Meneer René
MF veteraan
- 20 mrt 2020
- 5.953
- 3.370
Heel mooiKlopt !
ik durf dat wel aan
trouwens hoe vind je mijn avatar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heel mooiKlopt !
ik durf dat wel aan
trouwens hoe vind je mijn avatar
E5 = 98 in NederlandE5 en E10 zijn wel een drama want ze trekken water aan en bij lange stalling krijg je algengroei in je tank. Naar verluid zou E10 maar 6 maanden goed blijven.
Hoeveel KM's heb je op de klok? De mijne staat ondertussen op 98000 en ik ben wel van plan er 400000 op te zetten.
Hij loopt overigens nog steeds als nieuw
Klopt, maar E5 is langer houdbaar dan E10. Dus tank ik 98.E5 = 98 in Nederland
Scheelt tien cent per liter. Met de gemiddelde tankbeurt van een motor 2,50 dus. En dan rijdt deze ook nog eens zuiniger. Ook met mijn motor uit ‘18 scheelt het gezeur, zeker in de winter, wanneer de benzine toch wat langer staatDat klopt maar die premium benzine is niet zelden minstens 20ct/l duurder en dan ben je met zo'n flesje zeker 2x voordeliger uit.
Is het nog niet teruggegroeid?Ik ben kaal en nu jij weer
Ja het zit nu op mijn rug enzoIs het nog niet teruggegroeid?
superNog niet in je neus en oren??
Niet zo preuts.Nog niet in je neus en oren??
Goed nieuws!!! Zie: NOOIT meer E10Gewoon E10 tanken
Goed nieuws!!! Zie: NOOIT meer E10
Het grootste probleem waar motorrijders mee kampen is, dat E10 zo snel veroudert. Dat is geen nieuw probleem, want de oude Euro 95 - E5 bevatte ook al tot 5% bioethanol. Na een dag of 60 kon je al problemen met vervuiling van carburateurs en injectoren krijgen, met E10 gaat dat nog sneller. Er is dus geen probleem als je dagelijks rijdt.
Hé héZo, kunnen we de discussie tenminste weer van voor af aan beginnen.
Was t er dan maar geweest op je 6e ,dan had je ons kunnen waarschuwenik heb sinds mijn 6de jaar nooit langer dan een week geen motor gereden, ik zou dus probleemloos e10 kunnen tanken. Eye-opener.
Toen was de benzine vuurrood en rook naar benzine. Ging zo de Honda XR75 in. Later in de Honda 125 Elsinore enz,..het hield nooit op.Was t er dan maar geweest op je 6e ,dan had je ons kunnen waarschuwen
Dat viel mij inderdaad ook al op. In de huidige remperaturen rijdt mijn sv beter op e5 dan op BP e0 waarbij wat meer icing optreedt. Dit jaar nog niet met Shell e0 getest, maar daarmee ging het vorig jaar wel goed. De Shell pomp ligt echter niet op de route. Ik accepteer de zeer milde bevriezing. Het verbruik wordt er wel wat hoger door. 50 ml tweetaktolie in een tankvulling ga ik ook nog proberen. Dat werkte vorig jaar ook goed.Zo, kunnen we de discussie tenminste weer van voor af aan beginnen.
Beter dan de rotzooi die we er nu in gooien ,ook goedkoperToen was de benzine vuurrood en rook naar benzine. Ging zo de Honda XR75 in. Later in de Honda 125 Elsinore enz,..het hield nooit op.
Is er geen verwarmingssetje voor je carbs? Had ik op mijn Bandit 1200 ook.Dat viel mij inderdaad ook al op. In de huidige remperaturen rijdt mijn sv beter op e5 dan op BP e0 waarbij wat meer icing optreedt. Dit jaar nog niet met Shell e0 getest, maar daarmee ging het vorig jaar wel goed. De Shell pomp ligt echter niet op de route. Ik accepteer de zeer milde bevriezing. Het verbruik wordt er wel wat hoger door. 50 ml tweetaktolie in een tankvulling ga ik ook nog proberen. Dat werkte vorig jaar ook goed.
Je weet het, hoe slechter de kwaliteit, des te duurderer het word.Beter dan de rotzooi die we er nu in gooien ,ook goedkoper