Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Daarom heb ik ook wel de vibration dampener erbij besteld...Geen ervaring mee. Heb hier wel diverse malen op het forum gelezen dat de mobiel zelf de zwakke schakel is doordat deze niet goed tegen trillingen kan. Dan kan de beeldstabilisator voor het maken van foto's kapot gaan. Heb er zelf geen ervaring mee, aangezien ik navigeer met TomTom.
Waarom zou je je toerenbegrenzer verder willen zetten? Of je hebt heel veel vertrouwen in je blok of?Uitlaat gloeit bij stationair lopen en dat kan wijzen op te arm lopen. Ook zitten er andere uitlaten op en wil ik ook een open luchtfilter. Verder zou ik graag de toeren begrenzer wat verder laten zetten en mag hij wat mij betreft afgesteld worden op 98.
Die uitgestelde toeren begrenzer ecu heeft Ducati zelf ook verkochtWaarom zou je je toerenbegrenzer verder willen zetten? Of je hebt heel veel vertrouwen in je blok of?
Ik denk niet dat je wil dat je je riemen om je oren krijgt tijdens het rijden. Die begrenzer zit er niet voor niks op.
Ja ik weet dat ze voorzichtig staan afgesteld, maar er moet ook wel een marge op zitten.
Weet iemand toevallig wat de amperage is wat de dynamo moet leveren?
Ik kom op 10Amp bij 3000RPM .
Als je koppel- en vermogenskrommen op papier ziet dan gaan beide lijnen voor de begrenzer al vaak naar beneden. Wat heeft het dan voor zin om nog meer toeren te maken? Is dat met zo'n Performance racing ECU op te lossen? Betwijfel het.Voor de koppel- en vermogenskromme maakt het niks uit trouwens, dus het is vooral omdat het blok gevoelsmatig nu wel erg vroeg in de begrenzer klapt.
In Motoplus 23 een uitgebreid artikel over benzine en (de zin van) additieven.
Voor Monster rijders van belang, benzine zonder ethanol:
Kunststof tank kan opzwellen van ethanol en ook voor rubbers en afdichtingen is ethanol niet goed, tenzij je motor veel nieuwer is en E10 kan hebben.
BP Ultimate (98 RON): geen ethanol, dus eigenlijk E0, op de pomp staat E5
Esso Synergy Supreme+ (98 RON): geen ethanol, dus eigenlijk E0, op de pomp staat E5
Shell V-Power (98 RON): geen ethanol, dus eigenlijk E0, op de pomp staat E5
------------------------------------
Gulf Challenger 98: 5% ethanol, E5
Total Excellium 98: 5% ethanol, E5
Op de website van BP Nederland kun je een bestandje voor je TomTom/Garmin downloaden om het dichtstbijzijnde tankstation te vinden.
Valt meeAls je koppel- en vermogenskrommen op papier ziet dan gaan beide lijnen voor de begrenzer al vaak naar beneden. Wat heeft het dan voor zin om nog meer toeren te maken? Is dat met zo'n Performance racing ECU op te lossen? Betwijfel het.
Zeker, maar de ene 98 is de andere niet. Je moet kennelijk de 98 van BP/Esso/Shell hebben om zeker te zijn dat er geen ethanol in zit.Volgens mij schrijft/schreef Ducati sowieso 98 voor als brandstof.
Dat is beslist niet waar! V-Power is 98RON. Veel meer merken dan BP/Esso/Shell hebben 98 octaan. Het gaat er bij de (oudere?) Monsters echter om zoveel mogelijk ethanolvrij te tanken, vanwege de kunststof benzinetank en de rest vh brandstofsysteem. Dan hou je vooralsnog BP/Esso/Shell over. Volgens het artikel hebben Gulf en Total 98 benzine 5% ethanol, maar hoe het met al die andere merken staat is onbekend. Denk aan Texaco, Tinq, Tango, De Haan, Argos, Berkman en overigen.In Nederland is V-power gewoon een 95 brandstof met andere rommel erin.
In Duitsland en België zijn wel beduidend betere brandstoffen verkrijgbaar.
In Nederland zijn we gedoemd tot BP, Avia ( heeft bij sommige pompen 98 ) en Esso.
Nou bij veel pompen is de 98 een 10cent of meer dan de 95 , ook als er acties zijn doet de 98 nooit meeEen tijdje geleden stond er bij een Tamoil-pomp nadrukkelijk bijgeschreven dat hun 98 ethanolvrij is. En het is ook nog wat goedkoper cq minder duur dan V-Power of andere premiums.
Nee dat is zo , zelfs bij mijn auto is het 50€Met die paar 1000 km die ik per jaar met m’n Duc rij is dat prijsverschil overigens niet iets waar ik me druk over maak.
Nee hoor bij mij in de buurt zijn drie 98 pompen bij gekomen nadat die 10% verplicht wasIs nu op Europees niveau langzaam aan het veranderen. Euro 95 mag tot 10% ethanol, en voor euro 98 mogen ze nu tot 5% ethanol gaan. De garantie dat er geen ethanol in zit heb je niet, tenzij de fabrikant anders meld. Het zal overigens steeds lastiger worden om ethanol-vrij te tanken...