Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Heeft er iemand nog standaard Bandit 1200 dogbones liggen. Standaard lengte is 180mm?

Ik heb een progressieve mod uitgevoerd met een andere achterveering van 330mm inplaats van 315 standaard. Er zitten nu dogbones van 215mm op maar is nog te laag. Als ik nu de originele dogbones erop zet ga ik volgens mij echt te hoog. Zat te denken om zo 30 mm nog erbij te hebben op zadel hoogte.

Iemand die mij kan helpen welke maat dogbones ik nu erop moet zetten.
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand nog standaard Bandit 1200 dogbones liggen. Standaard lengte is 180mm?

Ik heb een progressieve mod uitgevoerd met een andere achterveering van 330mm inplaats van 315 standaard. Er zitten nu dogbones van 215mm op maar is nog te laag. Als ik nu de originele dogbones erop zet ga ik volgens mij echt te hoog. Zat te denken om zo 30 mm nog erbij te hebben op zadel hoogte.

Iemand die mij kan helpen welke maat dogbones ik nu erop moet zetten.
Heb nog wel standard dogbones van een Z750 2004 liggen, zal eens meten hoe lang deze zijn.
 
Heeft er iemand nog standaard Bandit 1200 dogbones liggen. Standaard lengte is 180mm?

Ik heb een progressieve mod uitgevoerd met een andere achterveering van 330mm inplaats van 315 standaard. Er zitten nu dogbones van 215mm op maar is nog te laag. Als ik nu de originele dogbones erop zet ga ik volgens mij echt te hoog. Zat te denken om zo 30 mm nog erbij te hebben op zadel hoogte.

Iemand die mij kan helpen welke maat dogbones ik nu erop moet zetten.
1mm kortere dogbones is 1cm hoger zadel, grofweg. Geen exacte wetenschap door het progressieve karakter.

Je kunt 210mm proberen dus, origineel heb je geen bal aan met progressieve montage, veuls te hoog. Er zijn (zo goed als) geen motoren met geschikte dogbones, zo lang worden ze normaal gewoon niet. Ik haal altijd een strookje 6mm dik staal bij de bouwmarkt en boor er 12mm gaten in op een lengte die me bevalt... klaar is kees. Beetje bijvijlen zodat hij vrij van de brug blijft en wat afwerken voor de net. 5mm zal ook sterk genoeg zijn, alleen vond ik dat strookje wat smal. Alternatief kun je ze ook tekenen in Solidworks oid en laten lasersnijden, dat is het mooiste. Heb ik in een minuut voor je getekend als je wil, maar een adres om ze te laten snijden moet je zelf even zoeken.
 
Laatst bewerkt:
1mm kortere dogbones is 1cm hoger zadel, grofweg. Geen exacte wetenschap door het progressieve karakter.

Je kunt 210mm proberen dus, origineel heb je geen bal aan met progressieve montage, veuls te hoog. Er zijn (zo goed als) geen motoren met geschikte dogbones, zo lang worden ze normaal gewoon niet. Ik haal altijd een strookje 6mm dik staal bij de bouwmarkt en boor er 12mm gaten in op een lengte die me bevalt... klaar is kees. Beetje bijvijlen zodat hij vrij van de brug blijft en wat afwerken voor de net. 5mm zal ook sterk genoeg zijn, alleen vond ik dat strookje wat smal. Alternatief kun je ze ook tekenen in Solidworks oid en laten lasersnijden, dat is het mooiste. Heb ik in een minuut voor je getekend als je wil, maar een adres om ze te laten snijden moet je zelf even zoeken.

Doe maar 205mm tekenen als je wilt. Zal fijn zijn. Heb ik i.i.g. wat waar ik verder mee kan.
 
Hoi ik heb een vraagje. Ik heb een Bandit 650s oliekoeler, en wil weer gaan rijden zodra de pekel weer weg is. Nu hoor ik ook wel dat sommige van jullie de oliekoeler deels afschermen om ervoor te zorgen dat de motor goed warm wordt met dit koude weer. Hoe en waarmee doen jullie dit, en tot welke temperatuur zouden jullie dit doen?

Verder rijden er ook mensen met handkappen op een bandit 650s/600s of is dit not done, want ik heb nog een paar liggen van mijn vorige motor een tdm 850.
 
Hoi ik heb een vraagje. Ik heb een Bandit 650s oliekoeler, en wil weer gaan rijden zodra de pekel weer weg is. Nu hoor ik ook wel dat sommige van jullie de oliekoeler deels afschermen om ervoor te zorgen dat de motor goed warm wordt met dit koude weer. Hoe en waarmee doen jullie dit, en tot welke temperatuur zouden jullie dit doen?

Verder rijden er ook mensen met handkappen op een bandit 650s/600s of is dit not done, want ik heb nog een paar liggen van mijn vorige motor een tdm 850.
Vanaf hier ongeveer een paar paginaatjes lezen, is pas nog uitgebreid ter sprake gekomen.
Ik denk dat ik het er weer af haal als de temperatuur gemiddeld weer een beetje boven de 10 graden uitkomt.
 
Hoi ik heb een vraagje. Ik heb een Bandit 650s oliekoeler, en wil weer gaan rijden zodra de pekel weer weg is. Nu hoor ik ook wel dat sommige van jullie de oliekoeler deels afschermen om ervoor te zorgen dat de motor goed warm wordt met dit koude weer. Hoe en waarmee doen jullie dit, en tot welke temperatuur zouden jullie dit doen?
Hooguit tot een graad of 10 inderdaad.

Verder rijden er ook mensen met handkappen op een bandit 650s/600s of is dit not done, want ik heb nog een paar liggen van mijn vorige motor een tdm 850.
Nou ja, het ziet er niet uit op een naked. Dat gezegd hebbende moet je het natuurlijk helemaal zelf weten.
 
Vanaf hier ongeveer een paar paginaatjes lezen, is pas nog uitgebreid ter sprake gekomen.
Ik denk dat ik het er weer af haal als de temperatuur gemiddeld weer een beetje boven de 10 graden uitkomt.

Thanx, ik dacht zelf ook al om de helft met zilverfolie in te pakken. Het idee om een radiatorcover te kopen is ook wel een idee, alleen deze zijn allemaal zo opzichtig en vrij prijzig.

Of heeft iemand hier nog een radiatorcover te koop?
En zou een 1200 of 600 cover op een 650 (oliekoeler) passen?
 
Ik reed niet met nat weer en vouwde er altijd een stuk van een zwarte schoenendoos omheen, je kunt het zo opzichtig/discreet maken als je zelf wilt ;) Nou had ik wel een iets grotere koeler dus kon tot ruim 15 graden wel wat koel-beperking gebruiken.
 
Als je een olie temperatuur meter hebt wil je in elk geval de olie graag 80 graden hebben. Tussen de 80 en 100 zit doorgaans het optimum en dan heb je boven en onder nog wel wat marge over korstondig.
Bij 10 graden hoef je hem denk ik al niet meer helemaal af te plakken, zeker niet in langzaam verkeer.
 
Ik heb idd een meter zal eens kijken waar hij opstaat na een woon werk ritje binnenkort. Hoop volgendeweek weer #pekelvrij. :)
 
Hoi allemaal,

Ik heb nu een suzuki sv 650 uit 03 met 40000. Nu wil ik graag wat meer rechtop rijden en ik kijk naar de suzuki bandit. Ik kan mijn sv inruilen voor een mooie prijs voor een bandit uit 00 met 7000! Op de teller. Zou dat interessant zijn? Cab zijn gereinigd
 
Kan iemand hier bevestigen of de katalysator bij de bandit 1250 in het spruitstuk/tussendemper zit ipv. in de einddemper?
 
Ik heb idd een meter zal eens kijken waar hij opstaat na een woon werk ritje binnenkort. Hoop volgendeweek weer #pekelvrij. :)
Mocht je nog een metertje zoeken kun je ook zo'n ding kopen. Heb ik op aanraden van Deeffox gekocht en werkt perfect!

Ik heb nu een suzuki sv 650 uit 03 met 40000. Nu wil ik graag wat meer rechtop rijden en ik kijk naar de suzuki bandit. Ik kan mijn sv inruilen voor een mooie prijs voor een bandit uit 00 met 7000! Op de teller. Zou dat interessant zijn? Cab zijn gereinigd
Ruil je hem dan 1 op 1 in of moet je nog wat bijleggen? 7k is erg weinig, zie je niet veel. Maar dan heeft ie dus ook lang stil gestaan.
 
Hoi allemaal,

Ik heb nu een suzuki sv 650 uit 03 met 40000. Nu wil ik graag wat meer rechtop rijden en ik kijk naar de suzuki bandit. Ik kan mijn sv inruilen voor een mooie prijs voor een bandit uit 00 met 7000! Op de teller. Zou dat interessant zijn? Cab zijn gereinigd
Tja er valt met alleen deze info natuurlijk weinig te zeggen over de algehele staat van die Bandit...
Hij zal zoals @Vareta zegt wel lang stil gestaan hebben, maarja de carbs zijn dan wel weer gereinigd, dus daar zal je geen narigheid van hebben.
 
Nee klopt. Ik vraag me dan ook nog wel af hoe oud de banden zijn, tank schoon, remvloeistof en noemt t allemaal maar op. Met 7k op de teller kunnen het zomaar de fabrieksbanden zijn :')

Niet de grootste issues natuurlijk, maar lijkt me wel relevant wanneer je gaat ruilen.
 
Ik lees ook nu pas dat je eerder zegt "ik heb idd een meter" in plaats van "ik heb geen meter" zoals ik las _O-
 
Zit eraan te denken om de dubbele airpods te monteren inplaats van de standaard luchtfilter. Ik rij alleen met zomer weer en vind de looks en geluid veel mooier. Volgens mij werkt dit het beste met een stage 3 kit, heb nu stage 1 erin zitten. Klopt dat?

Ik kan echter geen stage 3 kits vinden...
 
Kan iemand hier bevestigen of de katalysator bij de bandit 1250 in het spruitstuk/tussendemper zit ipv. in de einddemper?
Nvt. meer, las dat de bandit enorm door de dempers geknepen werden dus moet zo 1 er niet op hebben ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan