Het grote GSX-F topic deel 13

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Wat zijn "forward controls"?
Ik hoopte dat te kunnen tekenen voor je, helaas liggen mijn talenten niet in het artistieke wereld. Dan maar proberen uit te leggen in tekst.

De controls waar de termen rear-, mid- en forward controls naar verwijzen, zijn de controls die bediend worden met de voeten. Rear-controls bevinden zich (meestal) achter de versnellingsbak. Onze GSX Fjes hebben daarom allemaal rear-controls. Mid-controls zijn op of net voor de versnellingsbak geplaatst. Deze zie je veel bij Harleys en dergelijken. Forward-controls zijn verder naar voren geplaatst. Vanaf fabriek kom je dit heel weinig tegen. Ik weet dat sowieso de Arch KRGT-1 standaard ermee voorzien is.

Ter verduidelijking een plaatje die ene Michael Warren op HDForum.com heeft gedeeld van zijn zelfgemaakte dual-controls. Hij heeft de standaard mid-controls laten zitten en forward-controls erbij gemonteerd op zijn motorfiets, dusdanig dat hij in allebei de posities kan schakelen en remmen.

PSX_20210418_214925.jpg
 
Bij een GSXF600 uit 1997 horen de aansluitingen op deze manier te zitten :



De carburateurs horen zo te zijn samengesteld, dus zonder gekke messing buisjes en raar soort van kneedbom-spul :



En aan de brandstofkraan, en niveaumeter zit dit allemaal :

 
Ok ... vandaag "de lat weer eens verlegt" ...
Zonder er specifiek veel moeite voor te doen zelfs!

Getankt op 675km.
21,60L getankt.
In België is dat 3,20L/100km.
In Nederland is dat 1:31,25.

Ik geraak daar maar niet aan gewoon he, aan die Nederlandse verbruiks uitdrukking :P

--------------------------------------------------------------------------------

Kan ook in US Gallons en US Miles natuurlijk ...
Getankt, 5,706 Gallon.
Gereden 419,43 Miles.
1,36 Gallon/100Miles, oftewel 1 Gallon in 73,50 Mile.

Ik heb ooit eens op een of andere USA site ivm fuel efficiency GSX F/Katana rijders zien pochen met 1:60 ... losers zijn het :+

Edit: indien iemand een fout in mijn Gallons/Miles berekening vibdt, voel je vrij mij te verbeteren :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
We hebben trouwens ook nog UK Gallons... :+ :+

Dan was het van : 4.751335763260296 UKGAL
 
Ok ... vandaag "de lat weer eens verlegt" ; 1 Mile in 73,50 Gallon.

1 mile in 73.5 Gallon (UK/Canada of US...) ; dat zal dan toch wel niet..., want dan zou je 1.61 (afgerond...) kilometers maken op 334.14 liters brandstof (uitgaande van een UK/Canada gallon), of 278.23 liters brandstof (uitgaande van een US gallon).

...dan moet je wel HEEL VEEL tanken onderweg... :+
 
1 op 31..., weet je wel zeker dat je niet stiekem die motor loopt te duwen, ipv dat je echt er mee rijdt... :/ :/
Haha! Nee hoor! Ik rijd er wel echt mee :Y
Maar ik rijd wel rustig, en nu met in de Antwerpse haven te rijden erg lange monotome ritten, dus weinig lastwissel.

We hebben trouwens ook nog UK Gallons... :+ :+

Dan was het van : 4.751335763260296 UKGAL
Hehe laat maar, met US gallons is al moeilijk genoeg 8)7


1 mile in 73.5 Gallon (UK/Canada of US...) ; dat zal dan toch wel niet..
Aangepast :$

Is het nu wel juist?
 
Ik heb mijn GSX600F levend gekregen, hij loopt maar niet regelmatig. Ik dacht dat ze niet synchroon liepen, maar het blijkt dat 2 cilinders niet functioneren (koude uitlaat). Het gaat om carberateur 3 en 4. Carb 1 en 2 functioneren goed, en carb 1 wordt door dezelfde bobine aangestuurd als 4. Carb 2 wordt aangestuurd door dezelfde bobine als carb 3.
Carb 3 en 4 worden door dezelfde toevoer van benzine voorzien. In beide carbs zit benzine in de vlotterkamer.
Wat kan ik doen zodat deze 2 cilinders benzine krijgen van de carberateurs?
 
Hey hey, t is weer een tijdje terug sinds ik van mij heb laten horen dus ik dacht ik kom weer even hallo zeggen.

@DKP dat is insane, en ja de Liters/100km is ook logischer vindt ik. Is ook veel duidelijker tbj.

Mijn oude 600f uit '98 staat trouwens nog steeds te koop. Inmiddels flink in prijs verlaagd en ook vandaag weer ff goede poetsbeurt gekregen (stond alweer bijna 2 maanden stil dus was t nodige tegenaan gewaaid ondanks dat hij afgedekt staat)

Hij staat op de marktplaats functie hier op t forum en ook op AutoScout24, mocht iemand toevallig geïnteresseerd zijn.
 

Bijlagen

  • IMG_20210422_192133.jpg
    IMG_20210422_192133.jpg
    592,4 KB · Weergaven: 15
  • IMG_20210422_192325.jpg
    IMG_20210422_192325.jpg
    616,4 KB · Weergaven: 14
  • IMG_20210422_192346.jpg
    IMG_20210422_192346.jpg
    481,1 KB · Weergaven: 15
  • IMG_20210422_192859.jpg
    IMG_20210422_192859.jpg
    583 KB · Weergaven: 14
  • IMG_20210422_192948.jpg
    IMG_20210422_192948.jpg
    384,5 KB · Weergaven: 14
  • IMG_20210422_193025.jpg
    IMG_20210422_193025.jpg
    542,4 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20210422_193049.jpg
    IMG_20210422_193049.jpg
    181,6 KB · Weergaven: 13
  • IMG_20210422_193145.jpg
    IMG_20210422_193145.jpg
    609,3 KB · Weergaven: 15
Ik heb mijn GSX600F levend gekregen, hij loopt maar niet regelmatig. Ik dacht dat ze niet synchroon liepen, maar het blijkt dat 2 cilinders niet functioneren (koude uitlaat). Het gaat om carberateur 3 en 4. Carb 1 en 2 functioneren goed, en carb 1 wordt door dezelfde bobine aangestuurd als 4. Carb 2 wordt aangestuurd door dezelfde bobine als carb 3.
Carb 3 en 4 worden door dezelfde toevoer van benzine voorzien. In beide carbs zit benzine in de vlotterkamer.
Wat kan ik doen zodat deze 2 cilinders benzine krijgen van de carberateurs?

...eh..., bougies worden 'aangestuurd' vanaf de bobine..., niet de carburateurs... :/
 
@...Ron... Bedankt! Ik vind het heel leuk je te ontmoeten. Ik had best nog een uur je verhalen kunnen aanhoren, heb er van genoten.

Daarbuiten ben ik blij met de uitlaat :Y.
Hij past perfect, gleed er zo in. De pakking waarvan ik dacht dat die er niet in zat door de aftermarket uitlaat zat er blijkbaar toch wel in en heb ik hergebruikt. Hij lijkt nog prima af te sluiten.


Net even stationair laten draaien en het klinkt toch een stuk beschaafder zonder als een stofzuiger te klinken. Ik ben heel benieuwd wat hij onderweg doet in hogere toeren, daar gaan we straks achter komen.

Ik wilde eerst nog even wachten met monteren, maar toen bedacht ik me dat de route vandaag me over de Lekdijk, Ijsseldijk, langs de Meije en de Amstelkade brengt. Arme bewoners daar hebben het al zo moeilijk._O-
Het monteren is gelukkig een 5 minuten karweitje.

DSC_2349.JPG


Qua uiterlijk, tjah. Die Delkevic stond hem wel heel goed, dit is natuurlijk een beste toeter. Als je niet beter weet zou je wel denken dat ik de uitlaat over de grond heb gesleept. Mooie manier van meneer Suzuki om de motor er sneller uit te laten zien.
Wat me nu op deze foto ook voor het eerst opvalt is de prachtige vloeiende lijn die doorloopt van de overgang van de twee kleuren kuipwerk in het voorspatbord. Dat is heel mooi één geheel.

(deze lijn)
1619508386853.png
 
Laatst bewerkt:
Poeh, jammer!

Mooie rit gepland vandaag maar helaas ben ik al weer thuis.
Mijn motor voelde raar aan. Ik vroeg me af of het door het hogere gewicht kwam van de originele uitlaat, maar bochten naar rechts reed hij vloeiend, bochten naar links leek hij echt in te vallen. Voelde niet goed.

Aangekomen op het punt waar ik met m'n neef afgesproken had toch maar even kijken of ik iets zie aan mijn motor.

Blijken er druppeltjes olie op mijn band te zitten, van binnenuit naar buiten geslingerd. Even verder kijken. De voorvork is droog. Het zal toch niet?
Jahoor, er hangt een druppen aan m'n remklauw. Hij verliest dus remvloeistof langs een zuiger.


Heel voorzichtig weer naar huis gereden of alleen de achterrem, gelijk de tuinslang er op gezet om remvloeistof af te spoelen voordat er iets kapot gaat en een sleuteldagje ingepland. Vandaag verder met de voorvering in orde te maken (langere spacers voor meer voorspanning) en een dubbellicht module installeren op de Z1000 van m'n neef.
 
Daarbuiten ben ik blij met de uitlaat :Y.
Hij past perfect
Heb je een nieuwe/andere uitlaat?
Qua uiterlijk, tjah. Die Delkevic stond hem wel heel goed, dit is natuurlijk een beste toeter
Valt wel mee toch? Die fabrieksschoorsteen die er bij ons onder zit, dát is pas een toeter 😄. Maar ben er content mee. Mag van mij nog wel wat stiller.
Jahoor, er hangt een druppen aan m'n remklauw. Hij verliest dus remvloeistof langs een zuiger
Had ik laatst ook toen ik m'n remblokken verving. Ik dacht dat die 2 zwarte inbussen los moesten.. niet dus! Gelijk druppelen🤦. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat die bij jou wat strakker aangedraaid moeten worden en dan is het daarmee opgelost.
 

Bijlagen

  • IMG_20210427_134418__01.jpg
    IMG_20210427_134418__01.jpg
    190,7 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Heb je een nieuwe/andere uitlaat?

Ja, gisteren een originele opgehaald bij Ron, vanmorgen gemonteerd. Ik had eerst een Delkevic.

Valt wel mee toch? Die fabrieksschoorsteen die er bij ons onder zit, dát is pas een toeter 😄.

Nou, het verschil is enorm! _O-
Die Delkevic was mooi compact.
1619533996251.png


Die originele is toch wel een hele toeter inderdaad. Maar hij is dan ook een stuk stiller. Ik vind het prachtig.


Had ik laatst ook toen ik m'n remblokken verving. Ik dacht dat die 2 zwarte inbussen los moesten.. niet dus! Gelijk druppelen🤦. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat die bij jou wat strakker aangedraaid moeten worden en dan is het daarmee opgelost.

Dat is je achter remklauw, ik heb nu op mijn voorrem problemen. Heb alleen de blokken vervangen en de klauwen eens goed in een sopje gehangen. Blijkbaar toch teveel van het goede en misschien net dat zetje geweest.

Ik heb nu een complete revisieset voor de remklauwen gekocht, dus nieuwe keerringen, glijpennen en rubbers, enzovoorts.



Vandaag wel een lekker sleuteldagje er van gemaakt.
Motor gewassen, bij mijn neef z'n Z1000 een dubbel licht module geplaatst en led lampen in z'n koplamp en vervolgens nieuwe (langere!) spacers in mijn voorvork geplaatst waardoor mijn veer voorspanning nu ook klopt voor mijn gewicht...._O-


Om de dag af te maken dacht ik mijn motor even te wassen, maar door iets te onvoorzichtig te werk gegaan het ventiel in mijn achterwiel lek gedrukt:(.

Dus alsnog even een afspraak maken om dat ventiel te laten vervangen.
 
Gelukkig tijdens poetsen, als dit tijdens het rijden gebeurt ....... 8)7. Is blijkbaar niet in al te goede staat geweest.
Ik heb ze vervangen (bij bandenwissel) door haakse metalen exemplaren, makkelijk met bijpompen.

Ja, nou, ja, tijdens het rijden gebeurt het niet, dan komt er geen zijdelingse kracht op.

Ik denk dat ik ook maar vraag om haakse. Ik heb zelf een bandenpomp op de compressor zitten met zo'n slangetje, zodat ik er redelijk makkelijk bij kom, maar toch trek je altijd een beetje aan het ventiel. Ik vind het op zich ook niet gek hoor, dat hij nu een keer gaat. Alleen erg jammer :P
 
Op de foto's van @...Ron... viel me laatst op dat er beugels zitten onder de achterkant. Ik heb die dingen niet, toch zijn ze beide van 2005.

Enig idee hoe dat zit? Was het bijvoorbeeld een optie?
Screenshot_20210428-083235~3.jpg
 
Op de foto's van @...Ron... viel me laatst op dat er beugels zitten onder de achterkant. Ik heb die dingen niet, toch zijn ze beide van 2005.

Enig idee hoe dat zit? Was het bijvoorbeeld een optie?
Bekijk bijlage 1625370
Vorige eigenaar heeft ze er misschien ooit om een of andere reden afgehaald, en nooit terug geplaatst?
Zitten er immers gewoon standaard op. Aan de linkse zit zelfs een "helmslot".

Ik zou ze niet kunnen missen, want bij gebrek aan een kofferrek gebruik ik die om mijn topkoffer steeds op de duozit vast te trekken met een spanriem. (Is te zien op diverse foto's in andere topics, wolkenjagers, molenjagers, ...).



@Sjefman , wees blij dat jij een "oud model" uitlaat hebt. De jongere zijn een pak dikker. Echter stoort het mij weinig. Maar net als @RobdeW zou ik mijn uitlaat nóg stiller willen :P

Wat betreft ventielen. Ik heb in beide wielen een 90° alu ventiel zitten. ONMISBAAR!!! Wat een gemak om onderweg de bandendruk na te kijken en te corrigeren indien nodig!
Ze komen van AliExpres, maar voor een weinig meer vindt je ze in elke betere motor accesoires zaak, ook de online zaken. Moet je niet zo lang wachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
@Sjefman , wees blij dat jij een "oud model" uitlaat hebt. De jongere zijn een pak dikker. Echter stoort het mij weinig. Maar net als @RobdeW zou ik mijn uitlaat nóg stiller willen :P

Nóg groter? :o

En nog stiller kan ik me niet voorstellen? Mijn hele blok maakt nu meer mechanisch geluid dan mijn uitlaat. Boven de 70 kmh hoor ik geen uitlaat geluid meer door de windruis. Kan me niet voorstellen dat het stiller kan.


Op de foto's van @...Ron... viel me laatst op dat er beugels zitten onder de achterkant. Ik heb die dingen niet, toch zijn ze beide van 2005.

Enig idee hoe dat zit? Was het bijvoorbeeld een optie?

Zitten er bij mij ook gewoon op, het zal er in het verleden zoals @DKP zegt wel af gehaald zijn.
 
Ik heb mijn GSX600F levend gekregen, hij loopt maar niet regelmatig. Ik dacht dat ze niet synchroon liepen, maar het blijkt dat 2 cilinders niet functioneren (koude uitlaat). Het gaat om carberateur 3 en 4. Carb 1 en 2 functioneren goed, en carb 1 wordt door dezelfde bobine aangestuurd als 4. Carb 2 wordt aangestuurd door dezelfde bobine als carb 3.
Carb 3 en 4 worden door dezelfde toevoer van benzine voorzien. In beide carbs zit benzine in de vlotterkamer.
Wat kan ik doen zodat deze 2 cilinders benzine krijgen van de carberateurs?

Bij mij werd in de winter 1 uitlaat niet warm. Carbs gewoon gevuld, bougies vonkten allemaal. Wat bleek. Stationair sproeier van 1 carb verstopt. Tijdens het rijden zelf nergens last van, maar toch voelt hij nou stabieler en sneller aan.
 
Op de foto's van @...Ron... viel me laatst op dat er beugels zitten onder de achterkant. Ik heb die dingen niet, toch zijn ze beide van 2005.

Enig idee hoe dat zit? Was het bijvoorbeeld een optie?

...die beugels (zeker de linker) zie ik bijna als onmisbaar bij het opbokken van de motor... :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan