Het FZ750-topic

Heren een bezoekje van een broeder FZ (X) 750er :)

Ben hard op zoek naar een paar goede bochten van de FZ750 '85er met het 4 in 2 systeem. Kan iemand mij daaraan helpen ?
Voor FZ of voor je FZX? Als ik me niet vergis staat het blok bij de Fazer meer rechtop in het frame, dan betwijfel ik of de FZ bochten passen.
 
Voor FZ of voor je FZX? Als ik me niet vergis staat het blok bij de Fazer meer rechtop in het frame, dan betwijfel ik of de FZ bochten passen.

Hmm, Nah ik heb uit meerdere bronnen dat in feite alle fz750 uitlaten passen op de fzx, met of zonder verlies van de middenbok. Ik vind de dubbele uitlaat beter passen bij de FZX en kan dan waarschijnlijk mijn middenbok behouden. Overigens is het precies hetzelfde genisis blok. Voorzover ik weet staan ze beide gewoon horizontaal in het frame ...
 
Dat het blok vrijwel gelijk is weet ik (heb hier niet voor niets jaren als Dutch FZ750 rondgehangen ;) ). Van de FZX ben ik een fractie minder op de hoogte, op één of andere manier is de overlap tussen FZ en FZX rijders niet zo groot.

Zou mooi zijn als de FZ uitlaat past want voor de Fazer zijn alleen nog nieuwe dempers te krijgen. Nieuwe bochten waren er wel maar die zijn een paar jaar geleden al uit productie genomen.
 
Laatst bewerkt:
:) volgens de jongens van fzx 750-700 yahoo group zijn de uitlaten van de FZ de enige, die je zonder aanpassingen kan gebruiken. Anders word het lastiger met bijv de uitlaat van een FZR1000.
Er is wel een 4in1 uitlaat voor de FZX nieuw van RVS te vinden op ebay, dezelfde bieden ze volgens mij ook aan voor de FZ. Volgens mij wel goede kwaliteit voor 350 excl verzendkosten.
fzx genesis motor is geloof ik een beetje geknepen scheelt geloof 5pk ofzo, maar zijn verder identiek aan de fz. 1 van de leuke "upgrades" is een FZR1000 genisis motor in de FZX hangen, past precies en zelfs de onderdelen zijn uit te wisselen, zo kun je bijv de 6-bak van de FZX behouden.
 
Ben nog steeds hard op zoek naar een paar goede bochten van de FZ750 '85er met het 4 in 2 systeem. Kan iemand mij daaraan helpen ?
 
Een goedenavond dames/heren

Ben sinds kort een eigenaar van en Fz 750 en heb het vermoede dat hij beter hoort te rijden dan dat ie nu doet.
Hij dweilt over de weg al bij lage snelheid (50km) en als je het stuur los laat maakt een een vrolijke bocht naar rechts.
Zelf denk ik dat de olie en de keerringen in de voorvork aan vervangen toe is.
Maar als er nog andere theorieën aanwezig zijn hoor ik dat graag.
Alvast Bedankt,

Bram
 
Welkom op M-F trouwens. Het probleem dat je omschrijft kan diverse oorzaken hebben en waarschijnlijk zijn er meerdere punten die ieder voor zich bijdragen aan een minder optimale wegligging. Want laten we eerlijk zijn, zelfs de jongste FZ's zijn 19 jaar oud (op kenteken, de fabriek hadden die denk ik al een jaar of 2 daarvoor verlaten) en de eerste generatie viert alweer z'n 29e verjaardag.

Behalve balhoofdlagers kunnen een rol spelen: volkomen verrotte achtervering (schokdemper en/of linksysteem), aanlopende remzuigers, slechte voorvering, versleten banden en zelfs gewoon bandenspanning.

Ligt er trouwens wel een beetje aan hoe erg het trekken naar rechts is. De mijne (heb er 4 gehad) deden dat allemaal wel een beetje. Gewoon je zaakje op links leggen, dat compenseert iets 8-)
 
Laatst bewerkt:
Mijne stuurde weer heerlijk na t volgende (als bevestiging van reactie hierboven); nieuwe wiellagers voor en achter. Nieuwe glijbussen in voorvork. Nieuwe keerringen en olie ook uiteraard. Nieuwe balhoofdlagers en verse banden. Oh.... En de achterbruglagers ook.
 
Hier is bijzonder weinig activiteit meer.
De FZ-rijders worden een bedreigde motor soort...... :(
Iets meer FZ-activiteit vind je op het FZ-forum.
 
Hier is bijzonder weinig activiteit meer.
De FZ-rijders worden een bedreigde motor soort...... :(
Iets meer FZ-activiteit vind je op het FZ-forum.


Op het forum spat het er ook niet echt vanaf.
Misschien bij deze wat nieuwe wind...

Ben een FZ (racer) aan het bouwen en voor mij de eerste Yamaha na tientallen Kawa's, Honda's en Suzuki's.
Dus wat leuke plaatjes en info van andere projecten zijn welkom!

Grtz ;)
full
 
Laatst bewerkt:
Waar ik mee bezig ben;

- FZR1000 achterbrug/wiel; zit er inmiddels in.
- wielen liggen bij de poedercoater
- FZR1000 87/88 voorkant
- Bakker zitje
- en meer waar ik nog niet helemaal uit ben :)
 
Zie net dat er een gebruiker tussen zit met volgende stats, dat schiet ook niet op :o

Aantal berichten geplaatst: 1
Gemiddeld aantal berichten per dag: 0,00
Tijd besteed op dit forum: 1 minuut

_O-
 
Vriendin heeft net een FZ uit 85 gekocht voor woon/werk verkeer.
Ding is wie neu, maar wat is nu een goed merk/maat banden?(standaard velgen)
Blok loopt mooi,maar stuurgedrag is minder doordat de bandjes al versleten zijn.
 
Vriendin heeft net een FZ uit 85 gekocht voor woon/werk verkeer.
Ding is wie neu, maar wat is nu een goed merk/maat banden?(standaard velgen)
Blok loopt mooi,maar stuurgedrag is minder doordat de bandjes al versleten zijn.


Hoi,

Ik heb een vrijwel nieuw setje Michelins liggen wat vanaf mijn FZ project komt. Mogen voor weinig weg. Zitten nog wel om de wielen...zie foto boven, de rood/witte.

Interesse?

Grtz
 
Laatst bewerkt:
Welke Michelins zijn het? Macadam is helemaal niks. Veel te hard. Daardoor de weinig grip.
De nieuwe Pilot Active nog geen ervaringen mee.

Zeker goed is de Bridgestone BT45

Op het FZ-forum kun je eventueel naar meer reacties vragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan