Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Mm ga ik denk ook doen. Scheelt zoveel qua prijs. Voor paar tientjes vind ik het niet erg maar 100 euro prijsverschil vind ik teveel. Dot van de banden is van 2010 dus het mag wel haha
 
Ziet er weer goed uit. Orginele formaat banden gekozen of een maatje groter?

Ik moet binnenkort ook aan nieuwe set, huidige hebben dot van 2009. Vorige eigenaar heeft er 1 maat groter (120/60 en 160/60) onder gelegd en dat rijdt prima. Maar ik twijfel nu om daarbij te blijven, of weer terug naar orgineel. Iemand die daar ervaring mee heeft?

Ik heb originele maten aangehouden, vindt het prima rijden.. Na het inrijden (+/- 100km) in ieder geval geen chicken strips meer.. :]
Grotere banden zitten onder de 1200 ;)
Banden heb ik via webshop oponeo besteld, daar bestel ik regelmatig (ook voor auto) en heb nog maar 1 keer gehad dat er iets misging. (verkeerde type band geleverd)
 
Iets wat wij natuurlijk al wisten maar toch leuk om te lezen in de moto73 #8 over marathon motor Tonvreters:

al zijn er met bijvoorbeeld de FJ's en FJR's van yamaha, de Honda pan-european-modellen en Suzuki's Bandit-reeks genoeg viercilinders te noemen die geen moeite hebben met serieuze kilometerstanden.
 
Vandaag lekker rondje met de vriendin samen gedaan.. Wel grappig m'n Bandits samen onderweg te zien..
DSC_0105.JPG
route_20200509.JPG
 
Ha heren (en dames?),

Binnenkort ga ik de Bandit over circuit Zandvoort jagen. In het kader daarvan ben ik aan het kijken naar de opties voor een stuurdemper op een MK1 naked.

Heeft iemand daar concrete ervaringen mee?

Ik zie vooral onderstaande constructie, die lijkt me goed te werken maar niet heel chique.. Alternatief is montage voor de tank, maar dan moet er wel geboord worden in het frame wat ik liever niet doe.

978A1096-429C-4FB4-B77A-2F1BB3414501.jpeg
 
Ik heb aardig wat geföhnd met mijn B12 op Zandvoort, maar een stuurdemper heb ik nog nooit nodig gehad.
 
Ik betwijfel ook of je die wel nodig hebt inderdaad, zou je beter in andere dingen kunnen investeren, remblokken, remleidingen, goede voorvorkveren of wat er nog niet op je motor zit voor upgrades
 
Alrighty, dank voor de antwoorden. Remmen en vork hebben al de nodige upgrades. Ben van m’n vorige motor een stuurdemper gewend dus leek me nog een waardevolle toevoeging.

Ik heb elders ook antwoord gekregen dat de N aan de binnenkant van het frame, bij de infills, een schroefdraad heeft, waar de S z’n Kuip bevestigd heeft zitten. Ik ga kijken of daar een montageset voor een demper voor te vinden is. Anders geef ik ‘m op. ;)
 
Ik zou het geld ook liever stoppen in betere veren/demping. Goed afgestelde vering verminderd een wiebelend voorwiel minstens net zoveel als een stuurdemper, en met een stuurdemper verberg je het alleen maar.
Mijn SV1000 heeft zelfs standaard een stuurdemper en die van mij zit er niet meer op. Toen vering nog niet goed stond ging mn voorwiel ook slaan bij het opschakelen bij vol gas. Nu is dat zo goed als weg en kan ik zelfs in van de 1 naar de 2 vol gas en alles is stabiel. Knock on wood...
 
Thanks, zal het meenemen in de overweging. Zowel voor als achter zit er al progressieve hyperpro veren onder dus wellicht is het dan overkill. 👆🏼
 
Heeft iemand toevallig nog onderstaande onderdeeltjds in een reservebak oid liggen? Ik keek vanmiddag eens naar de Bandit en zag een paar gaatjes waar deze schroefjes enz in horen te zitten...

Screenshot_20200517_185020.jpg

Screenshot_20200517_184646.jpg

Screenshot_20200517_193025.jpg
Screenshot_20200517_193114.jpg
Screenshot_20200517_193004.jpg
Screenshot_20200517_193050.jpg

Ik zou natuurlijk altijd nog bij een bouwmarktje kunnen kijken, maar als iemand ze origineel heeft is leuker. :t
Als in: 2 uur bij de Hornbach in de rij staan om een schoongemaakt karretje te krijgen voor een paar schroefjes is minder leuk :')
 
Even langs motoport rijden/bellen met die productnummers... die dingen kunnen ze gewoon bestellen en je bent misschien 5 euro kwijt :)
 
Even langs motoport rijden/bellen met die productnummers... die dingen kunnen ze gewoon bestellen en je bent misschien 5 euro kwijt :)
Ow damn goed dat je het zegt. Bij de Suzuki dealer in Barendrecht kon je het zelfs via WhatsApp doorgeven, dan kreeg je een appje terug als je het op kon halen.

Te lang in het zonnetje gezeten vandaag denk ik...
Heb notabene al een keer van bovenstaande optie gebruik gemaakt 8)7
 
Weet iemand misschien wat voor nummer lagers er in het voorwiel zitten van een 1998 GSF1200?
Ik heb pas m'n voorband gewisseld en ik hoor ze een héél klein beetje en wil ze over een tijdje bij de beurt vervangen.
 
1Iemand al eens de topsnelheid van de gsf 650 (2002) getest? Ik lees 200 km/pu, ik voel dattie dan nog harder wil.
 
1Iemand al eens de topsnelheid van de gsf 650 (2002) getest? Ik lees 200 km/pu, ik voel dattie dan nog harder wil.
Topsnelheid is wel van wat dingetjes afhankelijk, en de tellers zijn inderdaad behoorlijk optimistisch. Waarom test je het niet gewoon een keer in Duitsland als je het wilt weten, bang dat hij uit elkaar ploft? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan