Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Ik heb eentje voor een 16M en wil wel ruilen. Vreemd genoeg kan ik je geen privé bericht sturen
Nou dat zou mijn volgende bericht worden haha, ik ga een privé bericht proberen te sturen. Dit is degene die ik heb liggen.
C6AC3401-4EB9-45E9-9B60-B42007823D94.jpeg
 
Heren,

sinds vervangen drukplaat en/of aanpassen telleraandrijving voorwiel (ik miste een ring tbv aandrijving) heb ik een enorme trilling (zelf hoorbaar) die een soort van vanaf midden motor naar voorwiel gaat. Het lijkt alleen voelbaar bij vlot optrekken eerste versnelling/wegrijden dus. Wat zit niet goed of kan het los staan van mijn sleutelwerk?
Dit is wel een beetje gokwerk met deze omschrijving😉, Ik zou eerst de originele drukplaat terugbouwen, dat is zo gebeurd en dan kan je die uitsluiten. Zit je vooras goed gemonteerd. Kettingspanning in orde. Wat ik ook wel eens doe, de motor uit zetten onder rijden. Dan kan je goed luisteren of er wat aanloopt. Bij mij was het een keer mijn kettingbeschermer wat tegen de ketting aan liep.
 
Zeker geen SP, lijkt mij een "gewone" biposto met wat carbondelen. Een SP herken je uiterlijk gezien makkelijk aan een monoposto zit met wit nummervlak, alu subframe, oliekoeler en de fullfloaters. En waar ze nog het meest onderscheidend zijn tov deze 748 is de kleur... Een SP is namelijk altijd geel! De combinatie SP en Biposto is dus af fabriek nooit zo geleverd geweest. Misschien zit hier een SP blok in een 748 Biposto gebouwd, dat ze dat bedoelen? Even bellen met Jacco van AMC.
Ik heb hem een bericht gestuurd voor meer informatie. Ben benieuwd want het lijkt me wel een nette/mooie fiets. Een beetje kloppend verhaal er bij is echter wel een must.
 
Beter én goedkoper dan origineel en compatible met de plastic koppelingen als je alleen de kapotte wilt vervangen.
 
Ja en nee. Hangt af van wat voor slang je hebt. Ik had een rubberen slang, daar past de 3/8" variant op, maar er schijnen ook kunsttof leidingen te zijn waar die niet op passen en daar zijn de 8mm koppelingen voor.

Het staat geloof ik niet helemaal goed un de omschrijving, maar de 3/8" is de 2W38 variant
 
Hebben jullie een adresje voor originele snelsluiters? Ben er eentje verloren😊
 
Als je de kapotte koppeling trouwens al hebt verwijderd kun je die opmeten. De buitendiameter bij mij was geloof ik 10,3mm
 
Heren,

sinds vervangen drukplaat en/of aanpassen telleraandrijving voorwiel (ik miste een ring tbv aandrijving) heb ik een enorme trilling (zelf hoorbaar) die een soort van vanaf midden motor naar voorwiel gaat. Het lijkt alleen voelbaar bij vlot optrekken eerste versnelling/wegrijden dus. Wat zit niet goed of kan het los staan van mijn sleutelwerk?
Ben je er al achter wat probleem is met je Duc? @-Tinne-?

Staat los van je drukplaat en telleraandrijving, maar soms wil de moer van je dynamo wel eens loslopen van de krukas. Dit geeft ook behoorlijke trilling.
 
Ben je er al achter wat probleem is met je Duc? @-Tinne-?

Staat los van je drukplaat en telleraandrijving, maar soms wil de moer van je dynamo wel eens loslopen van de krukas. Dit geeft ook behoorlijke trilling.

morgen drukplaat controleren, ik had het volgens mij niet met nog die EVR.

loslopende moer dynamo/ontsteking ken ik, maar zou dat niet constant moeten zijn dan? Die blijft tenslotte draaien (ook bij stationair), en ik heb het euvel tevens extra genoemd bij garage, hij wist ervan en heeft niet enkel zo de moer erop gezet.

als ik het morgen niet zelf verhelp dan woensdag naar de garage.
 
morgen drukplaat controleren, ik had het volgens mij niet met nog die EVR.

loslopende moer dynamo/ontsteking ken ik, maar zou dat niet constant moeten zijn dan? Die blijft tenslotte draaien (ook bij stationair), en ik heb het euvel tevens extra genoemd bij garage, hij wist ervan en heeft niet enkel zo de moer erop gezet.

als ik het morgen niet zelf verhelp dan woensdag naar de garage.
Heb je idd een punt!! Losgelopen moer hoor je constant. Ben erg benieuwd waar je probleem dan wel ligt. Hopelijk niet iets ernstigs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan