wenselijk om nog te wachten tot de 24000 km beurt (over 4000 km)of dit nu al te doen? Ik hoor geen gekke dingen .
Kleppen stellen hoeft pas om de 40.000km. Dus je kunt nog wel even.
 
Kleppen stellen hoeft pas om de 40.000km. Dus je kunt nog wel even.
dat kan in de praktijk wel zo wezen, maar de handleiding zegt officieel om de 12.000 een grote beurt met kleppen stellen (en om de 6000 een oliebeurt/kleine beurt).
bij mijn bandit 600 moest er om de 12.000 ook daadwerkelijk wat bijgesteld worden.
mijn 750 blok werkte met shims en hoefde veel minder vaak gesteld te worden.
 
Nu sluit ik niet uit dat het de oorzaak is van het feit dat mijn blok wat issues heeft met stationair loop en starten na meer dan 2 weken stil staan, maar de laatste keer dat ik kleppen heb gesteld is minstens 30.000 km geleden.
 
Kleppen stellen en de boel synchroniseren is gewoon belangrijk op de boel netjes lopend te houden, heeft grote invloed. De kleppen overal, de synchronisatie juist bij hele lage gasstanden.

Er pas na 40.000km wat mee doen is erg laat... het kan dat je eerder niets hoeft te doen hoor, maar in ieder geval controleren.
 
Hoi allemaal!

Even voorstellen, en daarna gelijk een vraagje:

Mijn naam is Bas, 26 lentes jong en in het bezit van een nu nog UK registered Suzuki Bandit 1200 uit 2005 (en een Husqvarna 701 supermoto van '18 voor de spielerij om de kerk).

Op internet lees ik veel over Suzuki Bandit blokken en tuning. Ik ben erg geinteresseerd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de upgrade naar Hayabusa zuigers? Brommer doet nu zo'n 200pk's (dankzij de turbo), en ik lees dat de low compression pistons van de Busa perfect zijn om een veilige 250+pk's te draaien. Iemand ervaring met wat daar zoal voor nodig is?

Cheers!
 
Hoi allemaal!

Even voorstellen, en daarna gelijk een vraagje:

Mijn naam is Bas, 26 lentes jong en in het bezit van een nu nog UK registered Suzuki Bandit 1200 uit 2005 (en een Husqvarna 701 supermoto van '18 voor de spielerij om de kerk).

Op internet lees ik veel over Suzuki Bandit blokken en tuning. Ik ben erg geinteresseerd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de upgrade naar Hayabusa zuigers? Brommer doet nu zo'n 200pk's (dankzij de turbo), en ik lees dat de low compression pistons van de Busa perfect zijn om een veilige 250+pk's te draaien. Iemand ervaring met wat daar zoal voor nodig is?

Cheers!
Welkom! Ik kan me niet herinneren dat hier iemand is geweest met een turbo bandit laat staan hayabusa zuigers.
Kan de koppeling uberhaubt 250pk aan? Vind 200 al knap met de standaard koppeling.
Foto's?
 
Hoi allemaal!

Even voorstellen, en daarna gelijk een vraagje:

Mijn naam is Bas, 26 lentes jong en in het bezit van een nu nog UK registered Suzuki Bandit 1200 uit 2005 (en een Husqvarna 701 supermoto van '18 voor de spielerij om de kerk).

Op internet lees ik veel over Suzuki Bandit blokken en tuning. Ik ben erg geinteresseerd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de upgrade naar Hayabusa zuigers? Brommer doet nu zo'n 200pk's (dankzij de turbo), en ik lees dat de low compression pistons van de Busa perfect zijn om een veilige 250+pk's te draaien. Iemand ervaring met wat daar zoal voor nodig is?

Cheers!
Interessant projectje! Heb het hier ook nog niet voorbij zien komen, op andere fora wel. vraag me ook wel af wat de zwakste plek is van het blok als je het gaat pushen.. Met 200+pk heb je de koppeling vast al wel aangepakt neem ik aan.

Ben ook wel benieuwd naar de foto's ;)
 
Lockup, gewone houdt t bij 160/180 pk wel voor gezien en met turbo nog eerder las ik recent :)
 
Lockup, gewone houdt t bij 160/180 pk wel voor gezien en met turbo nog eerder las ik recent :)
Dat zou dan inderdaad moeten, het is het koppel die hem de das om doet, die wordt bepaald door het vermogen icm met het toerental, dat dan weer wel!
De turbo geeft hem bij een lager toerental al meer vermogen, dus meer koppel, dus slipt ie eerder :)
 
Lockup clutch, motor overigens niet zelf gebouwd. Ding komt van Pete Field (UK). Een dragracer met turbo ervaring en een historie van turbocharging bandits. Had de hoop om hier een kenner te treffen die ervaring heeft met de 81mm bore en hayabusa zuiger upgrade om mee te sparren. Ik wil de vorige eigenaar niet dood blijven spammen maar als het moet...:W

Ding is omgedoopt tot de Iron Bandit met z'n Iron Maiden Wrap. Geen schoonheid, gaat van de winter sowieso uit elkaar om het geheel weer toonbaar te maken (en te upgraden :+). Misschien hang ik het spul dan wel in een gixxer 1100, al is zo'n naked bike met 250+ pk's natuurlijk wel kicken
 

Bijlagen

  • 54526044_10219152235426811_9060496620608552960_o.jpg
    54526044_10219152235426811_9060496620608552960_o.jpg
    183,8 KB · Weergaven: 18
  • 53458955_10219152232146729_616284960382255104_o.jpg
    53458955_10219152232146729_616284960382255104_o.jpg
    196,9 KB · Weergaven: 18
  • 54255958_10219152232666742_5948190776205770752_n.jpg
    54255958_10219152232666742_5948190776205770752_n.jpg
    54,4 KB · Weergaven: 13
  • 53478445_10219152234826796_340012288578682880_o.jpg
    53478445_10219152234826796_340012288578682880_o.jpg
    155,7 KB · Weergaven: 15
Hoi allemaal!

Even voorstellen, en daarna gelijk een vraagje:

Mijn naam is Bas, 26 lentes jong en in het bezit van een nu nog UK registered Suzuki Bandit 1200 uit 2005 (en een Husqvarna 701 supermoto van '18 voor de spielerij om de kerk).

Op internet lees ik veel over Suzuki Bandit blokken en tuning. Ik ben erg geinteresseerd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de upgrade naar Hayabusa zuigers? Brommer doet nu zo'n 200pk's (dankzij de turbo), en ik lees dat de low compression pistons van de Busa perfect zijn om een veilige 250+pk's te draaien. Iemand ervaring met wat daar zoal voor nodig is?

Cheers!
 
Ik raad je aan dan ook de Hayabusa of gsxr 1100w drijfstangen te monteren aangezien deze sterker zijn dan die van de Bandit.
De koppeling kan je verbeteren door die van de Gsxr - of gsxf 1100 te plaatsen.
 
Heeft iemand een close up foto van het voorwiel?
En dan, van rijderspositie uit gezien, de rechterzijde tussen binnenzijde vorkpoot en het lager?
Het gaat erom hoe om het kapje geplaatst moet worden .
Thx.
 
Terug
Bovenaan Onderaan