Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Dan gok ik dat óf de groeven naar de klote zijn óf niet schoon genoeg.

Zo'n dremel staalborstel is ideaal voor dit soort werk. Niet te hard, niet te zacht.
1 woord. Brillosponsje. Die dingen hebben een polijstende werking op alu en het word kneiter schoon.
 
Goedemorgen bandieten,

Gsxr 600-750 schokbreker K8, 2008
Past deze in een mk1 Bandit 1200?

Lengte van de gsxr veer is 315mm dacht ik
 
Goedemiddag liefhebbers,

Heb een Bandit GSF1250. Wil, onder andere, de voorvork olie verversen. In het manual staat Suzuki olie SS-08. Nou heb ik al zitten googelen, en SS-08 zou overeenkomen met SAE 10W. Nu is mijn vraag, welke olie doen jullie er in?
 
Geen idee waardoor dat klak klak klak komt?

tis niet altijd nodig om een blok te vervangen, mogelijk is t gewoon te fixen
 
Iemand hier toevallig een bandit 1200 's blok liggen van 96 tot 00. Mijne heeft last van een hele beste klak klak klak....
Geen blok, maar ik heb wel nog een aardige bak met goede onderdelen. Mocht je erin duiken en weten wat er precies kapot is.
 
Waarschijnlijk bigend of drijfstang lager.
Kan, maar ligt niet erg voor de hand bij dit bloktype. Is t te pinpointen waar het geluid vandaan komt? zo op filmpje is het lastig te horen en vind t zelfs wel beetje op het backfiren lijken wat mijn beide doen als ze steenkoud zijn. Zou eerst de nokkenasketting checken, maar zeker weet je t pas bij openschroeven.
 
Kan, maar ligt niet erg voor de hand bij dit bloktype. Is t te pinpointen waar het geluid vandaan komt? zo op filmpje is het lastig te horen en vind t zelfs wel beetje op het backfiren lijken wat mijn beide doen als ze steenkoud zijn. Zou eerst de nokkenasketting checken, maar zeker weet je t pas bij openschroeven.
Anders olie aftappen en kijken of het glinstert
 
Kan, maar ligt niet erg voor de hand bij dit bloktype. Is t te pinpointen waar het geluid vandaan komt? zo op filmpje is het lastig te horen en vind t zelfs wel beetje op het backfiren lijken wat mijn beide doen als ze steenkoud zijn. Zou eerst de nokkenasketting checken, maar zeker weet je t pas bij openschroeven.
Blijft inderdaad lastig . Mijn gevoel zegt dat het geluid rond de krukas vandaan komen. Deze heeft ook last van backfire als hij koud is.
 
Goedenavond allen,

Ik ben met de carbs van de Bandit 1200 bezig.

De bandit verbruikte flink brandstof, liep ook niet helemaal lekker. De gasbuizen waren redelijk versleten. Er kwam een dynojet setje uit de carburateurs.

Keyster setjes besteld en de carbs teruggebracht naar de standaard settings.

Mengselschroeven uiteindelijk 3.5 slag open gezet. Nu loopt die redelijk tot goed als die warm is. Gas flink open dan trekt die lekker door.

Bij een koudere motor houdt die een beetje in rond de 3-4 toeren. 1/8 gas ongeveer.
Als ik naar de bougies kijk dan zeg ik hij staat nog steeds te arm.

Ik heb het idee dat hij bij weinig gas/laag in toeren extra wil.
Grotere stationairsproeier erin wellicht?

Er kwam een stationairsproeier 37.5 uit. Keyster set en standaard is volgens mij ook 37.5.

Ik wil wel naar een testbank rijden of er weer een tovami/dynojet set inschroeven. (Hierbij zitten geen stationairsproeiers volgens mij) Maar dat die nog niet goed is ben ik al wel overuit.

Maar vast hier al mensen die de 1200 met een andere uitlaat en standaard luchtfilter hebben afgesteld.
Is het gebruikelijk andere stationairsproeiers erin te schroeven?

Hopelijk kan iemand meedenken hierin ;-)
 

Bijlagen

  • 318BE5EB-08FC-4A75-ADB9-8782994A635E.jpeg
    318BE5EB-08FC-4A75-ADB9-8782994A635E.jpeg
    87,1 KB · Weergaven: 11
Aan een 4takt kun je niet heel goed aflezen of hij goed staat afgesteld, dit zit er best goed uit.

Als hij warm al goed loopt kun je nog eens proberen om de naalden een tandje omhoog te zetten en kijken wat dat doet. Mogelijk je mengselschroef daar nog weer iets op afstellen (ze staan wel vrij ver open met 3.5 slag). Pilot jet zou prima moeten zijn.

Dit is std. voor de MK1:
1679427159136.png
 
En met de naalden een tandje omhoog bedoel je dan het clipje een stand omlaag zodat de naald hoger blijft?

Ja de schroeven staan al best ver open.. op de standaard setting 1 3/4 liep die echt voor geen meter
 
En met de naalden een tandje omhoog bedoel je dan het clipje een stand omlaag zodat de naald hoger blijft?

Ja de schroeven staan al best ver open.. op de standaard setting 1 3/4 liep die echt voor geen meter
Helemaal juist, hij tilt de naald dan verder op, dus kan de brandstof er makelijker langs --> rijker.
De hoogte van de naald speelt vooral in het gebied net boven stationair tot ongeveer half gas, dus zal zeker effect hebben op 1/8e waar nu je probleem zit.

Kan ook nog zijn dat je vlotterniveau niet klopt, als het niveau te laag is komt hij ook moeilijker aan z'n benzine. Heb je die gecheckt en/of afgesteld?
 
Vlotter ook teruggebracht op de standaard hoogte. 14.6mm carbs in normale positie. Vlotter hangend ingedrukt tot het pinnetje.

Ik ga de naald wat omhoog brengen en kijken wat dit voor verandering geeft.
Hopelijk dan ver genoeg voor een run op de testbank.

Thanks so far!
En de ontwikkelingen laat ik uiteraard weten
 
Goedemiddag allemaal,

Het weer wordt weer lekker genoeg om de bandit (600n uit 2001) uit de garage te halen en een tourtje te gaan maken. Echter heb ik aan het einde van vorig seizoen de accu niet aan de druppellader gehangen. Bij het bestellen van de klein onderhoud spullen heb ik dus ook een nieuwe li-ion accu mee besteld.

Nou loop ik tegen het volgende probleem aan. Ik heb de nieuwe accu gemonteerd en wil de motor starten. Toen ik hoorde ik tik tik tik. Wat ik wel eens vaker bij een lege/slechte accu gehoord heb. Ik meet de spanning door van de nieuwe accu en die zit op 13v. Ik probeer de motor nog een keer te starten. Weer tik tik tik en dan het lijkt net iets te gaan doen, als het wordt een keer rond geslingerd, en opeens valt alles uit. En het rare is dat de wijzers van de tellers halverwege blijven hangen.

Inmiddels ook een andere accu geprobeerd maar het doet niks meer. De zekering onder mijn zadel zien er allemaal nog goed uit. Het lag niet aan de standaard of dodemansknop.

Ik weet even niet meer hoe ik nu verder moet. Heeft iemand tips of ervaring met hetzelfde probleem? Ik heb al wat rond gezocht maar wordt er niet heel veel wijzer uit.
 
Klinkt als een probleem met de massa. Als er ergens een massakabel niet goed zit kan zoiets gebeuren. Of een zekering die geoxideerd is.
Alleszins een overgangsweerstand. Als je spanning meet is alles in orde, zodra er belast wordt valt'ie als een pudding in elkaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan