Het grote Honda Transalp topic deel 3

Fijn hè?
Sommige zijn zwaar te bedienen, zelfs origineel Honda zijn lastig.
Ik heb op mijn 650 een SW-Motech en gaat heel makkelijk, alleen wat lastig te "vinden". Je ziet 'm eigenlijk niet als je de motor op wil bokken.....maar gaat heel licht.
Bij mijn 600, die voorheen had, met een origineel van Honda moest je echt werken.....
 
Mijn Alp staat sinds vandaag te koop, mocht je iemand weten die wel in de markt is voor een Alpje dan is hier de link;

 
Mijn Alp staat sinds vandaag te koop, mocht je iemand weten die wel in de markt is voor een Alpje dan is hier de link;

Ga je over naar een 'nieuwe' Africa Twin?
 
Ik was even al het oude gereedschap en reserve lampjes van mijn oude motor over aan het zetten in mijn 'nieuwe' Transalp 700.

In mijn oude motor had ik een proppensetje om eventueel de band te kunnen plakken met een prop en een paar gaspatroontjes om de band weer te vullen (na reparatie).

Maar nu is mijn vraag, de Transalp 700 heeft toch een binnenband, dus dan heeft een proppensetje helemaal geen zin. :?
 
Ik nam heel vroeger tijdens mijn eerste vakanties (jaren'70) naar het buitenland altijd reserve binnenbanden mee....
Ben ik op een gegeven moment maar mee gestopt, nooit nodig gehad.
Had wel meer ruimte in mijn rugzak...
 
Zo eerst de motor maar eens een beurt gegeven. Nieuwe olie/filter, luchtfilter en bougies. Nu is hij er helemaal klaar voor *O*. Ow ja en zo als je kunt zien zit er nu ook een middenbok op.:)
 

Bijlagen

  • IMG_20211001_111011.jpg
    IMG_20211001_111011.jpg
    458,3 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Graag zou ik een vraag stellen in de hoop dat iemand hier het misschien weet.
Op mijn Transalp (1990, grijze blok) zit een andere km teller, een digitale van Koso. Hierop is het ook mogelijk water temperatuur en olie temperatuur weer te geven. Nu zou ik graag de olie temperatuur willen weergeven op de teller (deze knipper nu omdat deze niet aangesloten is). Helaas heb ik de olie aftapplug met sensor niet.

Heb een web winkel gevonden die de olie aftapbouten met sensor verkoopt , deze hebben verschillende opties:
m10x1
m10x1,25
m10x1,5
m14x1,25
m14x1,5
m16x1,25
m16x1,5

Vandaar de vraag, weet iemand van het forum toevallig welke boutmaat en schroefdraadtype ik moet hebben?
Alvast dank
 
Ik denk, dat als je de originele aftapbout opzoekt dat het er wel bij zal staan.

Maar is de olie temperatuur meten bij de aftapbout niet compleet op de verkeerde plek?
 
Ik denk, dat als je de originele aftapbout opzoekt dat het er wel bij zal staan.

Maar is de olie temperatuur meten bij de aftapbout niet compleet op de verkeerde plek?
Heb ik nog niet kunnen vinden bij csml ook al even gekeken.
Wat zou een betere plek zijn ?
Zie ook wel veel oliepijl stokjes te koop met olie meter vandaar dacht ik dat de aftapplug een goed alternatief zou zijn.
 
Ik had 'm bij mijn xr600 achter op de cilinderkop zitten, tussen een olieleiding vanaf de oliepomp en de kop zelf.
 
Aftappen is M14x1,5.....
Maar waarom wil je eigenlijk de olie temperatuur weten, alleen omdat dat op je Koso te bekijken is....?
Bij normaal straatgebruik, zoals 99,9% van de Transalp rijders hun fiets gebruiken heb je dat zeker niet nodig.
Ik heb mijn koelerventilator nog nooit horen lopen ondanks dat ik hier in Oostenrijk onderweg en regelmatig steile wegen met lage snelheid naar boven rijd....
Zo heet kan de olie dan ook niet worden dat je dat echt in de gaten moet houden.
 
Het is meer dat ik het interessant en leuk vind dan noodzakelijk.
In dit geval knippert de olie meter omdat deze niet aangesloten is.
 
Ik heb al jaren zo'n chinees klein geval met meer functies dan ik aangesloten heb. Zo knippert er altijd een benzinemeter die aangeeft de tank altijd leeg is, en de toerenteller doet ook maar wat. Achja. Als er goedkoop klein tellertje was met wat lampjes en een snelheidsmeter zou ik dat allang prima vinden. Ik kijk toch zelden op dat ding :P
 
Ik ben wat aan het rondkijken naar misschien een paar valbeugels voor mijn Transalp 700. Alleen ik heb een SW motec aluminium bash plate en daardoor passen niet alle valbeugels. Heeft iemand ervaring met deze combinatie en dus tips welke beugels zouden passen?
 
Ik ben wat aan het rondkijken naar misschien een paar valbeugels voor mijn Transalp 700. Alleen ik heb een SW motec aluminium bash plate en daardoor passen niet alle valbeugels. Heeft iemand ervaring met deze combinatie en dus tips welke beugels zouden passen?
Heed past zeker. Sluit strak aan en goede kwaliteit

Weblink
 
Terug
Bovenaan Onderaan