Het grote Honda Transalp topic deel 3

Haha, ja leuke machine. Rijdt lekker, hoelang heb jij hem gehad? Weet jij ook wie de stickerset eraf heeft gehaald of weet je nog wat meer geschiedenis?
Heb hem vanaf april 2016 gehad, goede 5 jaar dus. De stickerset heb ik er zelf afgehaald, randen waren geel uitgeslagen en de stickers waren niet meer zo heel netjes. Dit wel met het idee om er een nieuwe originele set weer op te zetten.

De eigenaar voor mij werkte in Dubai en had de motor een behoorlijke tijd niet aangeraakt en vandaar verkocht. Veel meer info heb ik er eigenlijk niet over. Heeft me altijd met veel plezier van a naar b gebracht 😃
 
Heb hem vanaf april 2016 gehad, goede 5 jaar dus. De stickerset heb ik er zelf afgehaald, randen waren geel uitgeslagen en de stickers waren niet meer zo heel netjes. Dit wel met het idee om er een nieuwe originele set weer op te zetten.

De eigenaar voor mij werkte in Dubai en had de motor een behoorlijke tijd niet aangeraakt en vandaar verkocht. Veel meer info heb ik er eigenlijk niet over. Heeft me altijd met veel plezier van a naar b gebracht 😃
Thanx. Goed om de reden te weten. Ik heb ook nog even gekeken naar een nieuwe stickerset, maar deze zijn best wel duur en ik vindt hem zo eigenlijk ook wel mooi. Misschien kom ik ooit nog eens een mooie set tegen.

Wat rij jij nu?
 
Thanx. Goed om de reden te weten. Ik heb ook nog even gekeken naar een nieuwe stickerset, maar deze zijn best wel duur en ik vindt hem zo eigenlijk ook wel mooi. Misschien kom ik ooit nog eens een mooie set tegen.

Wat rij jij nu?
Stickers zitten rond de €80,- (via Honda XL 700V Transalp 08-2011). Heb er trouwens een tijdje een Mivv Oval uitlaat onder gehad. Kwam het geluid geweldig mee tot zijn recht :9~

Ben overgestapt naar een Honda VFR1200X Crosstourer. Wel heel wat anders, maar ook erg leuk om te rijden.
 

Bijlagen

  • 0A4F00CE-63AA-4AE9-92E3-A336B90816A7.jpeg
    0A4F00CE-63AA-4AE9-92E3-A336B90816A7.jpeg
    463,3 KB · Weergaven: 22
Stickers zitten rond de €80,- (via Honda XL 700V Transalp 08-2011). Heb er trouwens een tijdje een Mivv Oval uitlaat onder gehad. Kwam het geluid geweldig mee tot zijn recht :9~

Ben overgestapt naar een Honda VFR1200X Crosstourer. Wel heel wat anders, maar ook erg leuk om te rijden.
Ja deze stickerset had ik ook gevonden. Met een Mivv uitlaat zal het zeker wel mooi klinken. Maar ja het wordt de laatste tijd door de rest helaas niet meer gewaardeerd -O-.

Zo'n Crosstourer is idd ook een mooi motortje :].

Hopelijk wordt vhet snel weer boven 0 en gaan ze niet meer strooien want dan kunnen we weer rijden *O* .
 
Sinds twee weken ben ik in het bezit van een Honda Transalp 600 uit ‘88. Vind het echt een hele fijne motor en ik hoop door deze motor ook wat meer te kunnen/leren sleutelen.

Vooralsnog heb ik volgens mij een goeie koop gedaan. Denk wel dat de remmen aan vervanging toe zijn en dat is iets dat ik als eerste (onder andere met behulp van het Haynes boek) zelf wil gaan doen. Nu heb ik, naast een keer koelvloeistof vervangen, nog geen plak kaas gegeten van het werken aan een motor en zou het heel leuk vinden om eens met iemand mee te kijken. Zijn er mensen in de omgeving van Rotterdam die dit weekend op pad gaan of aan het klussen zijn aan de motor? Dan zou ik graag een paar uurtjes aanhaken!

En een vraag over koelvloeistof.....
Het reservereservoir zit op zijn minimum. Nu wil ik die bijvullen met G12+. Is dat ook wat jullie als koelvloeistof gebruiken, of gooi ik met die koelvloeistof roet in het leven van de motor?!

Mocht de een-na-vorige eigenaar de motor herkennen, hoor ik het graag trouwens.

Groet!

AFABB917-1C0C-4BA4-8A14-C9111387D4DD.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met de aankoop!!!!
.Mijn tip is: check vooral het oliepeil in het begin regelmatig. Ik zie nl dat er een zwartkleurig motorblok in zit. Sommigen verbruiken wat meer olie dan je zit verwachten. Check ook www.transalpclub.nl , goed technisch forum zit daar.
 
Gefeliciteerd met de goudkleurige Transalp.
G12+ koelvloeistof zegt mij niets maar denk dat het dat roze spul voor VW en Audi is....
Dat heeft niets te zoeken in een motorfiets.
Koelvloeistof voor een motorfiets koop je bij iedere motorzaak en is de laatste jaren blauw van kleur, is voorgemengd en mag niet met water vermengd.
Als je verstandig bent een maal alles aftappen en motorfiets koelvloeistof erin, vergeet de overlooptank niet leeg te maken en ook daar het juiste spul tot maximaal op te vullen.
Na de eerste groter rit de motorfiets af laten koelen en daarna bij te vullen tussen lower en upper.
Olieverbruik zeker bij een XL600V in de gaten houden, ook bij een zilverkleurig blok....
Een liter na 1500km is zeker geen uitzondering....
 
Bedankt voor jullie reactie’s!

Wat bertreft de koelvloeistof...ik lees veel verschillende berichten over welke wel of niet te gebruiken. En lees dat G12+ door alles gemengd kan worden. Maar Madvo69, dat is dus lariekoek? Zou het kwaad kunnen als ik er wat bij doe en over een paar weken de koelvloeistof ververs?
Daarvoor moeten wel de kapper eraf toch? Of kan je gewoon bij de radiatordop? En dan leeg laten lopen, doorspoelen met water en weer bijvullen toch?
 
Mj

niet zo moeilijk gamma verkoopt de roze als je die hebt ? en anders zoek je naar een groene wil je het zeker weten tap je alles af en gooit er 1 kleur in :t
 
Ben pas 43 jaar motorfiets monteur en heb dus geen enkel idee waar ik het over heb....
Maar volgens het internet maakt het geen reet uit wat je er in gooit.....
Dus ga je gang.... _O-
 
Nounou. Niemand zegt dat het niks uitmaakt. Ik zei alleen dat ik niks negatiefs gemerkt heb.

Het zou je ipv deze reactie meer sieren als je dan ook uitlegt waarom. ik kon nl ook niks op de fles ontdekken waarom het niet in de transalp zou mogen en zover mij bekend rept het onderhoudsboekje niet over roze groen of blauwe vloeistof? Je geeft hierboven ook alleen maar aan dat het niks te zoeken heeft in motoren. Maar waarom dan niet? Ik heb geen idee en zeker geen verstand ervan :)
 
Ok. Zit er dus iets in roze koelvloeistof wat niet in een andere kleur zit? Welke kleur moet er dan in, of op welke bestanddelen moet ik letten of vermijden?
 
Haal bij je dealer, en dus niet bij de gamma of ergens anders een "motorcycle coolant" ofdat nou van castrol of een ander merk is maakt niet uit.
Ik heb de laatste jaren, werk bij een Honda dealer, heel veel waterpompen moeten bestellen vanwege de verkeerde koelvloeistof .....
Zijn dus allemaal gaan lekken door de verkeerde vloeistof.
Geloof het of niet, maar het is echt zo.
 
Je hebt toch ook witte universele koelvloeistof? Kun je overal ingooien, geloof ik. Gebruik ik altijd voor de auto. Voor de motor geen idee, heb net een Transalp 700, had hiervoor een Suzuki Bandit 650 lucht/olie gekoeld dus had nooit koelvloeistof nodig.
 
Als je met al motor ervaring zou je ook kunnen moeten weten dat bepaalde soorten koelvloei stof mekaar niet echt kunnen verdagen oftewel hou je bij 1 kleur of soort dan zit je wat dat betreft aan de veilige kant .

En dat waterpompen stuk zouden gaan ik had al die jaren daar geen last van .

En natuurlijk een beetje onderbouwing zou fijner zijn bepaalde minachten vreemde fronsen waar niks uitkomt waar we wel iets wat aan hebben dus uitleg en onderbouwing ;)
 
Laatst bewerkt:
Haal bij je dealer, en dus niet bij de gamma of ergens anders een "motorcycle coolant" ofdat nou van castrol of een ander merk is maakt niet uit.
Ik heb de laatste jaren, werk bij een Honda dealer, heel veel waterpompen moeten bestellen vanwege de verkeerde koelvloeistof .....
Zijn dus allemaal gaan lekken door de verkeerde vloeistof.
Geloof het of niet, maar het is echt zo.
Ik ga eens kijken ervoor. Het ding is na al die jaren nog steeds nagenoeg probleemloos op de standaard onderhoudszaakjes na. De juiste koelvloeistof is de moeite niet maar ik wist werkelijk niet dat roze niet mocht :)
 
Als je met al motor ervaring zou je ook kunnen moeten weten dat bepaalde soorten koelvloei stof mekaar niet echt kunnen verdagen oftewel hou je bij 1 kleur of soort dan zit je wat dat betreft aan de veilige kant
??
Ik denk dat ik even moet wachten met reageren.....
Dit klinkt naar minister Lauterbach uit Duitsland.....
 
Haal bij je dealer, en dus niet bij de gamma of ergens anders een "motorcycle coolant" ofdat nou van castrol of een ander merk is maakt niet uit.
Ik heb de laatste jaren, werk bij een Honda dealer, heel veel waterpompen moeten bestellen vanwege de verkeerde koelvloeistof .....
Zijn dus allemaal gaan lekken door de verkeerde vloeistof.
Geloof het of niet, maar het is echt zo.
Heeft dit te maken met de koelvloeistoffen die silicaathoudend zijn? Daar schijnen sommige waterpompen niet goed tegen te kunnen.

Voor mijn fiets wordt “Honda Pro Type 2” geadviseerd, weet jij als monteur zijnde, of dit hetzelfde spul is dat je bij de Honda autodealer koopt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan