Dit. Als je het los kan laten dat je niet gelijk op je droom motor begint.Er staat hier in het te koop gedeelte een nette Diversion voor 500e. Koop dat ding, ga kilometers maken en koop van het voorjaar een leuke Monster voor de pretkilometers. Dan is zo'n 750 ook helemaal prima.
Ziet-er-niet-uit en past totaal niet bij een Monster. Lijkt van een chopper gesloopt! Vreselijke set, brrrrDie tellerset was in die tijd als aftermarket set voor een monster te koop van Ducati Performance.
Opmerkelijk: 3 carburateur en 3 injectiefietsen. Die laatste 3 allemaal rond de € 3.000.Zie op marktplaat een mooie grijze staan, import, scheurtjes in het zadel volgens mij maar wel hele mooie kleurstelling.
Een mooie dark, weinig info maar leuke prijs.
Vond dit ook een mooie dark, onderkuip eraf en gaan. Wel wat aan de lichte kant.
Nog een stoere dark, goeie prijs en redelijk in de buurt.
Mooi rood is niet lelijk.
En nog één rooie hier op het forum (bekend bij jullie?), lichte motor en schade aan de tank. Wel hele goeie prijs en wellicht een mooie beginner.
En die ene rooie bij motofun natuurlijk.
Vanochtend nagedacht en het idee om eerst een oudere motor te rijden kan ik wel begrijpen. Heb geprobeerd de monster uit m'n hoofd te zetten en te kijken naar een XJ. Zag er één in de marktplaats voor 850. Echter, stomtoevallig gingen we vandaag naar m'n schoonzusje en vroeg haar of ze die Hornet nog gekocht had. Je raadt het al, ze heeft afgezien van de Hornet. Ze heeft een Oer-Monster gekocht bij motofun en haar Fazer ingeruild. Een rooie met goude voorvork. En wat een ding! Ik kon er even naar luisteren en erop zitten en hij zat als gegoten. Beide voetjes aan de vloer, lekker stuur en heerlijk geluid. I'm in love.
Ben nu dus smoesjes voor mezelf aan het verzinnen waarom ik toch een Monster moet kopen ipv van zo'n lelijke XJ
Zie op marktplaat een mooie grijze staan, import, scheurtjes in het zadel volgens mij maar wel hele mooie kleurstelling.
Een mooie dark, weinig info maar leuke prijs.
Vond dit ook een mooie dark, onderkuip eraf en gaan. Wel wat aan de lichte kant.
Nog een stoere dark, goeie prijs en redelijk in de buurt.
Mooi rood is niet lelijk.
En nog één rooie hier op het forum (bekend bij jullie?), lichte motor en schade aan de tank. Wel hele goeie prijs en wellicht een mooie beginner.
En die ene rooie bij motofun natuurlijk.
Heb het ff opgezocht aan de hand van kentekens op de site van de RDW:620 is niet lichter dan een S2R toch? Op mijn vrijwel even zware 900 zaten die Brembo's ook en vond ze juist fijn. Gewoon met twee vingertjes goed te doseren. Kwestie van gewenning ook denk ik.
Nog een verschil tussen 620 i.E. en S2R 800 is de achterband: 160 versus 180 en natuurlijk het vermogen, dat is (57pk/53Nm), versus 75pk/73Nm.ja, het RDW... 620 ie is 177kg droog, S2R800 179kg. Er zit maar weinig verschil tussen de gewichten van de luchtgekoelde oermonsters.
Geheel mee eens! Stuurkwaliteiten en grondspeling zijn veel belangrijker dan 100+pk (In de bergen trouwens wel leuk).Het is toch volkomen onbelangrijk hoeveel vermogen een motor heeft bij gebruik op de weg in Nederland
Meeste mensen komen nauwelijks voorbij de snelheid van een brommer
Ik rij meestal op dijkjes , in twee jaar ben ik 1 keer ingehaald door een andere motor en dat was in een 30 km gebied
Als je nu veel op een circuit rijdt kun je die pk’s een beetje kwijt
Voor de rest is alles boven de 100 pk onzin
Helemaal mee eens.Met de aankoop van mijn voorlaatste motor heb ik mijn pk pakhuis van 188 paarden ingeruild voor een motor met 48 PK. En ik kan naar eer en geweten zeggen dat ik daarop veel meer lol beleef dan voorheen.
PK’s zeggen zeker niet alles... mijn 2 centen.
Exact. Ik ben net van 173 naar 73 gegaan en mis het geen moment.Met de aankoop van mijn voorlaatste motor heb ik mijn pk pakhuis van 188 paarden ingeruild voor een motor met 48 PK. En ik kan naar eer en geweten zeggen dat ik daarop veel meer lol beleef dan voorheen.
PK’s zeggen zeker niet alles... mijn 2 centen.
check idd dat... van een bijna volledige yoshimura gsx r 750 naar een M620ie.... dat vermogen heb ik nog geen dag gemist en dankzij de grote grondspelling en het midner gewicht ga ik veeul harder door de bochten...Exact. Ik ben net van 173 naar 73 gegaan en mis het geen moment.