Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Waarom sluit je deze niet aan dan als ik mag vragen? De tweede claxon..
Omdat ik nog niet heb uitgezocht hoeveel werk dat is en ik dus (nog) niet weet hoeveel zin ik daar in heb :')
Maar mijn huidige claxon is sowieso een beetje zielig, dus misschien niet zo'n gek idee om dat ding gewoon aan te sluiten...
 
Mijn claxon zit ook onder de tank.. Dat vond ik ook de mooiste plaats. Maar 2 is inderdaad mooier dan 1 als je ze op de standaard plek bevestigd hebt. Aansluiten is overigens niet heel ingewikkeld hoor. Ik heb hier op het forum nog een link naar een werkplaatshandboek geplaatst.. Dat kun je zo vinden.. Succes!
 
En met de ali knippers. Ze zijn mooi, maar wel echte ali kwaliteit. Goedkoop materiaal en geeft weinig licht als de zon erop schijnt. Maar meer kun je ook niet verwachten voor 7 euro 🙈
 

Bijlagen

  • 20210613_172032.jpg
    20210613_172032.jpg
    276,2 KB · Weergaven: 21
  • 20210613_172104.jpg
    20210613_172104.jpg
    430,4 KB · Weergaven: 22
  • 20210613_172122.mp4
    10 MB
Ik ken het gevoel.. :+

Dat jullie hier nog steeds zitten vind ik dan wel weer mooi!

Edit: Een vriend van me heeft een 650 gekocht. Vandaag even rondje op gereden maar dan begint het toch wel te knagen om ook weer een bandit te kopen _O-
Yep 'n tweekje hier en daar en it's almost the best bike ever..
 
Hi Per,

Ik ben erg benieuwd wat voor Tweeks jij aanraad.
Hoi Steve,
Allereerst heb ik de vering aangepast, voor n stuk stugger, achter een gsxr schokbreker, daardoor kwam hij ook gelijk een stukje hoger te staan achter waardoor hij veel lekkerder instuurt en alles is instelbaar, in en uitgaande demping. Dan de taartschep eraf en de kentekenverlichting erin geïntegreerd. Past allemaal nagenoeg precies. Kleinere Blinkers, sbk stuur, andere spiegels. Verder k&n filter (wel in de originele behuizing) grotere sproeiers, shims onder de gasnaalden, linkpijp en bos uitlaat demper, ander koplampje, de originele zat er helaas niet meer op bij aanschaf. Zal nu nog vast wel e.e.a. vergeten te vermelden.. Ik heb echter nog een vrij grote lijst met 'nog to do' o.a. cosmetisch het e.e.a. bijv. Onderkuipje etc. en motorisch de cilinderinhoud n stuk groter, heb al n aardige verzameling onderdelen inmiddels, cilinderkop met grotere kleppen, grotere carbs, remmen etc.. (oh,had ik maar wat meer tijd) :P. Dus wordt vervolgd..
 
Dat is een behoorlijke lijst.
Ik ga eerdaags andere spiegels, rem en koppeling handels bestellen.
Zo ziet die er nu uit:
D93844A8-CF81-4C55-9007-BF965ADAAEC7.jpg

IMG_8566.JPG
 
Afgelopen week voor het eerst met de 1200 Mk1 naar het circuit geweest. Vorig jaar ook gedaan met de 600 Mk1. Op beiden een superleuke ervaring maar man man de 1200 gaat een stuk rapper rond.

Ik kreeg wel erg veel opmerkingen dat 'ie blauw rookt bij het terugschakelen voor de bochten. Werd ook wel even uitgelachen toen ik na de derde sessie 'm een extra slokje olie bijschonk. :)

Maar vooral veel leuke reacties op de Bandit. (Hoeveel cc? }))

Schermafbeelding 2021-06-21 om 23.22.51.png
 
Dat is een behoorlijke lijst.
Ik ga eerdaags andere spiegels, rem en koppeling handels bestellen.
Zo ziet die er nu uit:
Bekijk bijlage 1646750
Bekijk bijlage 1646751
Aaahh, mooie fiets! Je hebt 'n paar modellen nieuwer.. Ik heb de nostalgische oer - Bandit.. Best wat wezenlijke verschillen tussen die twee.
Ik ben wel benieuwd wat je van het verschil vindt tussen de originele en aftermarket handles, dus dat zou ik graag van je horen zodra je die hebt aangeschaft. 👍
 
Afgelopen week voor het eerst met de 1200 Mk1 naar het circuit geweest. Vorig jaar ook gedaan met de 600 Mk1. Op beiden een superleuke ervaring maar man man de 1200 gaat een stuk rapper rond.

Ik kreeg wel erg veel opmerkingen dat 'ie blauw rookt bij het terugschakelen voor de bochten. Werd ook wel even uitgelachen toen ik na de derde sessie 'm een extra slokje olie bijschonk. :)

Maar vooral veel leuke reacties op de Bandit. (Hoeveel cc? }))

Bekijk bijlage 1646919
Engine displacement.. 🏍️😁
 
Afgelopen week voor het eerst met de 1200 Mk1 naar het circuit geweest. Vorig jaar ook gedaan met de 600 Mk1. Op beiden een superleuke ervaring maar man man de 1200 gaat een stuk rapper rond.

Ik kreeg wel erg veel opmerkingen dat 'ie blauw rookt bij het terugschakelen voor de bochten. Werd ook wel even uitgelachen toen ik na de derde sessie 'm een extra slokje olie bijschonk. :)

Maar vooral veel leuke reacties op de Bandit. (Hoeveel cc? }))

Bekijk bijlage 1646919
Klepseals is ook het eerste waar ik aan denk...
 
Ja klopt, ik denk zelf ook de klepseals. Van cilinder nummer 1. Na een paar 100km in de stad rijden houdt zelfs de bougie ermee op, oil fouled.

Aankomende winter ga ik het blok eronder uit halen voor een beurt. Ik heb de onderdelen al liggen, maar ik begreep dat klepseals vervangen een stuk makkelijker te doen is als je de kop van het blok haalt.

Circuit was Zandvoort overigens. Ben er over 3 weken weer. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ga eerdaags andere spiegels, rem en koppeling handels bestellen.
Speaking of which.. Ik heb nog een setje liggen. Had ze verkeerd besteld. Mogen weg voor 15 euro.

Volgens mij passen ze op alle (2005+) bandits met hydraulische koppeling. Is in ieder geval niet voor een kabel :9
1624346516563221357042008487412.jpg
16243465589685047604692275098538.jpg
 
Ja klopt, ik denk zelf ook de klepseals. Van cilinder nummer 1. Na een paar 100km in de stad rijden houdt zelfs de bougie ermee op, oil fouled.

Aankomende winter ga ik het blok eronder uit halen voor een beurt. Ik heb de onderdelen al liggen, maar ik begreep dat klepseals vervangen een stuk makkelijker te doen is als je de kop van het blok haalt.

Circuit was Zandvoort overigens. Ben er over 3 weken weer. :)
Gaaf! veel plezier weer dan over 3 weekjes!
Het is zelfs mogelijk om de klepseals te vervangen als het blok er nog onder zit maar niet aan te raden.. echt 'n berg gedoe meer eigenlijk.. Het blok en vervolgens de cilinderkop eraf halen is idd een heel stuk gemakkelijker. En beter, want dan kun je gelijk alles checken en eventueel vervangen. Ook kun je gelijk een pakking set halen waar alles bij zit. Het kan goed zijn dat je klepgeleiders ook wat versleten zijn. En als hij open is zou ik gelijk alles ff controleren, klepzittingen, zuiger & veren, olieschraapveren etc.. Dat rijdt een heel stuk lekkerder ook als je weet dat dat weer allemaal spik en span is.
 
Ik krijg op een flinke dag rijden nogal last van zadelpijn. Zijn er mensen die wat aan het zadel hebben laten doen, en dat specifiek het '06 model zadel dat uit 2 delen bestaat?

Zit eraan te denken om het schuim te laten vervangen bij Tiger Leathers in Den Haag.
 
Ik krijg op een flinke dag rijden nogal last van zadelpijn. Zijn er mensen die wat aan het zadel hebben laten doen, en dat specifiek het '06 model zadel dat uit 2 delen bestaat?

Zit eraan te denken om het schuim te laten vervangen bij Tiger Leathers in Den Haag.
Vaker gaan rijden :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan