Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Daar is iedereen het wel mee eens. De conclusie uit bovenstaande berichten is dan dat 'waardevaster' dan eigenlijk meer iets betekent als 'minder geld kostend' :+
 
Motor als geld belegging ? Ik zou t niet doen. Duurt veel te lang. Een vriend van mij heeft een leuke verzameling. Desmoseidieci. Panigale super leggera 999R ! De enige die nu wat in waarde is gestegen is de 999R Hij heeft ze gelukkig niet als belegging. Maar rijdt met die fietsen. Als t goed is , ga ik deze zomer ervaren wat rijden op een desmoseidieci is 😀
 
Ik sta toch wel aardig in de plus hoor, het meeste toch wel gekocht op het diepte punt van de markt maar het spul in goede conditie houden is niet gratis en er op rijden gaat ook steeds meer met dichtgeknepen billen. Daarom ook het 748R Testa project, gewoon een leuke niet origineel project om gewoon lekker op te rijden.

Moet wel zeggen dat het www dagelijks aan staat om toch nog wat aan te schaffen wat een tikkeltje nieuwer is en de Pani is naast de 916 toch ook wel een jongensdroom die ik als inmiddels 45 jongetje 🤣 wel kan betalen:+ Een 899/959 is voor mij meeeeer dan voldoende, als iemand iets interessants weer....
 
@Pilz gefeliciteerd ermee! Super gaaf, way too much power maar super gaaf 😍

Een standaard 748 zou ik me niet zo druk over maken, gewoon afscheid nemen als je het geld moet gebruiken voor de Pani. Onderdelen genoeg om desnoods zo’n ding niet origineel op te bouwen mocht je het gevoel missen. Er zijn er duizenden van gemaakt, onbetaalbaar worden ze echt niet. Heb al een jaar een blok en frame te koop, komt helemaal niemand voor. Hopelijk rijdt iemand aankomend seizoen z’n blok kapot, anders kom ik nooit van dat oude ijzer af🤪
 
Ik sta toch wel aardig in de plus hoor, het meeste toch wel gekocht op het diepte punt van de markt maar het spul in goede conditie houden is niet gratis en er op rijden gaat ook steeds meer met dichtgeknepen billen. Daarom ook het 748R Testa project, gewoon een leuke niet origineel project om gewoon lekker op te rijden.

Moet wel zeggen dat het www dagelijks aan staat om toch nog wat aan te schaffen wat een tikkeltje nieuwer is en de Pani is naast de 916 toch ook wel een jongensdroom die ik als inmiddels 45 jongetje 🤣 wel kan betalen:+ Een 899/959 is voor mij meeeeer dan voldoende, als iemand iets interessants weer....
ik weet nog een 959, stuur je wel pb
 
@Pilz gefeliciteerd ermee! Super gaaf, way too much power maar super gaaf 😍

Een standaard 748 zou ik me niet zo druk over maken, gewoon afscheid nemen als je het geld moet gebruiken voor de Pani. Onderdelen genoeg om desnoods zo’n ding niet origineel op te bouwen mocht je het gevoel missen. Er zijn er duizenden van gemaakt, onbetaalbaar worden ze echt niet. Heb al een jaar een blok en frame te koop, komt helemaal niemand voor. Hopelijk rijdt iemand aankomend seizoen z’n blok kapot, anders kom ik nooit van dat oude ijzer af🤪
Thanks. Idd veel te veel power. Zit op dit moment nog een FM projects uitlaat onder (+10pk) en allerlei gewichtsbesparingen waarmee hij op 183kg nat zit _O-

Helaas moet er voor de import keuring wel e.e.a. af/teruggebouwd worden.

Wel gek dat er niemand voor dat blok is geweest. Ik lees/hoor veel verhalen over kapotte big-end lagers bij de 748 blokken en dat blok vervangen dan de goedkoopste oplossing is. Maar blijkbaar valt dat dan ook mee :)
 
Wel gek dat er niemand voor dat blok is geweest. Ik lees/hoor veel verhalen over kapotte big-end lagers bij de 748 blokken en dat blok vervangen dan de goedkoopste oplossing is. Maar blijkbaar valt dat dan ook mee :)

Heeft @MadUwe een 748 blok liggen? Want men is snel geneigd er dan een 916 blok in te hangen.
 
True..maar een ducati van bepaalde series is waardevaster dan menig jap.
Een drol gaan ze niet kosten..
In principe welja. Maar deze.......rc 30..
517CAB9A-4A7D-4C6E-9724-A8B01F8B6246.png
 
De 748R van het eerste type in 2000 heeft een aantal kleine verschillen.
Zoals de vering voor en achter van showa andere Kuip en het type plaatje op het balhoofd was eerst gelijmd en bij de latere type is dit geklonken om dat ze nog wel een los gingen zitten.
 
De 748R van het eerste type in 2000 heeft een aantal kleine verschillen.
Zoals de vering voor en achter van showa andere Kuip en het type plaatje op het balhoofd was eerst gelijmd en bij de latere type is dit geklonken om dat ze nog wel een los gingen zitten.

waar is dit precies een reactie op? 🤭
 
Als iemand trouwens nog een revisiesetje zoekt voor z'n showa schokbreker... ik heb nog een nieuw setje liggen. De 1e leek niet te komen, toen een 2e besteld en geleverd en uiteraard kwam de 1e alsnog. Dus vandaar dat ik er 1 over heb. Kostte mij iets van €40 incl verzenden, so make me an offer I can't refuse :)
 

Bijlagen

  • 20210309_161140.jpg
    20210309_161140.jpg
    144,4 KB · Weergaven: 2
  • 20210309_161148.jpg
    20210309_161148.jpg
    72,5 KB · Weergaven: 4
Mooi apparaat,
maar man, man, maak nou even de koplamp schoon aan de binnenkant. Zijn zo veel 748/916/996/998 met van die doffe glazen, kijkt hij zo wazig uit z'n ogen :X

het eerste wat ik bij mijn motor heb gedaan, binnenkant koplamp schoongemaakt. Ergerlijk.
 
Nou die in het voorbeeld hierboven is allesbehalve origineel en die doet toch bijna 50.000 Euries.
Ik kan zo tussen de 15 a 20 Jappen oplepelen die flink geld opleveren o.a. bijna alle 2takten.
 
We hebben allemaal zo onze verlanglijstjes....
Denk komende tijd een van deze te kopen:

Titanium beschermer (zoals de koppelingsbeschermer)
A12C1000-700B-450D-A5F3-3E2EFAA3E5FC.jpeg


Drukplaat EVR
F9936C63-E15B-4E62-B2F9-7F5C88876271.jpeg
 
Nou die in het voorbeeld hierboven is allesbehalve origineel en die doet toch bijna 50.000 Euries.
Ik kan zo tussen de 15 a 20 Jappen oplepelen die flink geld opleveren o.a. bijna alle 2takten.


Je kan het vragen....krijgen is punt 2 bas.
Ik heb sinds kort andere dingen welke ik spaar....en daar gaan prijzen helemaal nergens meer over. En sommige vragen...maar vangen niks. Onder het mom van...is het waard. Tis net wat de gek ervoor geeft.
 
Dat klopt, sommige vragen maar wat....
Staat nu een bergje onderdelen te koop voor bijna 9000 Euro
Alleen die Mecum RG500 is dus verkocht voor dat bedrag, tel daar de veilingkosten nog bij op en hij zit dik boven de 50000 Euro.
 
Laatst bewerkt:
Bij de koppeling heb ik besteld.
Die ander is niet mijn ding...

Wel zijn mn titanium moeren voor mn stealth kettingwiel, corsa 2 banden, accu en rvs boutjes al gearriveerd :).
Van het weekend maar wat sleutelen in de huiskamer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan