Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

@Giacomo93
Ik heb laatst eindelijk een bamisetje gemonteerd waarmee het zicht goed is.
Ik weet niet of je bar-end wilt. Maar anders zou je deze eens kunnen bekijken:

€ 26,95 25% Off | 2 Stks/partij Motorfiets Achteruitkijkspiegels Cnc Motorfiets Bar End Black Achteruitkijkspiegel Side Spiegel Voor Triumph Speed Triple Accessoires
Zien er goed uit! Helaas wordt het een beetje lastig omdat ik al bar-end knipperlichten heb.
 
Vandaag getracht de bougies van de 1200 te vervangen.
Maar me bougiedop 18mm past niet in de schacht.
Wat gebruiken jullie hiervoor?
 
Ik gebruik die van het originele gereedschapsetje icm de steeksleutel uit hetzelfde setje, werkt prima. De gaten zijn een beetje schuin zodat je de bougiedop er in kan kantelen. standaard gereedschap is snel te lang of te breed idd
 
Jaa precies.. dat standaard gereedschap dat is mijn bandit ergebs gedurende zijn levensjaren verloren ben ik bang! 🤪
 
Jaa precies.. dat standaard gereedschap dat is mijn bandit ergebs gedurende zijn levensjaren verloren ben ik bang! 🤪

Herstel één setje maar deze is maar twee tientjes.
 
06B8E993-3B11-41D3-83BB-17CF1139AC7A.jpeg

Vanavond nog even een rondje gereden!
Excuus! Zal jullie nog even vervelen met een plaatje! :]
 
Aan de knutsel geweest. Ik vind zwart plastic altijd zo lelijk, dus ik heb de afdekkapjes op de zijkanten rood gespoten. Die kapjes vooraan zijn niet zo heel geslaagd door mijn ongeduld, daar zit een mooi sinaasappelhuidje op. Die andere zijn nog verrassend strak geworden vind ik.
Bekijk bijlage 1798668Bekijk bijlage 1798669Bekijk bijlage 1798670
Met nieuwe kettingkast dankzij @Jordy920 *D
Bekijk bijlage 1798671
Goed geslaagd! 👍 De rode vind ik ook altijd wel erg mooi als de lak nog zo diep is als die van jou.

De mijne heb ik een jaar geleden zelf gewrapped, ziet er ook goed uit met de zwarte lak.
 

Bijlagen

  • 08C56978-1A82-4010-8698-FBA73167E2AE.jpeg
    08C56978-1A82-4010-8698-FBA73167E2AE.jpeg
    70,2 KB · Weergaven: 21
Goed geslaagd! 👍 De rode vind ik ook altijd wel erg mooi als de lak nog zo diep is als die van jou.

De mijne heb ik een jaar geleden zelf gewrapped, ziet er ook goed uit met de zwarte lak.
Dat ziet er ook tof uit! Zeker met zwarte motor lijkt me dat erg mooi.
 
Mensen, issue nog met de projectmotor. Ding loopt,rijdt en doet alles goed, behalve stationair lopen. Hij blijft lang hangen op 2000rpm. Volgens mij is het valse lucht, want hij reageert op remmenreiniger hierzo aan de onderkant van het luchtfilterhuis:

1662208657382.png


Er zit zo'n half soortvan pakkinkje op, maar die is na 26 jaar wel redelijk vergaan natuurlijk. Ik kan het nou dicht gaan kitten met vloeibare pakking, maar is hier ook een degelijke manier voor?
 
Dat kan het niet zijn want het is vóór de carburateurs en per definitie dus geen valse lucht ;)

Maar valse lucht an sich kan zo kloppen. De rubbers tussen je carburateurs en het blok zijn de grootste verdachten :)
 
Dat kan het niet zijn want het is vóór de carburateurs en per definitie dus geen valse lucht ;)

Maar valse lucht an sich kan zo kloppen. De rubbers tussen je carburateurs en het blok zijn de grootste verdachten :)
Er kan zo wel lucht langs het filter. En het inlaat traject heeft best wel invloed op de loop van de motor.
Inlaatrubbers had ik als eerste gecheckt en die zijn goed.
CO schroef ook aangepast?
Nee, terug naar de oude instelling.
 
Er kan zo wel lucht langs het filter. En het inlaat traject heeft best wel invloed op de loop van de motor.
Prima, maar dat heet dan geen valse lucht en veroorzaakt geen na-ijlen :)

Dus inderdaad mengselschroeven nagaan (wat is ‘oude instelling’? Je kunt ook halve slag uitdraaien en kijken of dat iets doet, terug als niet), de carbs kunnen vervuild zijn, etc. Sluiten de gaskleppen wel direct en volledig? Al gesynchroniseerd?
 
Dus inderdaad mengselschroeven nagaan (wat is ‘oude instelling’? Je kunt ook halve slag uitdraaien en kijken of dat iets doet, terug als niet), de carbs kunnen vervuild zijn, etc. Sluiten de gaskleppen wel direct en volledig? Al gesynchroniseerd?
Werkelijk geen idee meer wat de oude instelling was. Spul zit er al een paar maanden op, het leek stationair goed genoeg te lopen en toen heb ik eerst de rest van de motor gedaan. Het was wel in de richting van iets wat in het werkplaatshandboek stond.

Carbs zijn door de ultrasoon geweest en hebben een revisiekitje gehad. Gaskleppen sluiten verder wel gewoon prima, dicht trekken met de gaskabel heeft ook 0 effect en de hele handel is gesynchroniseerd.

Ik zal van de week eens kijken of de mengselschroeven wat effect hebben.
 
Prima, maar dat heet dan geen valse lucht en veroorzaakt geen na-ijlen :)

Dus inderdaad mengselschroeven nagaan (wat is ‘oude instelling’? Je kunt ook halve slag uitdraaien en kijken of dat iets doet, terug als niet), de carbs kunnen vervuild zijn, etc. Sluiten de gaskleppen wel direct en volledig? Al gesynchroniseerd?
Het lijkt er vooralsnog op dat je doorgaat voor de wasmachine. Stationair iets rijker afgesteld, gaskleppen ietsjes verder dicht en het lijkt nu warm netjes terug te gaan naar stationair. Morgen mee naar het werk en dan echt kijken wat ie doet.
 
even een vraagje aan de gsf600 N rijders: weet iemand hoeveel diameter de snelheids meter en toerenteller zijn?
ik wil namelijk die tellers op mijn sv650n bouwen maar dan moet de snelheidsmeter van de sv650 erin.
 
even een vraagje aan de gsf600 N rijders: weet iemand hoeveel diameter de snelheids meter en toerenteller zijn?
ik wil namelijk die tellers op mijn sv650n bouwen maar dan moet de snelheidsmeter van de sv650 erin.
Welke diameter heb je precies nodig? Buitendiameter van die tellers kan ik vanavond voor je opmeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan