Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

Nou, gemengde gevoelens....aan 1 kant helemaal happy...uiteraard...maar aan de andere kant een probleempje.
Heb ik beschreven bij techniek. Iemand hier die er iets zinnigs over kan zeggen!? Foto's volgen pas als ik onderweg ben...8-)

 
Nou, gemengde gevoelens....aan 1 kant helemaal happy...uiteraard...maar aan de andere kant een probleempje.
Heb ik beschreven bij techniek. Iemand hier die er iets zinnigs over kan zeggen!? Foto's volgen pas als ik onderweg ben...8-)

Ik zou zeggen brandstoftekort. En de laatste opmerking over de vacuumslang is een goeie. Of misschien water in de tank?

Je kunt je kraan eens op 'PRI' zetten (dan staat hij open, ook als de motor niet loopt of al de vacuumslang los zit).
Even de schroef van je vlotterkamers een paar seconden los is ook verstandig om te zien of er schone benzine uit loopt.
 
Deze carburateurs kunnen verbazingwekkend slecht omgaan met een tijdje stilstaan. Dat is er met E10 niet beter op geworden. Bakkies eraf trekken, beetje schoonmaken, verse peut erin en hij werkt waarschijnlijk weer. Dat is 't bijna altijd.

M'n KTM heeft ook carburateurs, die hebben echt nooit wat. Geen idee waarom de Bandit er zo gevoelig voor is.
 
Ik had de Pri al gebruikt; dat van die problemen met carbs heb ik vaak gelezen maar ik heb zelf in al die jaren, met 4 eerdere bandieten er nooit last van gehad..
Maar we gaan vanmiddag ns proberen wat dingen uit te sluiten..hij heeft maandag trouwens ook 3 uur in de regen op de aanhanger gestaan...
De manual van Haynes is onderweg...
 
20221026_175427.jpg
 
Mooie motor ben altijd nog verliefd op de zwarte versie B12 oudere model 1997 als ik deze zie. Met de GSXR1000 K5 veer, de self made dogbones en verbeterde voorvork veren reed deze als een beer en strak schuin de bocht in zonder enig wiebeling.
 

Bijlagen

  • WP_20160430_14_33_33_Pro.jpg
    WP_20160430_14_33_33_Pro.jpg
    352,8 KB · Weergaven: 35
Zeg....lui...

Bestaat er een betaalbaar art-slot voor onze schijfrem? Ik herinner me dat ik vroeger t slot altijd om de ketting deed omdat de schijven voor te groot waren. Wil nu een nieuw slot bestellen maar heb t idee dat er geen een fatsoenlijk past..
 
Zeg....lui...

Bestaat er een betaalbaar art-slot voor onze schijfrem? Ik herinner me dat ik vroeger t slot altijd om de ketting deed omdat de schijven voor te groot waren. Wil nu een nieuw slot bestellen maar heb t idee dat er geen een fatsoenlijk past..

Zoiets?
 
Poeh, wat n geld jongens, voor 30 of 35 koop je ook wel een art 4 slot.
Maar ook deze zullen volgens mij niet passen. De flens vd schijf is gewoon te hoog. En de gaatjes zelf te klein...
 
Poeh, wat n geld jongens, voor 30 of 35 koop je ook wel een art 4 slot.
Maar ook deze zullen volgens mij niet passen. De flens vd schijf is gewoon te hoog. En de gaatjes zelf te klein...
Ik kan eens even kijken voor je als ik thuis ben, maar zoals die link die ik stuurde heb je ook met hele kleine pinnetjes. En dan kan het door de gaatjes op het remvlak zelf.
 
Poeh, wat n geld jongens, voor 30 of 35 koop je ook wel een art 4 slot.
Maar ook deze zullen volgens mij niet passen. De flens vd schijf is gewoon te hoog. En de gaatjes zelf te klein...

Heb deze voor de bandit. Handig past eigenlijk altijd en kost nog geen vier tientjes.
 
Knip 1

Heb deze voor de bandit. Handig past eigenlijk altijd en kost nog geen vier tientjes.
Knip met een tangetje 1 spijl uit het aluminium hart van de schijf en je plukt het slot er zo vanaf ⭕
1667295734466.png
 
Poeh, wat n geld jongens, voor 30 of 35 koop je ook wel een art 4 slot.
Maar ook deze zullen volgens mij niet passen. De flens vd schijf is gewoon te hoog. En de gaatjes zelf te klein...
Ging mij meer om te laten zien wat mogelijk is. Hoeft niet deze maar zo'n slot past eigenlijk altijd. Heb hem al op een Tdm Transalp en een Bandit gebruikt. Heb een Abus versie, uit de kringloop:Y
 
Mmh, vraag me zelf ook af waarom alles zo moeilijk bij mij gaat...|(

Maar in principe wil je dus een slot hebben waarbij de pin door 1 van die gaatjes in je schijf gaat. Zie bijgaande link voor foto van mijn fits.
Een 2e link naar zo'n doorsnee schijfremslot, maar daar staat bij pindikte 14mm.
Zelfs op de foto zie dat die gaatjes dat bij lange na niet halen..denk eerder 7 mm. Maar zal morgen ns opmeten.
Dat slot om de hele flens doen zoals bij die laatste foto gaat ook niet. Die flens is te hoog...


 
Die ART indicatie geeft aan hoe lang iemand bezig is om hem er af te halen. Een remschijf demonteren duurt langer dan die tijd.
 
Ik heb nog een orginele demper liggen van een bandit 1200 .
Heeft iemand er misschien iets aan?
 
Laatst bewerkt:
Hallo bandit liefhebbers.
Ik heb mij vorige week een 400tje aangekocht.
20jaar geleden had ik eens een groen model , maar ik heb er geen actieve herinnering meer aan.
Ik vond het maar niets qua rijplezier, maar het model zelf vond ik steeds leuk op het netvlies.

Toch kocht ik dit model opnieuw om het beter te kennen. Hoe het in elkaar geschroefd is bvb. Eens technisch top is de lol er voor mij ook af.
Na vele gsxr 750/1100 oliekoelers te hebben gehad dacht ik dat zo'n gsf400 1991 ook een oliekoeler was, maar dat blijkt niet juist. Ziehier het bewijs dat ik dit model totaal niet ken.
Ik ga proberen de carbu's er vandaag nog af te krijgen, want die lekken blijkbaar een beetje. En motor pakt niet op bij lag en middelhoge toeren.
Originele pijp zit er al op.

Wat me trouwens opvalt is dat het gsf 400 weinig onderdelen te koop worden aangeboden.
Het is een minder populair model dan de 600.

20230204_130111.jpg
 
Ik zoek nog wat onderdelen van deze 400.
Motorparts helpt me al wat vooruit, maar als iemand mooie onderdelen heeft van de hieronder afgebeelde foto's dan ben ik geïnteresseerd.

Het zijn vaak opstap brommers. Dus zijn de karterdelen vaak beschadigd. Wie heeft er nog mooie motordelen?
staander is verbogen.
Rood dekseltje heeft zijn voorste bevestiging verloren. Dat is trouwens niet verbazend na 32 jaar, want dat is slecht ontworpen...
 

Bijlagen

  • 20230129_153332.jpg
    20230129_153332.jpg
    28,3 KB · Weergaven: 8
  • 20230129_153249.jpg
    20230129_153249.jpg
    39,7 KB · Weergaven: 8
  • 20230129_153245.jpg
    20230129_153245.jpg
    89,1 KB · Weergaven: 9
  • 20230129_153239.jpg
    20230129_153239.jpg
    36,7 KB · Weergaven: 9
  • 20230129_153414.jpg
    20230129_153414.jpg
    98,3 KB · Weergaven: 8
Terug
Bovenaan Onderaan