Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote 900RR Fireblade topic DEEL 108

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joep

Uilskuiken !
22 jun 2008
13.190
8.025
Druten
Welkom alweer in deel 108!



900RR-topic 108




Waar het in 1992 allemaal mee begon, de introductie

Motormeuk - Filmpje: Fireblade introductiefilmpje 1992

Het interview met de vader des FireBlades

Tadao Baba - Father of the Fireblade



2012
Zondag 9 september BBQ-meeting @ Soesbabe
Foto's:
BBQ meeting

2011
Zaterdag 6 augustus BBQ-meeting @ Soesbabe

Zondag 16 januari lasergame Rotterdam
Foto's
Lasergamen

2010
Zondag 11 april 2010 Pannenkoeken meeting te Bennekom
Filmpjes
PLUS0006.AVI
PLUS0007.AVI
PLUS0008.AVI
PLUS0009.AVI
Foto's
http://www.mijnalbum.nl/Album-GHALYM7B

2009
Februari 2009 Meeting @ Nijverdal bij PedRRo
Maart 2009 Wheelie lessen van Da Liks!!!
Juni 2009, BBQ bij Nitrogen!!!
Augustus 2009 Pannenkoekenmeeting
Zondag 18 oktober 2009 Snert-RRit Zuid-Holland/Zeeland
12 december 2009 Bowlingmeeting @ Scheveningen
Foto's:
Bowlen 12 dec 2009 MF

2008
BBQ meeting 2 augustus @ blademaster place
BBQ meeting september @ Nitrogen's place
https://www.motor-forum.nl/media/665835/full
https://www.motor-forum.nl/media/665836/full
https://www.motor-forum.nl/media/665837/full

2007
Honda CBR 900RR Posbank meeting 7 juli 2007
2e M&G CBR900RR Fireblade topic 2007


Burn baby burn
]



Historie van voorgaande delen van het CBR 900RR FireBlade Topic:
1A 1B 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 104 105 106 107



hoe te maken navigatie steun voor balhoofd.
Hoe te maken navigatiesteun voor balhoofd

Inkorten demper, how to.
Demper inkorten, how to topic




grote online shop overzicht.
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/325612//

2de hands onderdelen

Service Manuals

Kleurcodes van alle Fireblades
Honda Fireblade - Alle Fireblade Modelle von 1992 bis heute auf einen Blick

Complete Fireblade stickersets
http://motofocus.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=23_30_121_147&products_id=323

Ebay-link voor stickersets

AUFKLEBER-SET HONDA CBR 900 RR (1993) ALLE FARBEN | eBay

Airfiltercleaning How to Clean a K&N Air Filter - K&N Filters Cleaning Instructions



Waarop te letten bij het aanschaffen van een ECHTE motor
Let ff op ratels/tikken in het blok.
1: Bijvoorbeeld de NAKS (nokkenaskettingspanner), kan een euveltje zijn van Honda. Deze hoor je als je de motor in zijn neutraal hebt staan, dan licht gas geven en weer loslaten. Als ie dan weer stationair loopt, dan hoor je een ratelt. Vaak als je deze hoort moet ie vervangen worden, is opzich geen grote kostenpost.
Maar het kan ook dat dan ook de ketting zelf vervangen moet worden omdat de ketting dan zo uitgerekt is dat de spanner daardoor zijn werk niet goed kan doen.
2: Andere ratel is het koppelingshuis, als de vorige eigenaar fanatieke wheeliër geweest is op de koppeling, dan kan het koppelingshuis ingeslagen zijn waardoor de platen ''teveel'' ruimte hebben waardoor ze harder gaan ratelen. Je hoort ze normaal wel iets te horen, het zijn immers beweegbare delen. Maar dit hoor je goed als vanuit het niets je het gas vol open gooit, dus veel vraagt van de motor in zijn (voornamelijk) 2e en 3e versnelling tot aan ongeveer 4000 toeren.
3: Let op beschadigde/ingeslagen stuurnokken (puntjes op het balhoofd en t-stuk die ervoor zorgen dat je stuur niet doorslaat tegen de tank. Als dit het geval is, kan het ertoe leiden dat er valpartijen plaats hebben gevonden (door te laat remmen of insturen). Je kan dan ook putjes zien in de zijkant van het frame. Het frame zou dan krom kunnen zijn.
4: Tevens kan de veer een zwak punt zijn, deze kunnen na verloop van jaren dienst doen nogal eens sponzig aanvoelen (niet goed veren).
5: Verder even letten op het standaard onderhoud: De balhoofdlagers, de vorkpoten checken op zwetende keerringen. Kijken of de ketting en tandwielen en de banden (profiel of bij lang stilstaan haarscheurtjes) goed zijn. Ook de remmerij even checken of deze niet sponzig aanvoelt.
6: Even naar de onderhoudshistorie vragen. Hoe vaak de motor een beurt heeft gekregen en/of hoe lang dat geleden is. Of er nog wat onderhoud aan zit te komen, niet onbelangrijk.
Over het algemeen zijn blade-blokken betrouwbare blokken en rijden ze super!



Ratels die voor kunnen komen in een motorblok, ter herkenning van de ratels:

Dit is het ratelen van een blok met een versleten NAKS:

http://www.youtube.com/watch?v=Xt8Sg4K3uvI

Je hoort het ratelen krrkrrkrrkrrkrrkrrkrrkrrkrr. Het klinkt echt als een ketting die over metaal getrokken wordt.

Zo klinkt een Fireblade met een kapot krukas lager:

http://www.youtube.com/watch?v=2S7qU2Esr7U

En dit is echt duidelijk een kapot big-end lager:

http://www.youtube.com/watch?v=VNeYED4q8iA



17" voorvelg upgrade voor de Fireblade SC28-SC33

Voor de Fireblade model '94-'97
- Voorvelg laatste type VFR 750 of CBR 600 F3, plug en play (incl remschijven)

Voor de Fireblade model '98-'99
- Voorvelg VFR 800 ('98-'02), remschijfvlakken 3,5mm af laten draaien en 2 wielbussen laten draaien die 2mm breder zijn dan origineel.



1992---2003



Voor info over het racen met een BLADE, kun je hier een kijkje nemen.

Racen op een oude CBR Fireblade (SC28, 33 of 44)




Onderdelen poedercoaten?
MRB Badhoevedorp.
https://www.google.nl/url...g2=JvIfEIrU0iZJ9K47Gwt_3w

En het topic over coaten...
Velgen poedercoaten -> adressen & prijzen




Topicmembers:

Acura-Scott





annanas




ariebakvis




awolf




cbaas




cone84




Da Liks




Denko




Davastatin' Dave




erikje




fayablaze




Francis




fransli




Guvner




HaRdCoRe-WeZ




jaime1




Joep




Kasprr




Melvincent




Mindless




MRT187




MvEssen






Nickel89




nicksol91




Oerblade






Paulusssttt






Rayke22




rick1988




RRKees




simon_says




Sjaakie_70




Soesbabe




srad-rob






Starscreamer




Steppie00




storm88




Syshil




Tall One




Thomas_D




Vuurmesje




Whiteblade



En dan zijn er nog de knuffelallochtonen van dit altijd gezellige topic; (ex)900-rijders óf gewoon mensen die nou eenmaal niet weg te denken zijn uit dit topic

-artifex
-Benno
-Bill
-G. BRASLETTI
-Ghetto Bassie
-KonradW
-Lemmy
-moto_rick
-NightMagic
-Phyllis
-Rogerno1
-She_Devil




De kleine lettertjes:
Wil je met je 900RR in de beginpost? Meld het dan even en max 2 foto's.
Het is dan wel de bedoeling dat je ook met enige regelmaat in dit topic post natuurlijk anders word je verwijderd uit de OP.
Wil je wat veranderd hebben stuur mij dan een PB.
is voor mij ook makkelijker bij te houden.


 
Laatst bewerkt:
  • Onderwerp starter
  • #2
Hieronder zullen de gegevens over de fireblade-meeting bijgehouden worden

Meeting 28 mei 2017 (verdere details volgen):

Tijdstip: 12:00-13:00

- Verzamelen bij de Mac Donalds in IJsselstein (Lorentzlaan 1, 3401 MX IJsselstein)
- Ff bakkie, ouwehoeren etc..
- Ritje daar in de buurt (iemand een route/plaatselijk bekent oid?)
- Ergens een klein hapje eten einde van de middag?


Aanwezig:
1. Kasprr
2. Oerblade
3. Ghetto Bassie
4. Roytjuuh1
5. Melvincent
6. Spree
7. Orbity
8. Francis

Ovb:
1. Paulusssttt
2. Vuurmesje met neef
3. janroelof
4. srad-rob
5. Annanas
 
Laatst bewerkt:
Mbt die 'limited' sc44;
Heeft er een paar jaar geleden een soortgelijke op gestaan maar dan in blauw geel.. precies dezelfde bestickering. Ben ze verder nooit tegen gekomen na zoeken maar vind ze ook totaal niet mooi die seats.
Volgens mij had Corne Klijn (van de radio) ook zo'n soort seat op zn r1 destijds.. soort aerox kap ofzo.
 
Heb net ook een linkje gepost van die gele versie. Weet zelf niet zo gauw wat ik ervan moet vinden, is niet lelijk, maar vind origineel mooier
 
En mbt m'n gedeukte tank; de lak is gebarsten en de deuk heeft een soort gebubbelde vouw over een oppervlak va 20cm gemaakt... dus ik ben bang dat er wel een beetje plamuur aan te pas gaat komen

Net rizoma remprotector geplaatst.. ben weer blij
 
  • Onderwerp starter
  • #7

Ik heb dit jaar gereden met de lucas TRW MCB 703 SRQ

Ik heb ze een paar jaar terug van iemand via motor-forum overgenomen. Eigenlijk was het om een setje achter de hand te hebben en deze heb ik dit jaar gemonteerd om eens te kijken hoe dat dat remt.

Ik moet zeggen dat ze me zeer positief verrast hebben, ze remmen erg goed en blijven dat ook doen als op het circuit flink belast worden.
In de regen doen gesinterde blokken het ook gewoon goed, dus voor op straat zijn deze blokken ook gewoon goed bruikbaar.
Tevens valt de prijs voor deze blokken ook nog eens reuze mee, waardoor ze zeker het proberen waard zijn. (ik wil eigenlijk ook nog eens een keer een echt goede set remblokken kopen om te proberen, maar heb ook niet veel zin om heel veel geld uit te geven voor een set remblokken om er vervolgens achter te komen dat het niet zoveel scheelt )


Wel moet ik erbij zeggen dat over het algemeen het remgevoel met gesinterde blokken wat "bijterig" aan kan voelen tov gewone blokken, maar ik rijd inmiddels al een flinke tijd met gesinterde blokken waardoor ik niet meer precies weet hoe gewone blokken aanvoelen met remmen.
 
Daar zijn we weer!

@Joep: Zullen we een lijstje bijhouden voor die meeting volgend jaar?

@GB: Ik zag foto's van dat nieuwe boothuis voorbij komen ja, ziet er wel mega vet uit!

Waar doen jullie IBT'en? Ik heb net een tweedaagse gehad, nu ergens in januari weer..

Met die remblokken, ik had in mijn oude klauwen een setje SBS HS blokken geplaatst, bevielen me ook erg goed! (iets van 65 euro voor L&R via eBay.de.)



In die nieuwe Brembo klauwen de std meegeleverde blokken, nog niet echt mee gereden dus ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben 10 ingeplande dagen in het jaar, per dag verdeeld in 3 blokken, sporten, schieten en benaderingstechnieken. Dan hebben de instructeurs het liefst nog dat je zelf 5 extra sportbeurten in laat roosteren.

We schoten eerst op de (voor de politie) afgekeurde schietbaan in Ridderkerk, maar nu een jaar of 2 op een afgehuurde particuliere schietbaan in Zwijndrecht. Daar oefenen we ook geregeld de benaderingstechnieken. Omdat ik in het waterteam zit, oefenen we dat ook op de boot (overstappen van de rhib naar ons grote vaartuig en andersom en aanhouden verdachten in kleine ruimten aan boord e.d.).
Reddingszwemmen is ook een onderdeel van de bnt ivm het werk in de haven.
Sporten/aanhoudingstechnieken doen we over het algemeen in Bolnes, maar geloof binnenkort ook weer in Rozenburg.

Woensdag nog een "wedstrijd" schietbeurtje precisievuur om het jaar af te sluiten. Zijn altijd wel goed gevarieerde dagen, ga er graag naartoe.

Bij jullie is dat een stuk minder he, waar ibt-en jullie?
 
Vwb de remblokken, als die van mij aan vervanging toe zijn, ga ik voor de blokken van SBS. Zitten er volgens mij nu ook in en remmen gewoon goed.
 

Zo dat scheelt wel ff een hoop haha! Wij hebben 4 hele dagen in een jaar, daar zitten alle examens etc bij in..

Een lachertje dus.. Wij trainen aan de Veilingweg in Rotterdam, dat grote gebouw langs de A20. Elke dag is weer anders ingedeeld, alleen de standaard dingetjes mbt de examens komen steeds terug. Afgelopen keer twee dagen grof/extreem geweld gehad.

Met de motor hebben wij vanuit de regio verder geen aanvullende IBT, dit is er wel, maar geen capaciteit.

Als je eens aan de noordkant bent hoor ik het wel he
 

Deze heb ik ook aan de voorkant... niks mis mee hoor ook als de schijven goed warm zijn, blijven ze lekker happen.
Achter heb ik nog de originele Nissins (zag ik dit weekend), geen ervaring mee want die gebruik ik niet
 
Thanks voor de tips en helps guys

@TS: mag ik een nieuwe foto in de OP?

 
Meteen maar ff van die 1e pagina af komen, ben me rot aan het scrollen op te telefoon :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.