Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

het grote ducati 916, 996, 998 -topic

wat is nu de beste (straatgebruik)?

  • 916

    Stemmen: 19 26,4%
  • 996

    Stemmen: 18 25,0%
  • 998

    Stemmen: 35 48,6%

  • Totaal aantal stemmers
    72
Status
Niet open voor verdere reacties.

Rizkit

MF'er
19 okt 2003
192
0
Beersel
ik lees steeds meer en meer "het grote...topic" daarom het 916,996,998 topic.

Dit omwille van ooit een aankoop van een 916, 996, 998. maar weet niet welke. wat zijnde verschillen ( motorisch, rijhoogte , details, alles )


MAAR vooral ik wil hier vooral prachtige foto's zien , uitleg en discusies.
 

916 en 998 (999 blok is idem) zit megaveel verschil in, ik had op mijn 916 110pk en op mijn 999 126pk op het achterwiel

foto's kun je vinden op mijn homepage
 
  • Onderwerp starter
  • #8
916 en 998 (999 blok is idem) zit megaveel verschil in, ik had op mijn 916 110pk en op mijn 999 126pk op het achterwiel

zijn de twee motorblokken even soepel ? en hoe zit het met de 996 ?
van rijgedrag , remmen ? gewicht ?
 
zijn de twee motorblokken even soepel ? en hoe zit het met de 996 ?
van rijgedrag , remmen ? gewicht ?

het 998 (999) blok is veel soepeler, wat ook blijkt uit de vermogensgrafiek die ik heb

de 998 (999) pakt veel eerder op en heeft geen vermogenskromme maar bijna een rechte lijn
 
zijn de twee motorblokken even soepel ? en hoe zit het met de 996 ?
van rijgedrag , remmen ? gewicht ?


Het rijgedrag kan ik je 1 ding over zeggen.
Er is bijna geeneen supersport die kan tippen aan het
stuurgedrag van een Ducati 916/998.
De vering en remmen en geometrie zijn zo doorontwikkeld,
is gewoon perfect
 
Het rijgedrag kan ik je 1 ding over zeggen.
Er is bijna geeneen supersport die kan tippen aan het
stuurgedrag van een Ducati 916/998.
De vering en remmen en geometrie zijn zo doorontwikkeld,
is gewoon perfect

ik kan je uit eigen ervaren zeggen dat die 999 NOG beter stuurt
 
Ik zal het hier ook maar vragen..

wat is nu de beste keuze voor op de weg? De 748 of 916?

En waarom de 748 of waarom de 916? (bruikbaar vermogen, slijtage enz.)
 
Ik zal het hier ook maar vragen..

wat is nu de beste keuze voor op de weg? De 748 of 916?

En waarom de 748 of waarom de 916? (bruikbaar vermogen, slijtage enz.)

Die 748 was een stuk goedkoper Daarbij koop ik liever een "huiskamer 748" dan een 916 met veel km's...
De 748 is wel duidelijk trager dan mijn '00 R6.

Ik zie dat jij van een SV650 komt, heb ik op gereden en kwa vermogen ga je er natuurlijk al flink vooruit met de 748. De SV650 voelt als een gladde 4 cilinder in vergelijking met de Duc.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.