Dan zou ik me een beetje als een vis op het droge voelen
En dat van de GSX F, ook
Kijk maar:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Was een experience day op zandvoort.
En dan terug over dat eerste, de groep waarin ik zat, je had de instructeur op een BMW denk ik. Ik op mijn F'je, de andere 4 hadden een super sport. Ze gingen goed rechtdoor, dan kwam ik (veel) te kort
Maar de ronden waarbij het mijn beurt was achter de instructuer te rijden, was het om de twee bochten gas inhouden om de rest te laten terugkomen, en dat terwijl ik zelf geen bochtenkoning ben.
Ik kan naar mijn eigen mening best wel vlot door een bocht, bij mooi en warm weer rijd ik op mijn F'je de schaamranden achteraan zo weg, maar toch besef ik dat ik nog beter zou moeten kunnen. Maar ik klaag niet. Ik ben tevreden met wat ik kan
Zal best meevallen, die groepen bouwen netjes op, en inhalen is er niet gelijk bij.Dan zou ik me een beetje als een vis op het droge voelen
Gold pimping!Zit er nou een koperkleurige tankdop op
Een beetje overdrijvende teller is veel leuker dan een goed gekalibreerde.Denk dat je uiteindelijk niet veel goedkoper bent dan met de SpeedoHealer
Wel een leuk hobby project als je de kennis ervan hebt, welke mij helaas ontbreekt
Nadat het hier vandaag nogal wat ketting gericht ging ... kom ik thuis, zet de motor op de middenbok, en heb de ketting toch nog maar eens ingespotenMijn GSX is van '91 dus nog gewoon de snelheid opnemer aan het voorwiel dus dat scheelt weer.
Ik heb hem gesmeerd toen hij erom ging en daarna niet meer, nu, 22.000 verder, heb ik een hele rij schakels die vast zijn gaan zitten (vrij plotseling) en begint mijn achtertandwiel haaientanden te krijgen.
Toch maar eens kijken naar een automatisch smeersysteem.
...
Zit er nou een koperkleurige tankdop op
Idd. 1 instructeur neemt max 6 rijders mee. Inhalen mag niet, maar op het laatste rechte stuk moet de eerste afhaken en weer achteraan aansluiten, zodat iedereen twee keer per sessie achter hem aanrijdt, en hij na elke sessie uitleg en suggesties kon geven aan een ieder in zijn groep. Die experience day bestond uit drie sessies van telkens ongeveer 20 minuutjes à 12 rondjes. Per sessie ging de snelheid wel omhoog, alleen tijdens de derde sessie reed de instructeur van me weg. Twee anderen gaven na sessie twee al op. De instructeur zei me dat hij wanneer ik achter hem reed het tempo nog wat wilde opdrijven, maar dat de anderen dan te ver achter bleven. Ik voelde mij toen wel goed, ook al besefte ik dat die instructeur uiteraard met de vingers in de neus van mij kon wegrijden ......
Zal best meevallen, die groepen bouwen netjes op, en inhalen is er niet gelijk bij.
...
De positieve afwijking op de snelheidsmeting wordt er door constructeurs bewust in gelegd.Een beetje overdrijvende teller is veel leuker dan een goed gekalibreerde.
Je moet je dan aan de regels houden.
Niet zozeer dat het niet snel genoeg zal gaan, maar het wachten op.Zal best meevallen, die groepen bouwen netjes op, en inhalen is er niet gelijk bij.
Bovendien zijn het iedere 4.6 kilometer dezelfde bochten.
De rondetijden zijn ook meer dan dertig seconden verschillend tussen groep drie/vier en groep één.Gold pimping!
[afbeelding]
Das ook een manierEen beetje overdrijvende teller is veel leuker dan een goed gekalibreerde.Denk dat je uiteindelijk niet veel goedkoper bent dan met de SpeedoHealer
Wel een leuk hobby project als je de kennis ervan hebt, welke mij helaas ontbreekt
Je moet je dan aan de regels houden.
Origineel is eigenlijk ook niet afsluitbaar, je kan gewoon de hele dop eruitZit er nou een koperkleurige tankdop opHad in een winterperiode de sleutel in het tankslot doen breken ...
Nieuw tankslot is te duur, en een tweedehands set ook zelfs. Dan maar deze mooie dop besteld voor 99,99€, dacht op bike-design of zoiets.
Wel niet afsluitbaar. Maar daar lag ik niet echt van wakker ...
...
Origineel is eigenlijk ook niet afsluitbaar, je kan gewoon de hele dop eruitinbussenschroeven
Ik heb nog nooit in de begeleidende groep gereden, maar het is eigenlijk wel verstandig de allereerste keer.Niet zozeer dat het niet snel genoeg zal gaan, maar het wachten op.
Langzamer rijden dan eigenlijk mogelijk is doe ik liever ergens anders
Ik had voor de TL1000R een China setje van 18 euro.Origineel is eigenlijk ook niet afsluitbaar, je kan gewoon de hele dop eruitinbussenschroeven
In de tijd dat ik dat probleem aan de hand had, was ik nog niet zo bekend met China setjes ... kende ik dat toen maar alIk heb nog nooit in de begeleidende groep gereden, maar het is eigenlijk wel verstandig de allereerste keer.
Bij sommige organisaties mag je na twee, drie sessies vrij rijden.
Standaard gebeurt er dan wat in de tweede bocht.Ik had voor de TL1000R een China setje van 18 euro.
Tankdop compleet en contactslot met sleutels. Zag er eigenlijk origineel uit.
Even gezocht.. het was iets meer.In de tijd dat ik dat probleem aan de hand had, was ik nog niet zo bekend met China setjes ... kende ik dat toen maar al
Mijn eerste circuitdag was het gelukkig vrij rustig.Ben het ermee eens, eerste keer op circuit doe je beter begeleid
Pfff... heb ik daar een hele avond m'n hersens voor zitten kraken... bestaat het gewoon alhttp/www.revshop.eu/nl/healtech-speedohealer-v4-suzuki-s01.html
Deze heb ik op de Kawa gehad, echt ideaal ding. Super nauwkeurig te callibreren.
Alleen daarna geen rekening meer houden met .. "iets harder rijden dan de teller".
De snelheid klopt gewoon. Een raar gevoel kan ik wel zeggen.
Vrij simpel: uitgangspunt is dat de snelheidsdetector van de motorfiets op de uitgaande as van de bak pulsen afgeeft, 1 puls per omwenteling (bij 1200 toeren dus 20 pulsen per seconde).Eu ... kan je dat nog eens uitleggen, ik begrijp er niks van
Dit ding is helemaal uitontwikkeld en net zo betrouwbaar als je hele motorfiets.Pfff... heb ik daar een hele avond m'n hersens voor zitten kraken... bestaat het gewoon al
Had nog nooit van een SpeedoHealer gehoord, maar ding het doet precies wat ik had bedacht. Tegen de tijd dat ik aan een groter tandwiel toe ben zal ik er eentje bestellen. Dan is tenminste zeker dat 'ie waterdicht is
Dat is geen half werk Dick.Vandaag nog eens op onderzoek gegaan naar een maker voor een zelfontworpen navigatiebeugel. Had wat verbeteringen aangebracht, kost het ding nu gewoon 390 euro! (voor 2mm RVS)
Wel met een paar extra gaten voor kabeldoorvoeren.
Heeft iemand iets dergelijks weleens laten maken voor een wat vriendelijker tarief?
Dit is de tekening:
[afbeelding]
(pdf insluiten lijkt niet te werken, hier de link)
en het eindresultaat zou er ongeveer zo uit moeten zien
(malletje is van karton, met wat stelmogelijkheden om aan de juiste afmetingen en hoeken te komen; eindresultaat is zonder die schuifjes):
[afbeelding]
[afbeelding]
Misschien beter een leuke hobbyklusser benaderen die zelf een zetbankje heeft.Dank!
Het is inderdaad wel veel werk afteken- en meetwerk, geen klachten over het feit dat men daar een prijs voor rekent.
Maar 8 euro voor een rond gat met doorsnede 4 of 5 mm vind ik toch wat gortig...
'k Zit er nog over te denken om eea om te zetten naar AutoCAD (zal me wel een paar dagen kosten, ben niet zo'n vaardig tekenaar) zodat het automatisch gefreesd kan worden. Maar ook dat zou (incl 3 x buigen, en zonder de extra beugeltjes) op 275 euro komen, terwijl de materiaalkosten ongeveer 30 euro zijn voor 2 mm RVS (135 x 1000 mm).
Ik zit zelf helemaal niet in die business, geen idee of dat gangbare bedragen zijn... (het werk bedoel ik, de materiaalkosten lijken me wel realistisch)
Goedemorgen Rik!Hallo allemaal, bij deze wil ik mij als nieuwe GSX-F rijder aanmelden in dit deel van het forum.
[afbeelding]
Mijn GSX-F 600 uit 1998, dit jaar in mei gekocht na het behalen van mijn A-rijbewijs. Heb de motor gekocht met 23.000 km op de klok.
Dit is mijn voorstel topic op het forum, voor de mensen die evt. wat meer willen weten;
Nieuw hier!
Groet'n,
Rik.
Goedemorgen Rik!
en, Welkom in het GSX F topic!
en ook Welkom op MF natuurlijk!
ene, die GSX F 600 van jou, die ziet er zo te zien nog heel mooi uit
Goedemorgen Rik!
en, Welkom in het GSX F topic!
en ook Welkom op MF natuurlijk!
ene, die GSX F 600 van jou, die ziet er zo te zien nog heel mooi uit
Bij mij is die 44.444km niet ver meer verwijderd.Ik kwam gisteravond thuis, maar even een foto van de laatste prille (30.xxx) kilometers.
[~[url="http/img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/GSX750F/IMG_20161129_200112_1.jpg"]afbeelding~][/URL]
Vanochtend met +40.xxx nu richting de halve ton.
Over 6 km maak je toch een nieuwe foto he?
Of misschien heb je dat al gedaan?
Ik zit nu iets over de 43.000km, dus beetje bij beetje komt de 50.000km eraan.
...
Misschien maak ik dan wel een foto bij 44.444.
De mijne ook hoor.Bedankt voor het welkom, mijn GSX-F ziet er inderdaad nog goed uit, heb in de afgelopen maanden een aantal opties toegevoegd. Waaronder xenon verlichting en een OSCO.
Misschien ga ik je nog wel een keer inhalen.Bij mij is die 44.444km niet ver meer verwijderd.
Gisteren de 44.000km overschreden ...
Hoeveel km's doe jij zoal per week?Misschien ga ik je nog wel een keer inhalen.
Maar niet voor de 44.4444 merk ik al.
Deze week is het snel gegaan in ieder geval. Droog weer.
- De auto rijdt op LPG, dus met de motor is diefstal van de eigen portemonnee.Hoeveel km's doe jij zoal per week?
Vanaf het moment dat deze GSX F ingeschreven werd op mijn naam, tot op heden, zit ik aan een gemiddelde van 527,8km/week.
Jaja, net als mijn verbruik, en alle uitgaven tot de laatste €-cent, houdt ik ook wekelijks de km standen bij