Het grote CBR 900RR Fireblade topic deel 109

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb wel een kop voor je en eventueel de rest van een blok. Het is alleen zwart.

Ik hoop dat het niet nodig gaat zijn maar zou je mij evt via persoonlijk berichtje kunnen laten weten wat je er voor wilt hebben? Dan weet ik vast mijn worst-kaas scenario.

Zijn er met dit weer trouwens nog meer blades op de weg? Hier in de buurt zie ik normaal na oktober iig bijna nooit supersports rijden.
 
Ik hoop dat het niet nodig gaat zijn maar zou je mij evt via persoonlijk berichtje kunnen laten weten wat je er voor wilt hebben? Dan weet ik vast mijn worst-kaas scenario.

Zijn er met dit weer trouwens nog meer blades op de weg? Hier in de buurt zie ik normaal na oktober iig bijna nooit supersports rijden.
Brrrrrrrrrrrrr

begin er niet aan
 
Het lijkt ergens aan de voorkant bovenin te zitten. in de buurt van de kop.... dus ben heel bang voor scheur in iets of anders koppakking ofzo...

Met een lekke koppakking krijg je geen olie uit het blok.. ik denk eerder aan een klepdekselpakking oid.. klein klusje gelukkig..

Een koppakking is 'iets' meer werk :X (ivm nokken assen die eraf moeten)
 
De stickers zijn samengesteld door verschillende kleuren lagen, bijvoorbeeld een grijze achtergrond laag, met een zwarte schaduw laag en een witte tekst 'CBR' laag op de voorgrond.
Dat is lekker sufgerukt. Normaal worden die meerdere kleuren stickers idd geprint, op de foto lijkt dat ook zo. Denk je ff een leuk stickersetje te fixen... :/

Edit: Dan nog vraag ik me af hoe de kwaliteit van de goedkopere geprinte stickersets zijn. Bij het geregeld wassen ging, bijvoorbeeld van de sticker op mijn velgrand, de kleur er vanaf.
Vraag me af of het dan verstandig is om je stickers onder de blanke lak te laten spuiten om er zeker van te zijn dat de sticker hun kleur behouden.

En nu we het over stickers hebben, moet moeders de vrouw nog even er aan herinneren dat ze nog een witte (rood hebben we al) gp style velg sticker moet maken voor d'r MT07, kan ik rood en wit combineren en opplakken :)
 
Laatst bewerkt:
Hij staat nu iig bij garage. Ik loop morgen even langs voor status. Garagist vond iig dat er erg veel olie in zat. na lekkage nog iets boven max. dus daar zit wellicht een oorzaak
 
en dat is nadat de hele fiets onder de olie zat.... dus er moet dan serieus te veel ingezeten hebben (ook stom dat ik nog niet de tijd had genomen om ff olie niveau enzo te checken)
 
en dat is nadat de hele fiets onder de olie zat.... dus er moet dan serieus te veel ingezeten hebben (ook stom dat ik nog niet de tijd had genomen om ff olie niveau enzo te checken)


Controleer dan ook of er geen benzine in de olie zit, bij lekkende vlotternaalden kan er benzine in de olie terechtkomen.
 
Zo, de Blade slaapt bij de motorzaak. Is vandaag opgehaald. Morgen kleppen stellen en gelijk maar een nieuwe nokkenasketting erin. Heb een spanner en bougies uit Amerika meegegeven, kunnen die er ook op en in. Benieuwd naar het resultaat.
 
Lekker bezig Har, kan ie er weer ff tegenaan.

Afgelopen weekend de Akra lijn eraf gehaald en de nieuwe besteld. Brommert staat er naakt bij zo...
Heb dezelfde set als deze besteld, maar dan met carbon dempers, over een maandje klaar *D
full


Klinkt wat beschaafder dan de Akra's en zo ziet het er dan gemonteerd uit *D
27xq87c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Controleer dan ook of er geen benzine in de olie zit, bij lekkende vlotternaalden kan er benzine in de olie terechtkomen.

Ik neem aan dat dit bij een injectie niet het geval zal zijn toch? volgens mij is de 2001 iig injectie?

Maar vandaag reactie van de garage. Het zit bij het kleppendeksel. Woensdag ochtend haal ik hem op en sleutel ik verder lekker zelf. Temperatuur is flink gestegen dus dit weekend een lekker sleutel weekendje.

Ik wil dan meteen even wat extra onderhoud meepakken zoals het controleren van de camchain, verse olie, koelvloeistof, etc. Tevens wil ik de kleppen even stellen aangezien je die iets hoort tikken, maar daar komt meteen een vraagje. Kan je ook ergens losse shims krijgen? Ik vind het zo zonde om een hele doos met alle diktes te kopen. Ik zag wel shims op japparts los maar ik ga toch echt niet 6 euro per shim uitgeven. dan zit ik in totaal duurder dan wanneer ik een hele doos koop. En wat horen losse shims normaal te kosten? 6 euro lijkt mij niet helemaal normaal voor 1 mini stalen plaatje. Voorheen enkel kleppen gesteld op auto's en een gpz500s maar die hadden allen boutjes om te stellen.

Edit: en nog een vraagje: hoe essentieel zijn iridium bougies voor een blade? eerder mikte ik er altijd gewoon goedkope normale in en zorgde ik dat ze op tijd vervangen waren, qua power en verbruik was het verschil eigenlijk niet merkbaar.
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat dit bij een injectie niet het geval zal zijn toch? volgens mij is de 2001 iig injectie?

Maar vandaag reactie van de garage. Het zit bij het kleppendeksel. Woensdag ochtend haal ik hem op en sleutel ik verder lekker zelf. Temperatuur is flink gestegen dus dit weekend een lekker sleutel weekendje.

Ik wil dan meteen even wat extra onderhoud meepakken zoals het controleren van de camchain, verse olie, koelvloeistof, etc. Tevens wil ik de kleppen even stellen aangezien je die iets hoort tikken, maar daar komt meteen een vraagje. Kan je ook ergens losse shims krijgen? Ik vind het zo zonde om een hele doos met alle diktes te kopen. Ik zag wel shims op japparts los maar ik ga toch echt niet 6 euro per shim uitgeven. dan zit ik in totaal duurder dan wanneer ik een hele doos koop. En wat horen losse shims normaal te kosten? 6 euro lijkt mij niet helemaal normaal voor 1 mini stalen plaatje. Voorheen enkel kleppen gesteld op auto's en een gpz500s maar die hadden allen boutjes om te stellen.

Edit: en nog een vraagje: hoe essentieel zijn iridium bougies voor een blade? eerder mikte ik er altijd gewoon goedkope normale in en zorgde ik dat ze op tijd vervangen waren, qua power en verbruik was het verschil eigenlijk niet merkbaar.

Dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat je het oude model had.
 
Ik neem aan dat dit bij een injectie niet het geval zal zijn toch? volgens mij is de 2001 iig injectie?

Maar vandaag reactie van de garage. Het zit bij het kleppendeksel. Woensdag ochtend haal ik hem op en sleutel ik verder lekker zelf. Temperatuur is flink gestegen dus dit weekend een lekker sleutel weekendje.

Ik wil dan meteen even wat extra onderhoud meepakken zoals het controleren van de camchain, verse olie, koelvloeistof, etc. Tevens wil ik de kleppen even stellen aangezien je die iets hoort tikken, maar daar komt meteen een vraagje. Kan je ook ergens losse shims krijgen? Ik vind het zo zonde om een hele doos met alle diktes te kopen. Ik zag wel shims op japparts los maar ik ga toch echt niet 6 euro per shim uitgeven. dan zit ik in totaal duurder dan wanneer ik een hele doos koop. En wat horen losse shims normaal te kosten? 6 euro lijkt mij niet helemaal normaal voor 1 mini stalen plaatje. Voorheen enkel kleppen gesteld op auto's en een gpz500s maar die hadden allen boutjes om te stellen.

Edit: en nog een vraagje: hoe essentieel zijn iridium bougies voor een blade? eerder mikte ik er altijd gewoon goedkope normale in en zorgde ik dat ze op tijd vervangen waren, qua power en verbruik was het verschil eigenlijk niet merkbaar.
ik dacht dat je ook een sc28 had, zoniet dan heb ik geen blok voor je

en inderdaad geen sc28, heb je vergist met een andere nieuwe.

350ue4k.jpg
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]
Misstaat niet als kunststuk in de huiskamer Chris. Alleen onhandig als bijzettafeltje. :)

[afbeelding
Vind dit geen mooie kleurstelling. Weet zeker dat het op de jouwe er gelikt uit komt te zien. :}
Ik hoop het wel, heb echt enorm lang naar dempers gezocht voor erbij. Heb uiteindelijk maar voor de volledige lijn incl dempers gekozen ivm het kostenplaatje. Maar had geen idee wat ik mooier zou vinden (titanium of carbon). We gaan het zien :)
Thanks, kijk er wel naar uit om de boel te monteren :)
 
Laatst bewerkt:
Zo brommert ook weer terug. Alles uitbesteed bij Leusinks motoren in Dronten.
Brommert maandag opgehaald van huis en vanmiddag teruggebracht. Keurig met alle vervangen onderdelen.
Had er de NAKS en bougies bijgedaan die ikzelf met korting gekocht had in de you naait me steeds.
Waren 4 uitlaat shims te strak dus vervangen. die kon hij weer gebruiken dus werd er de helft van
de nieuwwaarde in rekening gebracht.
Ben tevreden over de prijs en de service. Hoef zelf geen doos met shims te kopen wat ook weer scheelt, en ook geen gereedschap om nokkenas te lichten of shims uit te lepelen. En ja je kunt besparen op arbeidsloon maar alles bij elkaar vond ik het zeer goede prijs waarbij ikzelf dus niet meer uurtjes kwijt was in een koude garage.

Werd ook nog verteld dat de NAK een halve cm te lang was geworden. Dus zelfs bij goed afstellen was de afstelling nooit exact te krijgen. Nokkenas zag er ook nog goed uit. Normale slijtpatronen zonder beschadigingen, pitting of andere ellende. En dat voor een fiets die er ca 120 K op heeft zitten met toch wel veel circuitkilometers.
Wat een beetje normaal onderhoud allemaal vermag zeg. :t *D :t *O*
 
Werd ook nog verteld dat de NAK een halve cm te lang was geworden. Dus zelfs bij goed afstellen was de afstelling nooit exact te krijgen. Nokkenas zag er ook nog goed uit. Normale slijtpatronen zonder beschadigingen, pitting of andere ellende. En dat voor een fiets die er ca 120 K op heeft zitten met toch wel veel circuitkilometers.
Wat een beetje normaal onderhoud allemaal vermag zeg. :t *D :t *O*


maar heb je nu een nieuwe ketting in laten doen? want dan moest er wel het een en ander gedaan worden volgens mij 8-)
 
maar heb je nu een nieuwe ketting in laten doen? want dan moest er wel het een en ander gedaan worden volgens mij 8-)
Klopt, zit een nieuwe ketting in. Na dik 100k kilometers was dat ook wel nodig. Zat een rek in van een halve cm dus goed afstellen was niet meer mogelijk. En aangezien die ketting gedeeld moet worden en daarna geklonken laat ik het liever doen dan zelf doen.

Motortje loopt weer heerlijk rustig. Niet de standaard herrie. Klinkt als nieuw zo stil.
Heb trouwens ook de klep uit het luchtfilterhuis laten verwijderen. Heb je minder weerstand in de luchtstroom en mogelijk zelfs meer lucht. Het bekende euvel van de Blades is lucht tekort.
Heb nog niet gereden maar blok lijkt wat beter op te pakken. Klinkt goed allemaal.
 
Nou ik wou vanavond vol trots Mn te dure knipperlichten laten zien aan Mn maatje... doet de motor helemaal niks. Blijkt de zekering van de startmotor door te zijn. En als je het knipperlicht aanzet brand hij net zo vrolijk weer door....

Morgen maar weer afleveren bij de motorzaak.. ;(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan