Het Ducati Monster topic *deel 44*

@Rode Raket zijn dit 1098S poten?

Ziet er zeker gelikt uit! Ik heb wel eens gelezen dat Öhlins die 'standaard' op Ducati zat van minder niveau was dan b.v. aftermarket K-tech of Öhlins. Iemand hier ervaring mee?
Ik zou beginnen met ze eens goed af te stellen , durf te wedden dat er een heleboel rondrijden met dure ohlins op fabrieks stand
Ik heb mijn vering laten upgraden door HK en die is van alles aan het opmeten als je er op zit en dingen zo als de snelheid van in en uit veren
En het begint natuurlijk met de juiste veer , als je afwijkt van het gemiddelde gewicht moet die veer uit gewisseld worden
En dan heb je nog dat ze af en toe een beurtje nodig hebben
 
@Rode Raket zijn dit 1098S poten?

Ziet er zeker gelikt uit! Ik heb wel eens gelezen dat Öhlins die 'standaard' op Ducati zat van minder niveau was dan b.v. aftermarket K-tech of Öhlins. Iemand hier ervaring mee?
Nee, de voorvork is afkomstig van een Monster 1100S . De remschijven zijn van een 748R. En ja, ik ben ook van plan de boel goed te laten afstellen, tevens ook de achtervering .Al heb ik daar nooit geen problemen mee gehad. Ik heb ook een nieuw stuur gemonteerd, een dragbar van Rizoma, en nieuwe rem- en koppelingspomp van Brembo, die erg goed in de hand liggen. Al met al erg blij met hoe het geworden, nu nog afwachten hoe het rijdt
 
Ik zou beginnen met ze eens goed af te stellen , durf te wedden dat er een heleboel rondrijden met dure ohlins op fabrieks stand
Ik heb mijn vering laten upgraden door HK en die is van alles aan het opmeten als je er op zit en dingen zo als de snelheid van in en uit veren
En het begint natuurlijk met de juiste veer , als je afwijkt van het gemiddelde gewicht moet die veer uit gewisseld worden
En dan heb je nog dat ze af en toe een beurtje nodig hebben
Ja, heb gelezen dat de duurdere voorvorken zoals Ohlins wat vaker onderhoud nodig hebben dan gemiddeld, maar das geen probleem, hoort bij de hobby.
 
Ik zou beginnen met ze eens goed af te stellen , durf te wedden dat er een heleboel rondrijden met dure ohlins op fabrieks stand
Ik heb mijn vering laten upgraden door HK en die is van alles aan het opmeten als je er op zit en dingen zo als de snelheid van in en uit veren
En het begint natuurlijk met de juiste veer , als je afwijkt van het gemiddelde gewicht moet die veer uit gewisseld worden
En dan heb je nog dat ze af en toe een beurtje nodig hebben
Dit inderdaad. Maar zo te zien gaat @Rode Raket daar mee aan de gang, top :t
 
Heb zojuist de banjo voor de koppeling binnengekregen, dus heb die ook kunnen afmaken. Maar de koppeling werkt nu weer net zo zwaar als met de originele slave, zal wel een kwestie zijn, van de stand op de pomp veranderen ,maar heb daar nog geen passende schroevendraaier voor. Maar al met al erg blij over het eindresultaat.
 
@Rode Raket zijn dit 1098S poten?

Ziet er zeker gelikt uit! Ik heb wel eens gelezen dat Öhlins die 'standaard' op Ducati zat van minder niveau was dan b.v. aftermarket K-tech of Öhlins. Iemand hier ervaring mee?
Klopt, is ook logisch.

Zover ik weet viel dat op de ducs nog mee, maar op sommige andere merken (Appie RSV mille) echt niet.

Op sommige homologatie motoren (749R bijvoorbeeld) waren de öhlins voor / achter ook helemaal niet in balans, wegens 'voor de racerij, wordt toch afgesteld' en dus wel kwalitatief, maar als standaard geen upgrade tov de vering van de lagere modellen.
 
Wat trouwens niet wil zeggen dat OEM öhlins slecht is, of niet goed genoeg voor amateurrace- of straatgebruik.
De standaard showa is dat trouwens van vele ducs ook. Monster weet ik niet, maar de sporters hebben vaak volledig regelbare showa die door iedere tuner gewoon af te stellen valt.

Het is gewoon geen TTX niveau, en ook dat is maar de basis 'race' vork, en lang niet waar ze in SBK of GP mee rijden. En maar best ook, ik weet niet of het racespul goed werkt en enigszins levensduur heeft op straat.

Het ziet er allemaal lekker uit, en laat ons eerlijk zijn... Voor ons amateurs is dat eigenlijk nog het leukste.
 
Als de vork net zo presteert als de standaard voorvork, vind ik het al prima, want daar is al niks mis mee. Wat mijn rijstijl betreft dan ;)
 
Als de vork net zo presteert als de standaard voorvork, vind ik het al prima, want daar is al niks mis mee. Wat mijn rijstijl betreft dan ;)
Dat is voor mij met de 848 ook 1 van de redenen geweest om de originele showa vork te houden en daar een paar verse öhlins veren in te proppen en de buizen goud te laten anodiseren. Prima werkende vork, met de sexy looks.
 
C376D8E2-2F7E-47FE-A39D-AC0BA0D0C0BD.jpeg
C603FA9F-675C-4F33-A201-648F3AD6803D.jpeg

A313D6EF-C229-486F-A45E-1E48C40A695D.jpeg
 
Ze heeft net een paar extra sloten en een mooie gevoerde hoes van Highsider gekregen. Ze gaat het me vergeven. En voor volgende winter heb ik al stalling.
 
Ik dacht gisteren ook een proefrit te maken , zon scheen , nou dat viel flink tegen , wegen nat , hoop zout , gauw weer naar huis en monster schoon gemaakt
 
Terug
Bovenaan Onderaan