Ja klopt, ik heb zo’n verloopsnoer en samen met de Quick Charger kan ik dan 2,3 kW laden.Volgens mij zit er bij mijn Zero DS uit 2013 al zo'n stekker. Laadt nog steeds 1,3 kW, maar kan wel aan de laadpaal.
Nog nooit geprobeerd. Dat soort ritjes maak ik op de benzines.
Dat is geen CCS, want CCS is alleen voor DC snelladen. Op jouw Zero zit denk ik nog een Type1 AC laadaansluiting, de oude AC standaard. Op de nieuwere modellen zit Type2, wat gangbaar is voor alle auto's en openbare laadpalen.Volgens mij zit er bij mijn Zero DS uit 2013 al zo'n stekker. Laadt nog steeds 1,3 kW, maar kan wel aan de laadpaal.
Nog nooit geprobeerd. Dat soort ritjes maak ik op de benzines.
Zover ik weet alleen Energica's en Livewire. Met 12kW AC laden met de huidige Zero's ben je overigens snel genoeg weer onderweg hoor. Ik rij regelmatig bijna 300km per dag met de SR/S met in totaal een uurtje bijladen.Vraagje.
Heb ik wellicht iets gemist, zijn er behalve Energica nog andere elektrische motoren of motorscooters geschikt voor CCS ?
Ik heb de Zero al 8 jaar, voornamelijk gebruikt voor woon-werk en middagtochten, ik zie het er anders nog van komen dat ik noodgedwongen terug moet naar benzine omdat ik nu ook langere tochten wil maken.
Ik zit hier dus ook mee, ik zou graag even een kwartiertje stoppen bij CCS. dan kan je zelfs met een relatief kleine accu al heel veel bijladen.Ja klopt, ik heb zo’n verloopsnoer en samen met de Quick Charger kan ik dan 2,3 kW laden.
Voor een korte stop en terug naar huis is dat natuurlijk veel te langzaam.
Sorry, wat ik bedoel is redelijk snel laden. Dat je zeg maar in een uur weer op pad kunt, dat vind ik snel genoeg.
Voor woon-werk is dit prima maar daar ben ik mee gestopt en nu betrap ik me erop dat ik graag weer eens een langere tocht wil maken; via de snelweg heen, mooie tocht rijden en via de snelweg terug. En als ik dan toch bezig ben, de motor moet ook beter rijden op slecht wegdek.
Experia is mooi, ik weet het maar zoveel wil ik er niet meer aan uitgeven zeker omdat ik nu niet zo veel meer rijd.
Ja, imo zou je minstens 20kWh moeten hebben. Ik doe iets van 70Wh/km, dus 15kWh heb je in 200km leeg, dat is met rustig rijden. Dus als je echt stevig gaat jagen sta je nog veel eerder zonder...9.4kWh trek ik in een half uurtje naar t werk driekwart leeg. Wel incl 5km snelweg waar ik dan 112 rij (harder houdt hij niet vol).
Natuurlijk is een behoorlijke batterijcapaciteit mooi, het is vooral comfortabel. Je hoeft minder plannen, je bent vrijer in je routes etc.Ja, imo zou je minstens 20kWh moeten hebben. Ik doe iets van 70Wh/km, dus 15kWh heb je in 200km leeg, dat is met rustig rijden. Dus als je echt stevig gaat jagen sta je nog veel eerder zonder...
Accu's accu's accu's, dat is waar ontwikkeling in moet gaan zitten voor elektrische motoren.
Hetzelfde met auto's overigens, kleine EV's hebben beperkte range omdat je niet zo'n grote (lange) bodem hebt voor cellen
Hangt sterk af van de weg. Mijn woon-werk-traject doe ik 7 keer met 1 batterijlading. Dat is 7 x 36km= ±250 km met 12 kwh netto (=Zero DS 2022). Dat is wel een weg vol flitspalen, trajectcontroles, snelheidsremmers, ....9.4kWh trek ik in een half uurtje naar t werk driekwart leeg. Wel incl 5km snelweg waar ik dan 112 rij (harder houdt hij niet vol).
Natuurlijk is een behoorlijke batterijcapaciteit mooi, het is vooral comfortabel. Je hoeft minder plannen, je bent vrijer in je routes etc.
Zelf vind ik nu het laden eigenlijk belangrijker; ik heb capaciteit genoeg om een heel eind te rijden, het zadel is de beperkende factor. Maar dan ben ik een eind van huis en wil ook nog een keer terug dezelfde dag. Als ie nou gewoon kon snelladen net als de auto dan was ie veel breder inzetbaar. Dan kon ik er gewoon lange trips mee maken.
Begrijp me niet verkeerd, ik mopper niet. Ik wist dit toen ik hem kocht maar na zoveel tijd wil je hem anders gebruiken en dan komt de beperking boven.
Klopt inderdaad, dat viel mij ook opEigenlijk wel grappig om te zien hoe bij EV's het verbruik van een auto en een motor héél erg veel verschillen terwijl dat bij ICE voertuigen vele minder het geval is.
Mijn motoren, uitgezonderd de NX250, verbruiken allemaal ongeveer 1:13 - 1:18.
Mijn 24 jaar oude Volvo S40 1.8 verbruikt iets van 1:13,5.
Niet zo'n groot verschil tussen motor en auto dus.
Erwin schrijft dat zijn EV motor iets van 10 km / kWh doet.
Mijn e-tron doet 4 km / kWh en verbruikt dus 2.5 keer zo veel ...
Zeker, ik wil ook snelladen. Dat is juist heel erg belangrijk. Zo niet het belangrijkste.Natuurlijk is een behoorlijke batterijcapaciteit mooi, het is vooral comfortabel. Je hoeft minder plannen, je bent vrijer in je routes etc.
Zelf vind ik nu het laden eigenlijk belangrijker; ik heb capaciteit genoeg om een heel eind te rijden, het zadel is de beperkende factor. Maar dan ben ik een eind van huis en wil ook nog een keer terug dezelfde dag. Als ie nou gewoon kon snelladen net als de auto dan was ie veel breder inzetbaar. Dan kon ik er gewoon lange trips mee maken.
Begrijp me niet verkeerd, ik mopper niet. Ik wist dit toen ik hem kocht maar na zoveel tijd wil je hem anders gebruiken en dan komt de beperking boven.
Neen broeder, ik bedoel dat ik met beiden 120kmh over de snelweg reed.Het is ook zo dat benzine motoren bijna allemaal relatief hoog vermogen zijn voor wat ze moeten doen.
Je bent nu een MT07 met een Cuore aan het vergelijken... Lullig gezegd maar in een Cuore voel je jezelf vergrijzen natuurlijk.
Een MT07 mag je rustig vergelijken met een sportwagen.
Een snelle google leerde mij dat die 0-100 is 14.1 seconde doet. Pak er eens een motor bij die zo traag is (als je die vinden kunt) en je komt snel in de 1 op 35 ipv de 1 op 20 van de MT07.
Zou ik bijvoorbeeld net zo traag door het verkeer bewegen als de gemiddelde Cuore dan zou ik op de Versys 300 van Madame ook makkelijk voorbij de 1 op 30 komen op all-road banden en hoge rechtop zit.
Die kleine truttige motortjes in het verre oosten lopen een leuk stuk op de 1 op 50.
De mijne is een Zero S - ZF11.4 met powertank, je zou verwachten 14,2 maar samen is dat netto bruikbaar 13,0 kWh.Zeker, ik wil ook snelladen. Dat is juist heel erg belangrijk. Zo niet het belangrijkste.
Het liefst snelladen, maar ook met 10kWh extra.
Hoeveel heeft jouw Zero? Mijne heeft met 11.4kWh echt veel te weinig. Ik wil enkel toch wel 115km snelweg kunnen doen, dat is van mij naar mijn ouders. Niet mega ver, maar dat haal ik niet
Ik haal het wel, maar dan rijd je niet als een motorrijder, maar als een prius rijder van 65+ En daarom rijd ik geen motor natuurlijk :p
Terwijl ik nooit meer een andere motorfiets wil dan een elektrische, ik vind het fantastisch.Ook dit geluid, super. En je hindert er niemand mee!
Hoge topsnelheid vind ik ook niet belangrijk. Maar de tussensprints 80-120 en 50-100 of uberhaupt 0-100 vind ik fantastisch. Je knalt echt van zijn plaats. Heerlijk. En dat zonder geluid.De mijne is een Zero S - ZF11.4 met powertank, je zou verwachten 14,2 maar samen is dat netto bruikbaar 13,0 kWh.
Doorgaans met woon-werk zat ik op een range van rond 140 km, dat komt neer op iets minder dan 10 kWh/100 km.
Met toeren heb ik eens 215 km range gehaald, de dame kwam eens 235 km ver, geëxtrapoleerd natuurlijk.
Gewoon in dit land, wat mooie smalle kronkelwegen aan elkaar geregen.
Ik hoef niet continu de klinkers uit de straat te trekken; vloeiend rijden vind ik veel fijner en dat gaat heel mooi met een elektrische motor, hij past goed bij mijn rijstijl en ik zou dat dan ook missen.