Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik vermoed dat je Frans gezien hebt die heeft nogal een "opvallende" Energica EsseEsse9 (Eigen spuitwerk)Ik zag vanochtend in Haarlem een gifgroene electro fiets met dikke even groene topkoffer. Moest zelf mijn ogen op de weg houden waardoor ik niet precies kon zien wat het was. Iemand van hier?
Allemachtig, wat een kistIk vermoed dat je Frans gezien hebt die heeft nogal een "opvallende" Energica EsseEsse9 (Eigen spuitwerk)
Die zit hier volgens mij niet, wel actief in onze Energica groep.
Deze toevallig? (De man die de motor fotografeert is Frans niet)
Bekijk bijlage 1859786
Niet mooi, wel praktisch :DAllemachtig, wat een kist
Volgend jaar lijkt ie leverbaar. Hopelijk ook in andere kleurstellingen. Dit groen/grijs/blauw vind ik niet bijzonder. Het prototype zag er wat mij betreft beter uit. Verder blijkt de fiets inderdaad geen externe lader mee te krijgen zoals @Baashaag al als gemis had opgemerkt.hahaha. Go green met Kawasaki. Groen is Kawa's huiskleur, dus deze slogan kun je echt op twee manieren interpreteren.
Geen speld tussen te krijgen, maar het sloganbureau lijkt er wel een beetje misbruik van te maken.
Mijn Z1000 uit 1978 is ook al groen, maar om 'm nou 'groen' te noemen.
Als je ziet en ruikt wat de 4-4 uitlaat uitbraakt als de dikke luchtgekoelde vier-in-lijn na een paar trappen op de kickstarter tot leven is gewekt
Echt prachtig^3 en 100% klassiek genieten, maar groen is het milieutechnisch absoluut niet.
Wat je inderdaad al zegt: als je 100% elektrisch wilt rijden met deze Kawa (als dat überhaupt tot de mogelijkheden behoort) moet je het hele gewicht van de verbrandingsmotoronderdelen meeslepen waardoor de performance en actieradius op full-EV flink zal dalen tov een model met alléén de elektro-onderdelen. Het zal mij om deze reden niet verbazen als deze motor alléén als hybride gebruikt kan worden, dus niet de full-EV waarbij een deel van het vermogen zal worden geleverd door de elektromotor, regeneratie etc. Kawasaki zal zich toch niet willen verlagen tot het uitbrengen van een volwaardig uitziende motor met de prestaties van een elektrisch scootertje?
Ik ben benieuwd naar wat het model dat je hebt gezien nou daadwerkelijk in zal houden wb echte vergroening, maar de tijd en het beschikbaar komen van de specs zal het uitwijzen. Het is in elk geval een stap (of stapje) in de groenere richting.
Hybride heeft imo best wel voordelen tov full-EV. Voor motoren misschien nog wel meer dan voor auto's.
Even terug naar de Kawa. Ik heb de linkerkant eens even bekeken en heb geen schakelpookje kunnen ontdekken. Een hybride in de zin van een normale motor met elektro-ondersteuning valt dan waarschijnlijk af. Het lijkt mij ongeacht aandrijvingsmethode sowieso een automaat. Wellicht het
Prius-concept waarbij de verbrandingsmotor alleen wordt gebruikt om de generator aan te drijven en de daadwerkelijke voortstuwing altijd door de elektromotor (??)
Automaat is normaal voor wie al een elektrische motor of scooter rijdt en op zich niets mis mee, maar dit is dan mogelijk wel iets dat de motorrijders die nu een voetgeschakelde 100% organic-motor onder de billetjes hebben mentaal weer wat zal kunnen weerhouden.
We gaan het zien!
EDIT: Het lijkt verrekt veel op dit prototype.
Artikel met doorklikbare links.Kawasaki Electric and Hybrid Prototypes Break Cover
Kawasaki has been working on both hybrid and all-electric motorcycles for a while, but this surprise unveiling gives us an idea where the technology is at.www.cycleworld.com
Als het is geworden wat in 2021 de aaname was betreft het inderdaad een paralleltwin van (waarschijnlijk) 400cc en een 48V accusysteem.
Kawasaki Shows Prototype Hybrid Bike
Kawasaki unveils a gasoline-and-electric-powered hybrid prototype that it says will allow for cleaner emissions in town and better performance.www.cycleworld.com
... Motorcycles are already fuel efficient, so offering additional miles per gallon isn’t the big selling point that it is for cars.
... Kawasaki, however, is
downsizing the old-school, gas-powered part of the bike and
adding a relatively small electric drive system to fit it all in, resulting in a machine with
conventional levels of performance and range but improved emissions and, perhaps most significantly,
the ability to operate in zero-emission mode for short distances.
Bekijk bijlage 1849788
Terugkomend op de automaat en wijze van aandrijving blijft het blijft speculeren, maar meest aannemelijk:
The hybrid setup features an electric motor mounted above the transmission, just below the intake tracts of the IC engine and linked to the gearbox via its own electronically controlled clutch. This allows the electric-drive element to be engaged and disengaged as needed. While the transmission is a relatively conventional design internally, and
believed to be a six-speed, it has no shift lever or hand-operated clutch.
Instead, there’s a push-button shifter on the left handlebar.
By essentially making the transmission semi-automatic, Kawasaki can smooth the transition between electric power and internal-combustion drive.
Hierdoor is toch 'zelf schakelen' mogelijk ('t zou zelfs met een voetpedaaltje dat een up/down schakelaartje à la QS bedient hebben gekund) en door de elektrische koppeling kan 100% elektrisch ook technisch eenvoudig en energie-efficiënt , omdat in die toestand permanent zal worden ontkoppeld waardoor alleen de uitgaande as van versnellingsbak zal meedraaien (in feite wordt die as rechtstreeks aangedreven via de elektromotor).
Slim bedacht. Veel motorrijders willen zelf kunnen schakelen en door deze constructie is ook het argument 'dat je niet zelf kunt schakelen en dus zo'n fiets niet wilt' de prullenbak in. Het is niet vol elektrisch, maar wel slim van Kawa dat ze een machine hebben ontwikkeld waarmee in één veeg alle sceptici eigenlijk niets meer te zeggen hebben.
The hybrid, however, is notable because it’s clearly not intended to be prohibitively expensive. The frame is purpose-made to suit the unique powertrain, but it’s a simple steel-tube design. The swingarm is a mass-produced box-section unit and the fork and brakes are relatively low-spec, all hinting that despite its advanced technology, the hybrid will be an affordable offering.
Moraal van het verhaal: Het is een 'echte' motor. Geen automaat en de aandrijving gebeurt bij niet-stadsgebruik via de verbrandingsmotor, waarbij de elektromotor wordt ingezet wanneer dat zinvol is (extra vermogen, brandstofreductie en bij electrisch rijden in de stad).
Geen 100% EV, maar een echte hybride, dus de EV-puristen vinden het mogelijk een 'net-nietje,' maar in een tijd waarin een echt fatsoenlijke EV voor veel motorrijders nog een stapje tever, of financieel gewoon onhaalbaar is lijkt mij dit een hele slimme zet van de groenen. Alle nadelen of vooroordelen van EV's kunnen met deze Kawa van tafel en een machine met een vermogen van een 650cc (80-100 pk) is voor 9 van de 10 motorrijders prima bruikbaar en inzetbaar. Voordeel is ook dat Kawasaki al jaren motorfietsen bouwt, dus alle ontwikkeling die in motoren en rijwielgedeelte is gedaan gewoon in dit model zit.
Ik ben echt heel benieuwd en ga er zeker een keer een proefritje op maken om het te ervaren, net zoals op wat full EV's.
Ook het ideale aantal electrische motoren is X+1?Ik vind hem echt supervet!
Niet mijn type, ik wacht nog op de Stark (december? …), maar wel mijn stijl!
En beide nergens te koopBekijk bijlage 1872325
Beetje een Duits kontje, maar verder wel lekker.
Blijft fraai:
Bekijk bijlage 1872326
En zo gaat die definitief uit de compleet nieuw gebouwde fabriek rollen.
Ik zou er nog niet te hard op rekenen.
Het pand (dat gehuurd was en niet zelf gebouwd) is per 1 maart van dit jaar leeg en te huur.
Zo te zien komen daar voorlopig nog geen motorfietsen uit.
Pandje huren ?
Deze video? Die nu niet meer beschikbaar is
Geweldig pand en mooie video.
Vorig jaar zag ik nieuwsberichten vanuit de fabrikant en een time laps video van het bouwen.
Nee, een beetje helicopter view zonder mensen er zichtbaar op.Deze video? Die nu niet meer beschikbaar is
Damon Motorcycles’ New Production Plant Is Coming Along Nicely
Damon Co-Founder and COO Dominique “Dom” Kwong delivers a progress report on the company’s 110,000 square-foot production plant in Surrey, British Columbia.www.rideapart.com