Het grote E0 benzine / E5 benzine / E10 benzine topic !

Dit keer met 5ml water en verse pure benzine van boven uit de tank. Toch weer zo'n troebel laagje, wel iets minder dan die met olie
20221121_114708.jpg
20221121_122728.jpg
. Temperatuur te laag misschien of toch een klein beetje ethanol?
 
Apart... Ik heb die test ook wel eens gedaan en ik zag een hele duidelijke scheiding benzine & water. De benzine die ik meestal tank is ietwat groen/geel van kleur, dus dan is het verschil makkelijk te zien. Bij jou lijkt het alsof er geen enkel kleurverschil is, waardoor je de 2 lagen niet eens zou kunnen onderscheiden als dat dunne laagje er niet tussen zat.

Ik weet echt niet wat dat laagje is 8)7
 
Rij nu sinds 2017 woon/werk op deze cb500 en heb meerdere keren getest met verschil tussen E5 en E10, onder verschillende omstandigheden. Op een tank E10 haal ik gemiddeld circa 30 km meer voordat ik op reserve over moet en dat is gunstig gelet op de km vergoeding. Ook merk ik helemaal geen verschil hoe de motor draait op de verschillende soorten brandstoffen en heb ook geen last van een oplossende motor, slangen oid. Zal ook wel schelen dat de cb500 max 4 weken aaneengesloten stil staat als ik vakantie heb.
Moet dit bericht rectificeren. Sinds vorige week klinkt mijn uitlaat wat rauwer. De boel even geïnspecteerd en ben tot de ontdekking gekomen dat mijn uitlaat(demper) aan het oplossen is door de E10. Het lijkt mij iig zeer sterk dat de leeftijd van 26 jaar, het hele jaar door gebruik en altijd buiten parkeren hier de schuldige aan is }) .
 
Kijk, dàt zijn de inzichten. Brandstof wordt dus met een winstoogmerk verkocht en om het volk rustig te houden.
Tja, wat zijn zijn de inzichten? Brandstof wordt inderdaad met de hoogst mogelijke woekerwinst verkocht. Meerdere partijen zijn daar bij betrokken waar wij geen (in)zicht op hebben. Een firma Shell bijvoorbeeld, trekt zich daarvoor echt helemaal nergens niks van aan om dat doel te bereiken. Ook daar hebben wij consumenten maar gedeeltelijk zicht op. Zie zomaar willekeurige voorbeelden van alleen de lusten, niet de lasten.



En brandstof wordt niet verkocht om het volk rustig te houden, dat schrijf en bedoel ik ook niet. De toegepaste prijsverlaging wordt gedaan om het volk rustig te houden en het gewenning proces zijn werk te laten doen? Dan verhoog je een tijd daarna, misschien nog zelfs verder, de prijs weer. Wordt veel makkelijker zonder weerklank geaccepteerd? Zo werkt nu blijkbaar eenmaal? De kritiek erop verstompt vanzelf? Een verlaging wordt zelfs nu goedkoop genoemd, kun je zelfs met plaatjes erbij teruglezen. Dan praten ze zelfs over forse daling. Stelt helemaal niks voor en feitelijk worden we met zijn allen er nog steeds enorm onder doorgetrokken met een E10 "milieu" hulpmiddel erbij. Bijbehorende "milieu" E10 praktijk ervaringen inclusief van mezelf in overvloed aanwezig.
Maar het feit blijft: motorrijden is leuk. *O* :]
 
Tja, wat zijn zijn de inzichten? Brandstof wordt inderdaad met de hoogst mogelijke woekerwinst verkocht. Meerdere partijen zijn daar bij betrokken waar wij geen (in)zicht op hebben. Een firma Shell bijvoorbeeld, trekt zich daarvoor echt helemaal nergens niks van aan om dat doel te bereiken. Ook daar hebben wij consumenten maar gedeeltelijk zicht op. Zie zomaar willekeurige voorbeelden van alleen de lusten, niet de lasten.



En brandstof wordt niet verkocht om het volk rustig te houden, dat schrijf en bedoel ik ook niet. De toegepaste prijsverlaging wordt gedaan om het volk rustig te houden en het gewenning proces zijn werk te laten doen? Dan verhoog je een tijd daarna, misschien nog zelfs verder, de prijs weer. Wordt veel makkelijker zonder weerklank geaccepteerd? Zo werkt nu blijkbaar eenmaal? De kritiek erop verstompt vanzelf? Een verlaging wordt zelfs nu goedkoop genoemd, kun je zelfs met plaatjes erbij teruglezen. Dan praten ze zelfs over forse daling. Stelt helemaal niks voor en feitelijk worden we met zijn allen er nog steeds enorm onder doorgetrokken met een E10 "milieu" hulpmiddel erbij. Bijbehorende "milieu" E10 praktijk ervaringen inclusief van mezelf in overvloed aanwezig.
Maar het feit blijft: motorrijden is leuk. *O* :]
Alle producten worden met de hoogst mogelijke winst verkocht en ook nog eens in iedere markt, daar is de petro-industrie niet anders in. Ik ben het wel met jou eens dat oliemaatschappijen over lijken gaan, óók de in ons land altijd zo verafgode Shell.
Ik begrijp dat jij daar het 'systeem' van prijsstijgingen en daling bedoelde, maar hoe wil je dat nu in een 'masterplan' vertalen, waarin dus internationale oliebedrijven, overheden en retailers allemaal samenwerken? In Deutschland fluctueren de prijzen gedurende een dag behoorlijk en is een prijsverschil van ruim 10 cent tussen pomp A en B ook heel gebruikelijk. Ik denk dat de wereldheerschappij-kaart te gemakkelijk getrokken wordt.
 
Wou de motor ff schoonspuiten in de wasbox, ik kwam van de fiets af en goed weer, gelijk foto er van maken,
kleine ronde gemaakt en klaar voor 2022….. ;)
Jammer! (voor jou)
Zaterdag lijkt nog een mooie dag te worden.
Laatste kans voor mijn FZ in de overgangs-MRB.
Daarna gaat ie per 1 dec in de winterslaap.
 
Jammer! (voor jou)
Zaterdag lijkt nog een mooie dag te worden.
Laatste kans voor mijn FZ in de overgangs-MRB.
Daarna gaat ie per 1 dec in de winterslaap.
Helaas zaterdag bezoek dus ben ik onder de pannen…vandaar vandaag rijden.

Per 1 dec de auto in winterslaap…van voor ‘87 en zal binnenkort MRB kwarttarief betalen… |( Slechts een paar jaar MRB vrij vanwege die diesel gedonder.

nouja, 10 per maand MRB dus valt het weer iets mee…..edit toch weer van 2022: 130 naar 2023: 138 euro…. :?
 
Laatst bewerkt:
Moet dit bericht rectificeren. Sinds vorige week klinkt mijn uitlaat wat rauwer. De boel even geïnspecteerd en ben tot de ontdekking gekomen dat mijn uitlaat(demper) aan het oplossen is door de E10. Het lijkt mij iig zeer sterk dat de leeftijd van 26 jaar, het hele jaar door gebruik en altijd buiten parkeren hier de schuldige aan is }) .
Rechtse uitlaat is het effect van E10 tanken :P
20221206_150920.jpg
 
Toch ga ik zometeen 20 van die smerige e10 litertjes tanken voor mijn autootje, a €1,71 het litertje *O*
 
Sinds ik een half jaar terug lpg heb ingebouwd heb ik geen benzine meer getankt.
Daar zit dus e10 in, ik ben benieuwd of ik daar problemen mee krijg.
Ik doe de koude start wel op benzine dus ik weet dat het spul nog brand.
Motorblok is injectie.
Kijk in godsnaam uit!!! Jouw auto kan exploderen, jouw familie tot in generaties achtervolgt worden en al jouw eten smaakt ineens naar poep.
 
Terug
Bovenaan Onderaan