Het grote Cagiva topic!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onze dempers zijn nog niet binnen. De motorzaak (BM Nieuw Vennep) had wel een e-mail binnen met de prijzen van de importeur Agusta. INOX +/- 500€ excl. en TITANIUM +/- 580€ excl. Ze moeten wel opschieten want de eerste 1000km zitten er bijna op; dan kunnen ze met de eerste beurt gelijk de dempers erop zetten.
Sailor

Heb mijn carbonnen MIVV dempers voor de 650 gekocht bij http://www.carpimoto.com. Binnen 3 werkdagen waren ze binnen. Gaat om de kleine smalle ovalen versie met E-keur en uitneembare db-killer. Waren 599 euro en d'r kwam 25 euro bovenop voor de verzendkosten. Ik dacht dat dat de titaniumversie net zo duur was (inclusief btw). Heb deze dempers (nog) nergens goedkoper gezien.
 
Laatst bewerkt:
Beste bakken die Raptors, maar waar zijn de (grand) Canyon's -O-

Beetje allroad vertegenwoordiging hoor!

:W

tmp5607zw1.jpg
 
waar wordt die dan precies tussen gemonteerd? en wat kost zo'n ding?
fotootje?

full


het gaat om dat onderste blauwe ding. Kost ongeveer 40 euro bij een motorboer.
Je kunt hem bij je motor zien zitten, onder aan de schokbreker (aluminiumkleur0.
Als je er een kortere tussen zet, dan trek je de wielen iets dichter naar elkaar toe, waardoor de achterkant iets hoger komt te staan.

:)
 
heb het even bekeken onder de motor,
voor de raptor heb je twee zulke drie-hoekige plaatjes nodig
zoals dat in die afbeelding van je

Die 2 plaatjes blijven zitten, alleen dat onderste blauwe ding op de foto wordt vervangen. Dit zit tussen die twee driehoekige plaatjes.
 
Heeft iemand ervaring met het ophogen van het originele zadel om zo de afstand tussen de voetsteunen en het zadel te vergroten?
 
Ik heb een raptor 650 waar ik helemaal blij mee ben. Heb alleen 1 probleempje: waar laat ik m'n slot?? Ik heb een grote ketting om 'm goed vast te kunnen leggen, tot nu toe vervoer ik die ketting in een oude rugzak die een beetje op het zadel rust, maar echt veilig is dat niet. Heb vandaag gekeken naar stevigere rugzakken, maar die rusten niet op het zadel en dan is het best een gewicht op je rug. Onder het zadel past ie ook niet. Hoe doen jullie dat?
 
Ik heb een raptor 650 waar ik helemaal blij mee ben. Heb alleen 1 probleempje: waar laat ik m'n slot?? Ik heb een grote ketting om 'm goed vast te kunnen leggen, tot nu toe vervoer ik die ketting in een oude rugzak die een beetje op het zadel rust, maar echt veilig is dat niet. Heb vandaag gekeken naar stevigere rugzakken, maar die rusten niet op het zadel en dan is het best een gewicht op je rug. Onder het zadel past ie ook niet. Hoe doen jullie dat?

meteen stoppen met in je rugzak vervoeren. (je zal maar eens onderuit gaan en op dat ding terecht komen)
:N

volgens mij zijn er wel beugels voor, die je aan je frame bevestigd.

wat vind je van een kleine tanktas? je hebt er met een quicklock systeem die rond je tankdop vast zit.

check www.polo-motorrad.de
 
Als er nog iemand een onderkuipje zoekt voor z'n Raptor, op Ebay kwam ik een goedkope tegen. Klikkerdeklik!
Vind hem persoonlijk niet mooi, maargoed.. smaken verschillen, dus ik denk: ik post het toch even ;)
 
Mede Cagiva rijders. Het onderhoud is al eerder een topic geweest, toen is er ook een schema gepost. Maar klopt het dat ie iedere 6000km naar de garage moet voor een beurt? Iemand die weet wat dat +/- kost per bezoekje?

tx

Sailor :] :]
 
Mede Cagiva rijders. Het onderhoud is al eerder een topic geweest, toen is er ook een schema gepost. Maar klopt het dat ie iedere 6000km naar de garage moet voor een beurt? Iemand die weet wat dat +/- kost per bezoekje?

tx

Sailor :] :]

Om de 6000 een kleine beurt en 6000 verder bij de 12000 weer een grote beurt. Kosten geen idee, probeer zoveel mogelijk zelf te doen :Y

Schema staat in het andere topic ergens. Maar zal het zelfde onderhoud zijn als bij een SV650, ik denk dat er daarvan genoeg werkplaatshandboeken te regelen zijn.

Kan me zomaar voorstellen dat er bij jou nieuwe ook een 1000 km beurt gedaan moet worden, maar geloof dat die al geplanned staat toch, dan worden toch ook je nieuwe dempers er op gezet :?
 
Mede Cagiva rijders. Het onderhoud is al eerder een topic geweest, toen is er ook een schema gepost. Maar klopt het dat ie iedere 6000km naar de garage moet voor een beurt? Iemand die weet wat dat +/- kost per bezoekje?

tx

Sailor :] :]

Ik zou je ook aanraden om het zelf te doen. Dat kan bij MADRacing in Noord Scharwoude: www.madracing.nl
Moet helemaal goed zijn want ze zijn officieel Cagiva service en tuningspunt :}
En uit ervaring zeg ik dat het hele goeie lui zijn :]
 
Mede Cagiva rijders. Het onderhoud is al eerder een topic geweest, toen is er ook een schema gepost. Maar klopt het dat ie iedere 6000km naar de garage moet voor een beurt? Iemand die weet wat dat +/- kost per bezoekje?

tx

Sailor :] :]

Ik heb hier en daar rondgevraagd wat een 12.000km beurt moet kosten. Dan moet je rekenen tussen de €200-250,- (afhankelijk of er onderdelen vervangen moeten worden).
 
Zijn er ook nog cagiva's vertegenwoordigd op de megameeting dit weekend?

zelf ben ik er nog niet helemaal uit of ik kan, dat weet ik vrijdag pas.
 
Zijn er ook nog cagiva's vertegenwoordigd op de megameeting dit weekend?

zelf ben ik er nog niet helemaal uit of ik kan, dat weet ik vrijdag pas.

Ben er wel denk ik, moet alleen wel ff spiegels er op zetten want met 500 motoren om me heen wil ik toch wel ff zien wat er achter me gebeurd O-)
 
Ik heb hier en daar rondgevraagd wat een 12.000km beurt moet kosten. Dan moet je rekenen tussen de €200-250,- (afhankelijk of er onderdelen vervangen moeten worden).


gisteren raptor 1000 opgehaald bij dipi voorheen roadpilot.

Moest 315, euro voor 12000 beurt incl. nieuwe accu betalen.
 
Nog even een onderhoudsvraagje;

Doen jullie onderhoud bij een cagiva dealer?
denk erover om hem ipv in Nieuw Vennep, vlakbij in Hypolitushoef te laten onderhouden, maar die hebben zelf geen Cagiva.

Verder zit de eerste 1000 erop! Dealer geeft aan dat 1000km beurt 100-150€ gaat kosten. Toch best veel voor een beetje olie verversen?

Ach het rijden is heerlijk met dit weer veel de weg op *O*

Sailor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan