Zelfs dan vind ik het behoorlijk impressief van Dodge. De Demon doet van 0-100 in 2.3 sec. Dat doet de Tesla P100D ook. Vind ik toch bijzonder knap als je dat lukt, om even snel te zijn als de snelste electrische auto tot nu toe (roadster buitengelaten want die is er nog niet).
Je vergelijkt elektrisch niet met benzine maar benzine met elektrisch, goede benadering.
Het is een speciaal gebouwd ding, een gewone ICE wagen lukt dit niet.
Er is aan de overkant van de oceaan een stevige strijd gaande wie de snelste is, de Dodge of de Tesla. Rechtuit zo snel mogelijk optrekken, dat noemen ze daar “racen”.
De Dodge Challenger is zo ongeveer gebouwd als dragracer maar die moest het afleggen tegen een standaard zakensedan op batterijen... Dat kon natuurlijk niet.
Daarom is er nu de Challenger Demon, beperkte oplage, nog verder opgevoerd, alle gewicht is er af, zo zit er zelfs geen passagiersstoel in en ze rijden met bijna lege tank.
Toch lukt het blijkbaar niet om sneller te zijn dan een ruime 5 zitter standaard serieproduktie zakenauto met bagageruimte vóór én achter, en met dik 250 pk Minder. O ja, die is ook nog elektrisch...
Het is natuurlijk een dom spelletje, rechtuit gas geven.
Waar het mij om gaat is dat dit aantoont dat de ICE aan z’n eind is, dat zo’n super opgevoerde racekar overklast wordt door een standaard witte kat auto.
En dan is dit nog maar de Model S, straks komt er een Roadster 2...