Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
carburateur.jpg
 
Ik rij met de motoren slechts zo'n 10.000 per jaar dus wat duurdere benzine loop ik niet op leeg. Met de auto's nog eens zo'n 50K maar daarvan is gelukkig een deel zakelijk aftrekbaar. Desalnietemin ben ik iets meer kwijt aan benzine maar slaap ik er wel beter door 🤣
Met de drie samen bedoel je dan? Ja, dat veranderd natuurlijk heel de sutuatie.
Ik doe rond de 35.000km, met mijn énige motor, dan is 0,20€ verschil per liter weer niet zo weinig.

Alhoewel ... 35.000km gedeeld door 100km maal 3,8L/100km verbruik is 1.330L benzine per jaar, maal een verschil van 0,2€ is op jaarbasis een besparing van 266€ ... al bij al niet zo heel erg veel eigenlijk 🤔
Maar ja, ik ben toch Belg voor iets he ... :$

Met de auto is het anders, rond de 25.000km per jaar ... en dat, dat is nog een diesel bij ons :+
Is dat goe? Is dat slecht? Hanht af van de kuren van onze politiekers, de ene 6 maand is het voordelig, de volgende 6 maand weer niet, dan weer wel, dan weer, dan weer ... blablablaaablabla ...
 
Ik rij met de 3 samen in totaal zo weinig ja. Met de 6/11 tot op heden 3 testritjes van in totaal 190 km haha. Maar die heb ik nu ook pas 1 jaar. Vorig jaar oktober gekocht, gestript en gedurende een jaar opgelapt. Hij zou nu goed moeten zijn maar nog niet mee gereden. 😁

Ben mooi weer rijder geworden, woonwerk geen optie en rij geen zinloze rondjes. Heb de 750 voor "in de buurt" en de 1100 voor verder weg vanwege kuip en ding loopt veel rustiger in toeren op snelheid. De 6/11 wordt mn speeltje cq racertje. Daarnaast vind ik knutselen aan t spul nog leuker dan rijden. Met mooie dagen wel eens een rit in gedachten maar als ik dan iets te sleutelen bedenk dan laat het ritje maar ff zitten ;)
 
Ik rij met de 3 samen in totaal zo weinig ja. Met de 6/11 tot op heden 3 testritjes van in totaal 190 km haha. Maar die heb ik nu ook pas 1 jaar. Vorig jaar oktober gekocht, gestript en gedurende een jaar opgelapt. Hij zou nu goed moeten zijn maar nog niet mee gereden. 😁

Ben mooi weer rijder geworden, woonwerk geen optie en rij geen zinloze rondjes. Heb de 750 voor "in de buurt" en de 1100 voor verder weg vanwege kuip en ding loopt veel rustiger in toeren op snelheid. De 6/11 wordt mn speeltje cq racertje. Daarnaast vind ik knutselen aan t spul nog leuker dan rijden. Met mooie dagen wel eens een rit in gedachten maar als ik dan iets te sleutelen bedenk dan laat het ritje maar ff zitten ;)
Ik kan me helemaal vinden in je uitleg, en vooral wat betreft dat knutselen! :}
Dat knutselen/werken minstens even leuk is als ermee rijden IS gewoon een feit, ook voor mij. Ik kijk en lees steeds met veel plezier naar je werk en creatie's 8-)
Ik hoop aan mijn volgend huis(je) ook de plaats/ruimte te hebben, of te kunnen maken, om mij meer bezig te houden met knutselen.

Op het werk zijn er nog steeds veel collega's, ja, zelfs medemotorrijders die niet begrijpen waarom ik mijn onderhoud altijd zelf doe.
Nou, dat is simpel voor mij. Niet zozeer voor de besparing, maar gewoon, omdat ik er even graag aan sleutel dan ermee te rijden. Dan kijken ze maar eens raar, maar goed, dat is hun mening :t

Mijn toekomstplan is nog steeds een elektrische woon werk motor, en een GSX 750 F vanaf 2003 als hobby motor, met de beeoeling die te customizen naar eigen smaak :Y
Maar we zien wel hoever dat ooit komt ...
 
Show must go on ;)

70 km gereden en ding loopt stukken beter en erg hard. Merkte alleen dat mn stationair stelschroef los was gekomen van t kabeltje dus toen mocht alle kuipwerk er weer vanaf 🙄

20191005_162723.jpg


Kabeltje valt goed te fixen, denk m te verlijmen met een oorringklem erop.

Nieuw luchtfilter zit erin, nieuwe benzineslangen en zo nog ff een nieuw lampje in de knipper rechts voor :)
 
Wil bij mn 750 de carbs co af laten stellen. Nu weet ik niet waar die schroeven precies zitten maar beetje ruimte gemaakt voor monteur. 😁
20191005_175541.jpg


Zijschild cq luchthapper afgeslepen langs het frame, dat deel was toch nutteloos en in de weg is ook vervelend. Eerdaags ff kit en verf halen en klaar weer :)
 
Stationair schroef met lijm en oorring, die blijft wel zitten;

20191005_192857.jpg


Carterontluchting een stuk tuinslang naar luchtfilterbak omdat de rubberen te krap was tevens wat droogtescheurtjes door de ouderdom.

20191005_194828.jpg


Met 6/11 en 750 kort na elkaar gereden en dan is het verschil erg groot. De 6/11 is met clipons erg smal, sportieve zit en snel. De 750 rijdt leuker, relaxtere houding, hoger in toeren maar amper trekkracht ondanks voor een kleiner tandwiel. Het met beide schik maar ondanks een vergelijkbaar frame en rijwielgedeelte (wielen, voorvork en achterbrug) op geen enkel vlak te vergelijken.
 
Nog mensen hier met winter projectjes/ideeën voor de gsx-f?

Denk zelf over hydraulische koppeling op de 750 omdat die erg zwaar gaat, zeker vergeleken bij de 6/11.

Voor de 6/11 nadenkend over een extra koeler om het blok wat te pimpen.

bike_engine.jpg


De 1100 wacht op achterband en is dan wel naar wens ruim voor de winter begint 😏
 
Nog mensen hier met winter projectjes/ideeën voor de gsx-f?
Nou, om voor jou nog ideetjes te verzinnen wordt moeilijk, jij hebt al zoveel gedaan 8-)

Btw: ik zou zelf is aan de slag moeten met die beschadigde reflector :')
Iets minder dan 900 km en ze zit aan de 65.000km, dan had ik graag mijn huidige koplamp opengamaakt en de 2 H4 reflectors erin gestoken.
Heb uit nieuwsgierigheid bij eentje ervan eens een H4 LED miniprojector in gezet en aangestoken ...
... Wat een LICHTBEELD!! :9~ en dan beseffen dat er zo 2 in komen! 8-)
 
Nee geen suggesties voor mij hoor, gewoon in het algemeen ;)

Nu je begint over verlichting...

Wil op mn 1100 nog een brede ledbalk geel en bedenk me nu dat geel licht voor de 6/11 ook wel fraai is 😎
 
Nou ... ieder zijn ding, en ik ga niet oordelen over een ander zijn gedachten en acties hierbij, maar bij mij ging er gewoon een veter in ...
Ik weet alleen niet of ik het :+ icoontje moet gebruiken of het :$ icoontje ...

Of, aangezien de band nog nagel* nieuw is, zou ik ook wel denken aan een herstelling van binnen uit. Dat is die nu nog wel waard, in tegenstelling tot een band met reeds 15.000km gereden.

* sorry voor de hele flauwe woordspeling :$ en ja, hier wist ik wel welk icoontje tegebruiken ... :+
 
Ja ik overweeg dat ook hoor. Een voorband wordt wat twijfelachtiger. Wil even overleggen waar ik al 20 jaar ze haal en ook deze vandaan. Die is alleen tot eind van de maand op vakantie 🤣

Edit: al lang blij dat ie voor in een klem stond en niet omgevallen tegen de andere
 
Laatst bewerkt:
Zwaar kut. Heb ook een band gehad met een prop erin. Op het loopvlak, al helemaal in het profiel komt er weinig druk op. Heb in mijn geval nog circuitje gereden met de band. :t

In ander nieuws... Ik heb zo'n vermoeden dat ik een opgeblazen koppakking heb. Zie daar de 4 vonkertjes.

@Ivan had jij niet nog een 600 blok liggen? :+
 

Bijlagen

  • IMG-20191007-WA0015.jpeg
    IMG-20191007-WA0015.jpeg
    55,8 KB · Weergaven: 9
  • IMG-20191007-WA0013.jpeg
    IMG-20191007-WA0013.jpeg
    65,2 KB · Weergaven: 6
  • IMG-20191007-WA0011.jpeg
    IMG-20191007-WA0011.jpeg
    64,1 KB · Weergaven: 6
  • IMG-20191007-WA0008.jpeg
    IMG-20191007-WA0008.jpeg
    70 KB · Weergaven: 6
Een prop komt er niet in, als ie gerepareerd wordt dan met een pluutje van binnenuit.

En nee 600 blok heb ik niet, staat een 750r op forum te koop, leuke upgrade 👍
 
Zwaar kut. Heb ook een band gehad met een prop erin. Op het loopvlak, al helemaal in het profiel komt er weinig druk op. Heb in mijn geval nog circuitje gereden met de band. :t

In ander nieuws... Ik heb zo'n vermoeden dat ik een opgeblazen koppakking heb. Zie daar de 4 vonkertjes.

@Ivan had jij niet nog een 600 blok liggen? :+


Weet je wel 100% zeker dat de carbs echt schoon zijn?
 
Weet je wel 100% zeker dat de carbs echt schoon zijn?

Yep en ik heb een gloednieuwe tourmax Benzinekraan. :Y

Tijdje geleden keihin sproeiers 102 erin gedraaid en afgelopen week nog de Carbs voorzien van zxr600 naalden. Dus ik weet aardig zeker dat er geen zooi in zit. Waar zat je aan te denken? Luchtkanaal verstopt? 🤔

Mijn motor is een 1988 model met momenteel een 1992 Carb. Alle orginele membranen waren gescheurd, waardoor de motor idioot rijk liep. Ben ermee op vakantie geweest, waarbij ik 1:13 heb gehaald en 2,5 liter olie heb gebrand op 3500km. _O-
 
Btw: vandaag toch maar eens aan de slag gegaan met mijn beschadigde reflektor:
20191010_162537.jpg

20191010_162850.jpg

Geplakt met secondenlijm. Het voelt relatief stevig aan, maar toch geloof ik er niet in zonder extra versteviging. Daar dus nog iets op zien te vinden. Ik heb wel een beetje een idee, en heb een alu plaat van 1,5mm dik liggen, maar kwam tot de conclusie dat ik geen plaatschaar heb liggen, en dat lijkt me toch wel handiger dan een zaag.

Ik heb nog een kleine 600km te gaan ...

Edit: ook een mailtje naar Motorsprint (Suzuki dealer Leuven) gestuurd met de vraag of die reflektors toevallig niet afzonderlijk bestelbaar zijn. Ik heb er sterk mijn twijfels aan, maar ik kan het maar eens vragen he.
Een komplete koplampunit kost nieuw rond de 425€ 8)7
 
Dat is een beetje te veel van het goede idd. :X
Kun je niet 2e hands een koplamp unit op de kop tikken? Daarnaast is 2 componenten epoxy erg leuk en stevig spul om mee te spelen.
 
Ik heb een barstje in de kuip ook gewoon met lijm geplakt. Barst iets uitslijpen, oppervlak eromheen met dremel opgeruwd en overvloeding lijm erop. Stripje aluminium in de natte lijm erop gelegd en laten drogen. Later nog eens een royale laag erover en dat houdt wel ;)
 
Dat is een beetje te veel van het goede idd. :X
Kun je niet 2e hands een koplamp unit op de kop tikken? Daarnaast is 2 componenten epoxy erg leuk en stevig spul om mee te spelen.
De twee H4 spiegels die ik nu heb liggen komen uit een 2de hands exemplaar. Het was dus balen dat er een van de twee deze beschadiging heeft -O-

Intussen een "ogenschijnlijk " (zeer) goed exemplaar gevonden á 90€, in Frankrijk. Alvast staan de 4 bevestigingspennen nog op de body, en dat is best zeldzaam bij zo een 2de hands koplamp unit. Dan geloof ik dat de binnenkant ook wel goed zit.
Maar het is in het Frans te doen, dus wil ik meer info, dan moet ik tijd nemen alles zorgvuldig te translategoogelen :+

En als ik zo doorga, heb ik binnenkort een volle bak met koplamp onderdelen liggen, ipv van een volle bak remmen zoals @Ivan _O-
Ik heb een barstje in de kuip ook gewoon met lijm geplakt. Barst iets uitslijpen, oppervlak eromheen met dremel opgeruwd en overvloeding lijm erop. Stripje aluminium in de natte lijm erop gelegd en laten drogen. Later nog eens een royale laag erover en dat houdt wel ;)
En dat heb ik dus niet gedaan, en dat had ik misschien ook beter wel gedaan 🤔

En dat ivm dat stripje aluminium, iets gelijkaardigs denk ik nu ook aan. Komende dagen eens uitdokteren. Maar nu effe druk bezig met de verkoop van ons huis, dat heeft nu wel wat voorrang. Maar ik zie het wel goedkomen met de koplamp :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan