Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik vrees van niet maar 100% zeker ben ik niet. Iemand anders die dit kan bevestigen?Passen deze ook in de voorvork van een 600?
Heb het vorig jaar laten doen en vond het wel mee vallen. Ik had op een flink bedrag gerekend vanwege de 16 kleppen en omdat waarschijnlijk alles gesteld moest worden (was ook zo). Uiteindelijk 200 euro kwijt incl. abrbeidsloon voor de rest van de beurt. Zal vast goedkoper kunnen maar ik vond het prima aangezien hij er wel even mee bezig was.Dank! Vaker dan bij de sv 650 (24000) is dat een dure klus om het te laten doen?
Hoe kom ik erachter of ik die heaters heb? Zijn ze gemakkelijk te zien? Heb ook een 650 K6 en volgens mij geen last van icing. Vraag me dan wel af ik mazzel heb of dat het die heaters zijn.Volgens mij niet standaard, maar is het een soort terugroepactie geweest. Op een gegeven moment kon je naar de dealer om een heat-kitje te laten installeren, dacht ik. Dus het zal niet op elke gebeurd zijn.
Ik durf zomaar te gokken van niet, de 1200 vork is 2mm dikker en zoveel ruimte heb je niet over met de veertjes erin schuiven.Ik vrees van niet maar 100% zeker ben ik niet. Iemand anders die dit kan bevestigen?
Er zou dan elektra richting je carbs moeten gaan. Als je denkt: "hey wat doet dit snoertje hier?" dan is dat hoogstwaarschijnlijk carb-heatingHoe kom ik erachter of ik die heaters heb? Zijn ze gemakkelijk te zien? Heb ook een 650 K6 en volgens mij geen last van icing. Vraag me dan wel af ik mazzel heb of dat het die heaters zijn.
Was ook wel benieuwd dus heb even zitten googlenHoe kom ik erachter of ik die heaters heb? Zijn ze gemakkelijk te zien? Heb ook een 650 K6 en volgens mij geen last van icing. Vraag me dan wel af ik mazzel heb of dat het die heaters zijn.
Klopt dat zijn ze, deze heb ik er ook opzitten.Was ook wel benieuwd dus heb even zitten googlen
Volgens mij zijn het de kleine koper ogende bouten onder de carbs.
Bekijk bijlage 1358196
Zo zien ze er los uit.
Bekijk bijlage 1358197
Volgens mij moet dat goed te zien zijn.
Als je zeker weet dat alle bekabeling goed is moet je inderdaad de teller zelf verdenken. De teller zal niet anders zijn voor met of zonder ABS, op één lampje na, dus ik mag toch aannemen dat je je gevonden schema kunt gebruiken.Hoi allen!
Ik heb een zeer interessant elektra probleem. Soortgelijke problemen kom ik tegen maar wel altijd net een ander model.
Het gaat over een GSF650SA K6.
De toerentalmeter en het LCD-scherm gaat niet meer aan wanneer ik het contact omdraai. Voorheen was er een zogenaamde ‘needle sweep’ waarna alles netjes opstartte.
Vorig jaar begon de meter tijdens (en voor of na) het rijden uit te vallen en weer aan te gaan. Dit leek random. Nadat de meter was uitgevallen was ook de klok gereset naar 01:00.
Alleen de toerenteller en het LCD werken niet. Alle lampjes en zelfs de backlight van het LCD scherm blijft wel werken.
Het lijkt vaker voor te komen in nat/vochtig weer dan warm weer.
Sinds deze winter werken de tellers helemaal niet meer.
De volgende stappen heb ik ondernemen om het te repareren:
Alles zonder resultaat. Ik vermoed dus dat de teller zelf stuk is. Al vind ik het vreemd dat deze een langzame dood is gestorven (afgelopen zomer werkte het af en toe nog wel)
- De meeste kabels heb ik van de bron (speedmeter, zekering) doorgemeten. Op geen van de kabels zit weerstand. De kabels die de lampjes verzorgen heb ik niet gemeten. De gehele kabelboom ligt nu bloot Ik kan met zekerheid zeggen dat het geen kabelbreuk is.
- Snelheidssensor vervangen (zonder resultaat)
- Alle mods (eigenlijk alleen de gear-indicator) eraf gehaald (zonder resultaat)
- De printplaat doorgemeten (het lijkt dat er stroom op staat).
Dit weekend spreek ik een familie-lid dat toevallig veel behendiger is met elektronica en printplaten dan ik.
Om de teller goed te kunnen doormeten missen we alleen wat belangrijke informatie. Deze informatie heb ik jammer genoeg nergens kunnen vinden. Ik hoop dat hier iemand het bovenstaande probleem herkent (en een oplossing heeft) of antwoorden heeft op de volgende vragen:
Ik hoop dit voordat het seizoen start helemaal opgelost te hebben (of een nieuwe meter).
- Wie heeft er een wire-diagram van de speedometer? De online manuals die ik kan vinden gaan of over de K7 of over de K6 zonder ABS. Ik kom niet op de juiste diagrammen uit. Ook laten sommige diagrammen niet zien welke kabels welke functies hebben in de meter (is erg lastig met doormeten).
- Welke kabels zijn noodzakelijk voor het ‘aanslaan’ van de meter? Ik heb gevonden dat er aparte aansluitpunten zijn voor bijvoorbeeld de LCD backlight en wat in een zonder ABS diagram ‘power’ wordt genoemd. Op andere fora heb ik gelezen dat de meter pas ‘aangaat’ als deze een signaal krijgt van bijvoorbeeld de snelheid sensor. Kan iemand dit bevestigen? We gaan de meter namelijk testen buiten de motor.
Uiteraard koppel ik terug of we het hebben kunnen oplossen.
Bedankt voor je antwoord! In het schema komen de kleuren (niet de positie van de kabels) overeen. Wellicht is het dus een veilige aanname. Heb je toevallig ook ervaring met het aanzetten van de teller zonder dat de snelheidssensor is aangesloten? Ik probeer uit te sluiten welke bedrading minimaal nodig is om de teller 'aan te laten slaan'. Ik vermoed dat de tacho-meter niet nodig is. Deze zit namelijk direct aan de Ignitor en één van de coils (of is dit een incorrecte aanname?).Als je zeker weet dat alle bekabeling goed is moet je inderdaad de teller zelf verdenken. De teller zal niet anders zijn voor met of zonder ABS, op één lampje na, dus ik mag toch aannemen dat je je gevonden schema kunt gebruiken.
De snelheidsmeter zal op nul blijven staan, maar moet gewoon aangaan.Bedankt voor je antwoord! In het schema komen de kleuren (niet de positie van de kabels) overeen. Wellicht is het dus een veilige aanname. Heb je toevallig ook ervaring met het aanzetten van de teller zonder dat de snelheidssensor is aangesloten? Ik probeer uit te sluiten welke bedrading minimaal nodig is om de teller 'aan te laten slaan'. Ik vermoed dat de tacho-meter niet nodig is. Deze zit namelijk direct aan de Ignitor en één van de coils (of is dit een incorrecte aanname?).
Voor zover ik kan zien haalt de snelheidssensor stroom uit de teller dus wellicht is die nodig?
Voor mij was de techniek de reden om voor een bandit 650 te gaan, lekker overzichtelijk.Gisteren proefrit gehad op de gsf 650 sa. Wat rijdt dat heerlijk soepel en comfortabel. Moet er nu even over nadenken. Qua techniek is het wel een verandering. Van injectie naar cab, en van vloeistof gekoeld naar luchtgekoeld
Hoe bedoel je? Dat het simpel is of dat je er overal goed bij kan?Voor mij was de techniek de reden om voor een bandit 650 te gaan, lekker overzichtelijk.
Je doet alsof je teleurgesteld bent omdat het stiekem zo goed reedGisteren proefrit gehad op de gsf 650 sa. Wat rijdt dat heerlijk soepel en comfortabel. Moet er nu even over nadenken. Qua techniek is het wel een verandering. Van injectie naar cab, en van vloeistof gekoeld naar luchtgekoeld
Juist in positieve zin, super degelijk blok en techniek waar je zelf ook nog iets aan kunt doen (en snapt). Laatst bouchies vervangen was binnen 5min klaar. Bij mijn vorige motor moest er van alles losgehaald worden. En de 650 reed ook nog eens heerlijk.Hoe bedoel je? Dat het simpel is of dat je er overal goed bij kan?